Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 6/2023

28.08.2023 | Original Articles

Endoscopically Assisted Correction of Malpositioned Breast Implants Using Absorbable Barbed Sutures

verfasst von: Jeongmok Cho, Ki Hyun Kim, Won Lee, Seong Hwan Kim

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 6/2023

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Introduction

Breast implant malpositioning is the second most common reason for revisional breast surgery. Multiple correction methods are suggested, depending on the malposition, but most of the methods, such as the inframammary fold incision, result in additional scars. We performed transaxillary endoscopic breast implant bottoming out corrections and used V-Loc thread for capsulorrhaphy.

Methods

Fourteen patients who underwent correction for breast implant bottoming out after transaxillary breast augmentation were included in this study. Transaxillary endoscopic correction was performed using a V-Loc thread.

Results

All the 14 patients were satisfied with the result immediately after surgery. One case of overcorrection and one with implant bottoming out occurred, but did not require additional surgery.

Conclusions

Transaxillary endoscopic bottoming out correction is a useful technique for those individuals who underwent primary transaxillary incisional breast augmentation. V-Loc thread is useful for endoscopic capsulorrhaphy.

Level of Evidence III

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat The Aesthetic Society’s Cosmetic Surgery National Data Bank (2020) Statistics 2019. Aesthet Surg J 40(Suppl 1):1–26 The Aesthetic Society’s Cosmetic Surgery National Data Bank (2020) Statistics 2019. Aesthet Surg J 40(Suppl 1):1–26
2.
Zurück zum Zitat Maxwell GP, Van Natta BW, Bengtson BP et al (2015) Ten year results from the Natrelle 410 anatomical form-stable silicone breast implant core study. Aesthet Surg J 35:145–155CrossRefPubMedPubMedCentral Maxwell GP, Van Natta BW, Bengtson BP et al (2015) Ten year results from the Natrelle 410 anatomical form-stable silicone breast implant core study. Aesthet Surg J 35:145–155CrossRefPubMedPubMedCentral
3.
Zurück zum Zitat Fracol M, Qiu CS, Chiu WK, Feld LN, Shah N, Kim JYS (2020) Lateral and inferior implant malposition in prosthetic breast reconstruction: incidence and risk factors. Plast Reconstr Surg Glob Open 8(5):e2752CrossRefPubMedPubMedCentral Fracol M, Qiu CS, Chiu WK, Feld LN, Shah N, Kim JYS (2020) Lateral and inferior implant malposition in prosthetic breast reconstruction: incidence and risk factors. Plast Reconstr Surg Glob Open 8(5):e2752CrossRefPubMedPubMedCentral
4.
Zurück zum Zitat Harris R, Raphael P, Harris SW (2014) Thermal capsulorrhaphy: a modified technique for breast pocket revision. Aesthet Surg J 34(7):1041–1049CrossRefPubMed Harris R, Raphael P, Harris SW (2014) Thermal capsulorrhaphy: a modified technique for breast pocket revision. Aesthet Surg J 34(7):1041–1049CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Becker H, Shaw KE, Kara M (2005) Correction of symmastia using an adjustable implant. Plast Reconstr Surg 115(7):2124–2126CrossRefPubMed Becker H, Shaw KE, Kara M (2005) Correction of symmastia using an adjustable implant. Plast Reconstr Surg 115(7):2124–2126CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Manero I, Montull P, Guisantes E (2009) Bottoming out: a simple technique for correcting breast implant displacement. Plast Reconstr Surg 124(6):452e–453eCrossRefPubMed Manero I, Montull P, Guisantes E (2009) Bottoming out: a simple technique for correcting breast implant displacement. Plast Reconstr Surg 124(6):452e–453eCrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Nguyen HH, To LT (2021) Comparison of endoscopic transaxillary and peri-areolar approaches in breast augmentation with smooth implants. Aesthetic Plast Surg 45(6):2665–2675CrossRefPubMed Nguyen HH, To LT (2021) Comparison of endoscopic transaxillary and peri-areolar approaches in breast augmentation with smooth implants. Aesthetic Plast Surg 45(6):2665–2675CrossRefPubMed
8.
9.
10.
Zurück zum Zitat Ho LC (1993) Endoscopic assisted transaxillary augmentation mammaplasty. Br J Plast Surg 46(4):332–336CrossRefPubMed Ho LC (1993) Endoscopic assisted transaxillary augmentation mammaplasty. Br J Plast Surg 46(4):332–336CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Kolker AR, Austen WG Jr, Slavin SA (2010) Endoscopic-assisted transaxillary breast augmentation: minimizing complications and maximizing results with improvements in patient selection and technique. Ann Plast Surg 64(5):667–673CrossRefPubMed Kolker AR, Austen WG Jr, Slavin SA (2010) Endoscopic-assisted transaxillary breast augmentation: minimizing complications and maximizing results with improvements in patient selection and technique. Ann Plast Surg 64(5):667–673CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Oh YH, Lee SH, Yoon WJ (2022) The key of pocket dissection in transaxillary dual-plane breast augmentation: how to control inferior malposition of smooth implants. J Plast Reconstr Aesthet Surg 75(8):2609–2615CrossRefPubMed Oh YH, Lee SH, Yoon WJ (2022) The key of pocket dissection in transaxillary dual-plane breast augmentation: how to control inferior malposition of smooth implants. J Plast Reconstr Aesthet Surg 75(8):2609–2615CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Munhoz AM, Clemens MW, Nahabedian MY (2019) Breast implant surfaces and their impact on current practices: Where we are now and where are we going? Plastic Reconstr Surg Global Open 7(10):e2466CrossRef Munhoz AM, Clemens MW, Nahabedian MY (2019) Breast implant surfaces and their impact on current practices: Where we are now and where are we going? Plastic Reconstr Surg Global Open 7(10):e2466CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Doloff JC, Veiseh O, de Mezerville R et al (2021) The surface topography of silicone breast implants mediates the foreign body response in mice, rabbits and humans. Nat Biomed Eng. 5:1115–1130CrossRefPubMed Doloff JC, Veiseh O, de Mezerville R et al (2021) The surface topography of silicone breast implants mediates the foreign body response in mice, rabbits and humans. Nat Biomed Eng. 5:1115–1130CrossRefPubMed
15.
Zurück zum Zitat Liu C, Chen Y, Xu Y, Qu Q, Wang Z, Fan Y (2020) Transaxillary endoscopic approach to capsular contracture following previous breast augmentation: operative technique and clinical outcome. Aesthetic Plast Surg 44(1):28–34CrossRefPubMed Liu C, Chen Y, Xu Y, Qu Q, Wang Z, Fan Y (2020) Transaxillary endoscopic approach to capsular contracture following previous breast augmentation: operative technique and clinical outcome. Aesthetic Plast Surg 44(1):28–34CrossRefPubMed
16.
Zurück zum Zitat Awaida CJ, Paek L, Danino MA (2022) A new technique for breast pocket adjustment: argon beam thermal capsulorrhaphy. Plast Reconstr Surg Glob Open 10(7):e4437CrossRefPubMedPubMedCentral Awaida CJ, Paek L, Danino MA (2022) A new technique for breast pocket adjustment: argon beam thermal capsulorrhaphy. Plast Reconstr Surg Glob Open 10(7):e4437CrossRefPubMedPubMedCentral
Metadaten
Titel
Endoscopically Assisted Correction of Malpositioned Breast Implants Using Absorbable Barbed Sutures
verfasst von
Jeongmok Cho
Ki Hyun Kim
Won Lee
Seong Hwan Kim
Publikationsdatum
28.08.2023
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 6/2023
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-023-03564-z

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2023

Aesthetic Plastic Surgery 6/2023 Zur Ausgabe

Vorsicht, erhöhte Blutungsgefahr nach PCI!

10.05.2024 Koronare Herzerkrankung Nachrichten

Nach PCI besteht ein erhöhtes Blutungsrisiko, wenn die Behandelten eine verminderte linksventrikuläre Ejektionsfraktion aufweisen. Das Risiko ist umso höher, je stärker die Pumpfunktion eingeschränkt ist.

Darf man die Behandlung eines Neonazis ablehnen?

08.05.2024 Gesellschaft Nachrichten

In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.

Deutlich weniger Infektionen: Wundprotektoren schützen!

08.05.2024 Postoperative Wundinfektion Nachrichten

Der Einsatz von Wundprotektoren bei offenen Eingriffen am unteren Gastrointestinaltrakt schützt vor Infektionen im Op.-Gebiet – und dient darüber hinaus der besseren Sicht. Das bestätigt mit großer Robustheit eine randomisierte Studie im Fachblatt JAMA Surgery.

Chirurginnen und Chirurgen sind stark suizidgefährdet

07.05.2024 Suizid Nachrichten

Der belastende Arbeitsalltag wirkt sich negativ auf die psychische Gesundheit der Angehörigen ärztlicher Berufsgruppen aus. Chirurginnen und Chirurgen bilden da keine Ausnahme, im Gegenteil.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.