Skip to main content
Erschienen in: Clinical Orthopaedics and Related Research® 10/2008

01.10.2008 | Symposium: ABJS/C.T. Brighton Workshop on Trauma in the Developing World

ABJS/C.T. Brighton Workshop on Musculoskeletal Trauma in Developing Countries: Editorial Comment

verfasst von: David A. Spiegel, MD

Erschienen in: Clinical Orthopaedics and Related Research® | Ausgabe 10/2008

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Injuries are a neglected epidemic in low- and middle-income countries (LMICs), accounting for 11% of the world’s disease burden in 2001, and ranking 11th in all causes for both mortality and morbidity [9]. Road traffic crashes are predicted to be the eighth leading cause of death, and the fourth leading cause of DALYs (disability adjusted life years) by 2030 [10]. Each year, many of the 20 to 50 million injury survivors are left with a permanent disability, most often related to the musculoskeletal system. The economic and social costs of injuries are profound, and undoubtedly contribute to the vicious cycle of poverty in many developing nations. Despite the weight of evidence of this huge burden, research concerning the prevention and treatment of injuries in LMICs has been underfunded, and limited resources have been allocated for strengthening the delivery of medical services for the injured, including surgical care. Providing universal access to safe, timely, and effective services for musculoskeletal injuries will require a multidisciplinary, multisectoral effort aimed at strengthening the health care system. Key stakeholders include governments and their ministries of health, orthopaedic surgeons and other health care providers (surgical, medical and nonmedical), economists, public health specialists, and various organizations (nongovernmental organizations, professional societies, academic institutions). …
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Cherian MN, Noel L, Buyanjargal Y, Govind S. Essential emergency surgical procedures in resource-limited facilities: A WHO workshop in Mongolia. World Hosp Health Serv. 2004;40:24–29.PubMed Cherian MN, Noel L, Buyanjargal Y, Govind S. Essential emergency surgical procedures in resource-limited facilities: A WHO workshop in Mongolia. World Hosp Health Serv. 2004;40:24–29.PubMed
3.
Zurück zum Zitat Debas HT, Gosselin RA, McCord C, Thind A. Surgery. In: Jamison DT, World Bank, Disease Control Priorities Project, eds. Disease Control Priorities in Developing Countries, 2nd Ed. New York, NY: Oxford University Press; 2006:1245–1260. Debas HT, Gosselin RA, McCord C, Thind A. Surgery. In: Jamison DT, World Bank, Disease Control Priorities Project, eds. Disease Control Priorities in Developing Countries, 2nd Ed. New York, NY: Oxford University Press; 2006:1245–1260.
4.
Zurück zum Zitat Gosselin RA, Thind A, Bellardinelli A. Cost/DALY averted in a small hospital in Sierra Leone: what is the relative contribution of different services? World J Surg. 2006;30:505–511.PubMedCrossRef Gosselin RA, Thind A, Bellardinelli A. Cost/DALY averted in a small hospital in Sierra Leone: what is the relative contribution of different services? World J Surg. 2006;30:505–511.PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Jena TK, Agarwal AK. Surgical training-distance education. A training tool for rural surgeons. Ind J Surg. 2003;65:50–54. Jena TK, Agarwal AK. Surgical training-distance education. A training tool for rural surgeons. Ind J Surg. 2003;65:50–54.
8.
Zurück zum Zitat Laxminarayan R, Mills AJ, Breman JG, Measham AR, Alleyne G, Claeson M, Jha P, Musgrove P, Chow J, Shahid-Salles S, Jamison DT. Advancement of global health: key messages from the Disease Control Priorities Project. Lancet. 2006;367:1193–1208.PubMedCrossRef Laxminarayan R, Mills AJ, Breman JG, Measham AR, Alleyne G, Claeson M, Jha P, Musgrove P, Chow J, Shahid-Salles S, Jamison DT. Advancement of global health: key messages from the Disease Control Priorities Project. Lancet. 2006;367:1193–1208.PubMedCrossRef
9.
Zurück zum Zitat Lopez AD, Mathers CD, Ezzati M, Jamison DT, Murray CJL, eds. Global Burden of Disease and Risk Factors. New York, NY: World Bank and Oxford University Press; 2006. Lopez AD, Mathers CD, Ezzati M, Jamison DT, Murray CJL, eds. Global Burden of Disease and Risk Factors. New York, NY: World Bank and Oxford University Press; 2006.
10.
Zurück zum Zitat Mathers CD, Loncar D. Projections of global mortality and burden of disease from 2002 to 2030. PLoS Med. 2006;3:e442.PubMedCrossRef Mathers CD, Loncar D. Projections of global mortality and burden of disease from 2002 to 2030. PLoS Med. 2006;3:e442.PubMedCrossRef
11.
Zurück zum Zitat Mock CN, Lormand JD, Goosen J, Joshipura M, Peden M, eds. Guidelines for Essential Trauma Care. Geneva, Switzerland: World Health Organization; 2004. Mock CN, Lormand JD, Goosen J, Joshipura M, Peden M, eds. Guidelines for Essential Trauma Care. Geneva, Switzerland: World Health Organization; 2004.
12.
Zurück zum Zitat Onuminya JE. Performance of a trained traditional bonesetter in primary fracture care. S Afr Med J. 2006;96:320–322.PubMed Onuminya JE. Performance of a trained traditional bonesetter in primary fracture care. S Afr Med J. 2006;96:320–322.PubMed
14.
Zurück zum Zitat Spiegel DA, Gosselin R. Surgical services in low-income and middle-income countries. Lancet. 2007;370:1013–1015.PubMedCrossRef Spiegel DA, Gosselin R. Surgical services in low-income and middle-income countries. Lancet. 2007;370:1013–1015.PubMedCrossRef
16.
Zurück zum Zitat Weiser TG, Regenbogen S, Thompson K, Haynes A, Lipsitz S, Berry W, Gawande AA. An estimation of the global volume of surgery: a modelling strategy based on available data. Lancet. 2008; June 24 epub ahead of print. Weiser TG, Regenbogen S, Thompson K, Haynes A, Lipsitz S, Berry W, Gawande AA. An estimation of the global volume of surgery: a modelling strategy based on available data. Lancet. 2008; June 24 epub ahead of print.
Metadaten
Titel
ABJS/C.T. Brighton Workshop on Musculoskeletal Trauma in Developing Countries: Editorial Comment
verfasst von
David A. Spiegel, MD
Publikationsdatum
01.10.2008
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Clinical Orthopaedics and Related Research® / Ausgabe 10/2008
Print ISSN: 0009-921X
Elektronische ISSN: 1528-1132
DOI
https://doi.org/10.1007/s11999-008-0411-4

Weitere Artikel der Ausgabe 10/2008

Clinical Orthopaedics and Related Research® 10/2008 Zur Ausgabe

Symposium: ABJS/C.T. Brighton Workshop on Trauma in the Developing World

Musculoskeletal Training for Orthopaedists and Nonorthopaedists in China

Symposium: ABJS/C.T. Brighton Workshop on Trauma in the Developing World

Global Relevance of Literature on Trauma

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.