Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 1/2008

01.02.2008 | Original Article

Cervical disc prosthesis replacement and interbody fusion — a comparative study

verfasst von: Sun Peng-Fei, Jia Yu–Hua

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 1/2008

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The purpose of this paper is to compare the new functional intervertebral cervical disc prosthesis replacement and the classical interbody fusion operation, including the clinical effect and maintenance of the stability and segmental motion of cervical vertebrae. Twenty-four patients with single C5-6 intervertebral disk hernias were specifically selected and divided randomly into two groups: One group underwent artificial cervical disc replacement and the other group received interbody fusion. All patients were followed up and evaluated. The operation time for the single disc replacement was (130 ± 50) minutes and interbody fusion was (105 ± 53) minutes. Neurological or vascular complications were not observed during or after operation. There was no prosthesis subsidence or extrusion. The JOA score of the group with prosthesis replacement increased from an average of 8.6 to 15.8. The JOA score of the group with interbody fusion increased from an average of 9 to 16.2. The clinical effect and the ROM of the adjacent space of the two groups showed no statistical difference. The short follow-up time does not support the advantage of the cervical disc prosthesis. The clinical effect and the maintenance of the function of the motion of the intervertebral space are no better than the interbody fusion. At least 5 years of follow-up is needed to assess the long-term functionality of the prosthesis and the influence on adjacent levels.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Anderson PA (2003) Wear analysis of the Bryan cervical disc prosthesis. Spine 28:186–194CrossRef Anderson PA (2003) Wear analysis of the Bryan cervical disc prosthesis. Spine 28:186–194CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Botelho RV (2003) Preliminary clinical experience with the Bryan cervical disc prosthesis. Neurosurgery 53:785–789PubMedCrossRef Botelho RV (2003) Preliminary clinical experience with the Bryan cervical disc prosthesis. Neurosurgery 53:785–789PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Bryan VE Jr (2002) Cervical motion segment replacement. Eur Spine J 11 (Suppl2):92–97 Bryan VE Jr (2002) Cervical motion segment replacement. Eur Spine J 11 (Suppl2):92–97
4.
Zurück zum Zitat Goffin J, Casey A, Kehr P et al (2002) Preliminary clinical experience with the Bryan Cervical Disc Prosthesis. Neurosurgery 51:840–847PubMedCrossRef Goffin J, Casey A, Kehr P et al (2002) Preliminary clinical experience with the Bryan Cervical Disc Prosthesis. Neurosurgery 51:840–847PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Goffin J, Calenbergh FV, Loon JV (2003) Intermediate followup after treatment of degenerative disease with the Bryan cervical disc prosthesis: Single-level and bi-level. Spin 28:2673–2678CrossRef Goffin J, Calenbergh FV, Loon JV (2003) Intermediate followup after treatment of degenerative disease with the Bryan cervical disc prosthesis: Single-level and bi-level. Spin 28:2673–2678CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Mayer HM, Wiechert K, Korge A (2002) Minimal invasive total disc replacement: Surgical technique and preliminary clinical results. Eur Spine J 11:124–130 Mayer HM, Wiechert K, Korge A (2002) Minimal invasive total disc replacement: Surgical technique and preliminary clinical results. Eur Spine J 11:124–130
7.
Zurück zum Zitat Pickett GE, Duggal N (2003) Artificial disc insertion following anterior cervical discectomy. Can J NeurolSc 30:278–281 Pickett GE, Duggal N (2003) Artificial disc insertion following anterior cervical discectomy. Can J NeurolSc 30:278–281
8.
Zurück zum Zitat Sekhon LH (2003) Cervical arthroplasty in the management of spondylotic myelopathy. J Spinal Disord Tech 16:307–309PubMed Sekhon LH (2003) Cervical arthroplasty in the management of spondylotic myelopathy. J Spinal Disord Tech 16:307–309PubMed
Metadaten
Titel
Cervical disc prosthesis replacement and interbody fusion — a comparative study
verfasst von
Sun Peng-Fei
Jia Yu–Hua
Publikationsdatum
01.02.2008
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 1/2008
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-006-0287-4

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2008

International Orthopaedics 1/2008 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Knie-TEP: Kein Vorteil durch antibiotikahaltigen Knochenzement

29.05.2024 Periprothetische Infektionen Nachrichten

Zur Zementierung einer Knie-TEP wird in Deutschland zu über 98% Knochenzement verwendet, der mit einem Antibiotikum beladen ist. Ob er wirklich besser ist als Zement ohne Antibiotikum, kann laut Registerdaten bezweifelt werden.

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

28.05.2024 Fehlerkultur Podcast

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.