Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 6/2019

15.01.2019 | Letter to the Editor

Authors’ reply to Comment on: Patient-related outcomes after proximal tibial fractures

verfasst von: Daniel Wenger, Karolin Petersson, Cecilia Rogmark

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 6/2019

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

We thank Ashwani Soni and Rajeev Kansay for their interest in our original article “Patient-related outcomes after proximal tibial fractures” [1]. In this reply, we want to answer their comments, published in a “Letter to the Editor” [2], hopefully clarifying the issues raised.
1.
As we wrote in the “Results” section of our article, under the subheading “Treatment,” patients undergoing surgical treatment were younger and had lower ASA classification compared to non-surgically treated patients. Surgically treated patients also more commonly had complex fractures, i.e., split-depression fractures or bicolumnar fractures with metaphyseal or articular comminution. The purpose of our study was “to assess patient-related outcomes at short-term follow-up in patients with a proximal tibial fracture” (quoting from the abstract), not to compare two treatment methods.
 
2.
The choice of treatment was made by the treating surgeon in each individual case, in a compound consideration of the patient and the injury. This is discussed in the “Discussion” section, and it is inherent in a retrospective study such as this one. We agree with Dr. Soni and Dr. Kansay that the AO/OTA classification has limitations, just like all other radiographic classification systems do. Actually, we think that no single radiographic classification system should be used to dictate treatment without considering the health and demands of the patient; therefore, not even the example of a mechanically unstable fracture such as the posteromedial sheer type is “a must” to operate on in every single case.
 
Metadaten
Titel
Authors’ reply to Comment on: Patient-related outcomes after proximal tibial fractures
verfasst von
Daniel Wenger
Karolin Petersson
Cecilia Rogmark
Publikationsdatum
15.01.2019
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 6/2019
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-019-04300-6

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2019

International Orthopaedics 6/2019 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.