Skip to main content
Erschienen in: Canadian Journal of Anesthesia/Journal canadien d'anesthésie 6/2018

01.06.2018 | Special Article

World Health Organization-World Federation of Societies of Anaesthesiologists (WHO-WFSA) International Standards for a Safe Practice of Anesthesia

verfasst von: Adrian W. Gelb, MBChB, FRCPC, Wayne W. Morriss, MBChB, FANZCA, Walter Johnson, MD, Alan F. Merry, MBChB, FANZCA, FFPMANZCA, FRCA, the International Standards for a Safe Practice of Anesthesia Workgroup

Erschienen in: Canadian Journal of Anesthesia/Journal canadien d'anesthésie | Ausgabe 6/2018

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The International Standards for a Safe Practice of Anesthesia were developed on behalf of the World Federation of Societies of Anaesthesiologists (WFSA), a non-profit organization representing anesthesiologists in 150 countries, and the World Health Organization (WHO). The recommendations have been approved by WHO and the membership of WFSA. These Standards are applicable to all anesthesia providers throughout the world. They are intended to provide guidance and assistance to anesthesia providers, their professional organizations, hospital and facility administrators, and governments for maintaining and improving the quality and safety of anesthesia care. The Standards cover professional aspects; facilities and equipment; medications and intravenous fluids; monitoring; and the conduct of anesthesia. HIGHLY RECOMMENDED standards, the functional equivalent of mandatory standards, include (amongst other things): the continuous presence of a trained and vigilant anesthesia provider; continuous monitoring of tissue oxygenation and perfusion by clinical observation and a pulse oximeter; intermittent monitoring of blood pressure; confirmation of correct placement of an endotracheal tube (if used) by auscultation and carbon dioxide detection; the use of the WHO Safe Surgery Checklist; and a system for transfer of care at the end of an anesthetic. The International Standards represent minimum standards and the goal should always be to practice to the highest possible standards, preferably exceeding the standards outlined in this document.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Institute of Medicine (US) Committee on Quality of Health Care in America; Kohn LT, Corrigan JM, Donaldson MS (Eds). To Err is Human: Building a Safer Health System. Washington DC: The National Academies Press; 2000. Institute of Medicine (US) Committee on Quality of Health Care in America; Kohn LT, Corrigan JM, Donaldson MS (Eds). To Err is Human: Building a Safer Health System. Washington DC: The National Academies Press; 2000.
2.
Zurück zum Zitat Braz LG, Braz DG, Cruz DS, Fernandes LA, Modolo NS, Braz JR. Mortality in anesthesia: a systematic review. Clinics (Sao Paulo) 2009; 64: 999-1006.CrossRef Braz LG, Braz DG, Cruz DS, Fernandes LA, Modolo NS, Braz JR. Mortality in anesthesia: a systematic review. Clinics (Sao Paulo) 2009; 64: 999-1006.CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Merry AF, Cooper JB, Soyannwo O, Wilson IH, Eichhorn JH. An iterative process of global quality improvement: the International Standards for a Safe Practice of Anesthesia 2010. Can J Anesth 2010; 57: 1021-6.CrossRefPubMedPubMedCentral Merry AF, Cooper JB, Soyannwo O, Wilson IH, Eichhorn JH. An iterative process of global quality improvement: the International Standards for a Safe Practice of Anesthesia 2010. Can J Anesth 2010; 57: 1021-6.CrossRefPubMedPubMedCentral
4.
Zurück zum Zitat Merry AF, Cooper JB, Soyannwo O, Wilson IH, Eichhorn JH. International Standards for a Safe Practice of Anesthesia 2010. Can J Anesth 2010; 57: 1027-34.CrossRefPubMedPubMedCentral Merry AF, Cooper JB, Soyannwo O, Wilson IH, Eichhorn JH. International Standards for a Safe Practice of Anesthesia 2010. Can J Anesth 2010; 57: 1027-34.CrossRefPubMedPubMedCentral
5.
Zurück zum Zitat Meara JG, Leather AJ, Hagander L, et al. Global surgery 2030: evidence and solutions for achieving health, welfare, and economic development. Lancet 2015; 386: 569-624.CrossRefPubMed Meara JG, Leather AJ, Hagander L, et al. Global surgery 2030: evidence and solutions for achieving health, welfare, and economic development. Lancet 2015; 386: 569-624.CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat O’Neill KM, Greenberg SL, Cherian M, et al. Bellwether procedures for monitoring and planning essential surgical care in low- and middle-income countries: caesarean delivery, laparotomy, and treatment of open fractures. World J Surg 2016; 40: 2611-9.CrossRefPubMed O’Neill KM, Greenberg SL, Cherian M, et al. Bellwether procedures for monitoring and planning essential surgical care in low- and middle-income countries: caesarean delivery, laparotomy, and treatment of open fractures. World J Surg 2016; 40: 2611-9.CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Apfelbaum JL, Silverstein JH, Chung FF, et al. Practice guidelines for postanesthetic care: an updated report by the American Society of Anesthesiologists Task Force on Postanesthetic Care. Anesthesiology 2013; 118: 291-307.CrossRefPubMed Apfelbaum JL, Silverstein JH, Chung FF, et al. Practice guidelines for postanesthetic care: an updated report by the American Society of Anesthesiologists Task Force on Postanesthetic Care. Anesthesiology 2013; 118: 291-307.CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
World Health Organization-World Federation of Societies of Anaesthesiologists (WHO-WFSA) International Standards for a Safe Practice of Anesthesia
verfasst von
Adrian W. Gelb, MBChB, FRCPC
Wayne W. Morriss, MBChB, FANZCA
Walter Johnson, MD
Alan F. Merry, MBChB, FANZCA, FFPMANZCA, FRCA
the International Standards for a Safe Practice of Anesthesia Workgroup
Publikationsdatum
01.06.2018
Verlag
Springer US
Erschienen in
Canadian Journal of Anesthesia/Journal canadien d'anesthésie / Ausgabe 6/2018
Print ISSN: 0832-610X
Elektronische ISSN: 1496-8975
DOI
https://doi.org/10.1007/s12630-018-1111-5

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2018

Canadian Journal of Anesthesia/Journal canadien d'anesthésie 6/2018 Zur Ausgabe

Images in Anesthesia

The Williams Airway Intubator

Book and New Media Reviews

Le blessé par attentat terroriste

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

Delir bei kritisch Kranken – Antipsychotika versus Placebo

16.05.2024 Delir Nachrichten

Um die Langzeitfolgen eines Delirs bei kritisch Kranken zu mildern, wird vielerorts auf eine Akuttherapie mit Antipsychotika gesetzt. Eine US-amerikanische Forschungsgruppe äußert jetzt erhebliche Vorbehalte gegen dieses Vorgehen. Denn es gibt neue Daten zum Langzeiteffekt von Haloperidol bzw. Ziprasidon versus Placebo.

Eingreifen von Umstehenden rettet vor Erstickungstod

15.05.2024 Fremdkörperaspiration Nachrichten

Wer sich an einem Essensrest verschluckt und um Luft ringt, benötigt vor allem rasche Hilfe. Dass Umstehende nur in jedem zweiten Erstickungsnotfall bereit waren, diese zu leisten, ist das ernüchternde Ergebnis einer Beobachtungsstudie aus Japan. Doch es gibt auch eine gute Nachricht.

Darf man die Behandlung eines Neonazis ablehnen?

08.05.2024 Gesellschaft Nachrichten

In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.