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Cabozantinib 

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  1. 04.04.2024 | Cabozantinib | ProductNotes

    RCC: Länger progressionsfrei mit Cabozantinib

  2. 20.03.2024 | Cabozantinib | ProductNotes

    Cabozantinib: Neue Daten

  3. 01.04.2024 | News

    Cabozantinib/furosemide/milrinone

    Cardiomyopathy and lack of efficacy
  4. 17.04.2024 | Online First

    Adverse events of nivolumab plus ipilimumab versus nivolumab plus cabozantinib: a real-world pharmacovigilance study

    The present study identified distinctive differences in adverse event profiles between nivolumab plus ipilimumab and nivolumab plus cabozantinib combination therapies in the two largest real-world databases. Our findings will contribute to the …

  5. 01.02.2024 | News

    Cabozantinib/Nivolumab

    Cerebral haemorrhage
  6. 01.02.2024 | News

    Cabozantinib

    Heart failure
  7. 01.02.2024 | News

    Cabozantinib/ipilimumab/nivolumab

    Various toxicities
  8. Open Access 01.12.2024 | OriginalPaper

    Identification of genomic drivers for the therapeutic response of Cabozantinib in patients with metastatic renal cell carcinoma

    Renal cell carcinoma (RCC) represents 5% and 3% of all cancers in men and women, respectively [ 1 ].

  9. 01.01.2024 | News

    Cabozantinib

    Hypothyroidism
  10. 16.10.2023 | Cabozantinib | ProductNotes

    mCRPC: Erste Ergebnisse zu Cabozantinib/Atezolizumab

  11. 24.10.2023 | Cabozantinib | ProductNotes

    mRPRCr: Verlängertes PFS durch Cabozantinib plus Atezolizumab

  12. 01.12.2023 | News

    Cabozantinib

    Thyroiditis
  13. 01.11.2023 | News

    Cabozantinib/Isosorbide-mononitrate/Nifedipine

    Various toxicities
  14. 01.11.2023 | News

    Cabozantinib/pazopanib

    Cardiotoxicity, reduced ejection fraction and no therapeutic response: case report
  15. Open Access 24.01.2024 | Online First

    Cabozantinib and Axitinib After Vascular Endothelial Growth Factor Therapy in Patients with Advanced Renal Cell Carcinoma: A Retrospective Cohort Study from England

    In 2020, the age-standardized incidence of kidney cancer was 4.6 per 100,000 people globally and 10.3 per 100,000 people in the UK [ 1 , 2 ]. Of the estimated 13,300 people diagnosed with kidney cancer per year in the UK [ 3 ], most have renal cell …

  16. Open Access 18.10.2023 | ReviewPaper

    Cabozantinib for different endocrine tumours: killing two birds with one stone. A systematic review of the literature

    The therapeutic breakthrough in the field of endocrine tumours has been the introduction of tyrosine-kinase inhibitors (TKIs) for several advanced carcinomas. Among the available drugs, cabozantinib (CBZ) has increasingly drawn attention for its …

  17. 01.11.2023 | News

    Cabozantinib/regorafenib

    Various toxicities: 6 case reports
  18. 05.09.2023 | Cabozantinib | News

    Länger progressionsfrei durch Dreierkombination mit Cabozantinib

    Welchen Nutzen die Hinzunahme von Cabozantinib zu Ipilimumab und Nivolumab in der Therapie von Patienten mit fortgeschrittenem Nierenzellkarzinom hat, wird in der COSMIC-313-Studie untersucht. Nun liegen erste positive Daten zum progressionsfreien …

  19. 01.10.2023 | News

    Cabozantinib

    Various toxicities and lack of efficacy: 11 case reports
  20. Open Access 19.07.2023 | OriginalPaper

    Cabozantinib for Advanced Hepatocellular Carcinoma in the Latest Real-World Practice: A Multicenter Retrospective Analysis

    Primary liver cancer is the sixth most prevalently diagnosed cancer and the fourth highest cause of cancer deaths globally, and hepatocellular carcinoma (HCC) is the most prevalent malignant primary liver cancer [ 1 ]. Monitoring high-risk …

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e.Medpedia

Medikamentöse Therapie des metastasierten Nierenzellkarzinoms

Die Urologie
Das metastasierte Nierenzellkarzinom (mRCC) ist die häufigste metastasierte von Parenchymtumoren der Niere ausgehende Erkrankung und tritt zu 10–20 % nach initial kurativer Behandlung auf. Die weitere Erforschung der Pathomechanismen führte zur Entwicklung zielgerichteter Medikamente wie den Tyrosinkinase-Inhibitoren (TKI), Inhibitoren des mammalian Target of Rapamycin (mTOR) und den Checkpoint-Inhibitoren zur Behandlung der fortgeschrittenen metastasierten Erkrankung. Die Substanzen aus der Gruppe der zielgerichteten Therapeutika stehen inzwischen zur Therapie des fortgeschrittenen Nierenzellkarzinoms zur Verfügung und werden in diesem Kapitel dargestellt und diskutiert. Nachdem TKI über mehr als ein Jahrzehnt die systemische Therapie dominiert haben, erfolgte jüngst ein Paradigmewechsel hin zur Immuntherapie und Immuntherapiekombinationen mit den sogenannten Checkpoint-Inhibitoren (CPI) (Kroger N, Merseburger AS, Bedke J, Aktuelle Urol 50(6):606–611, 2019). Für die Erstlinientherapie des mRCC sind Ipilimumab + Nivolumab (intermediäres und hohes Risiko) und Pembrolizumab + Axitinib sowie Avelumab + Axitinib für alle Risikogruppen zugelassen. Darüber hinaus stehen Sunitinib, Pazopanib, Tivozanib, Cabozantinib (intermediäres und hohes Risiko), die Kombination Bevacizumab + Interferon-alpha sowie Temsirolimus (hohes Risiko) zur Verfügung. Für Nivolumab und Cabozantinib wurde in der Zweitlinientherapie ein signifikanter Überlebensvorteil gegenüber Everolimus gezeigt. Die Kombination Lenvatinib + Everolimus sowie Axitinib sind weitere für die Zweitlinie zugelassene Substanzen.

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