Millions of surgeries are performed every year in attempts to treat defects of articular cartilage or damaged or diseased menisci. While many treatment options are currently available to surgeons, none consistently affords long-term preservation of fully functional tissues or prevents the development and progression of osteoarthritis. As such, there is an urgent need for strategies that can restore the architecture, geometry, physiology, and material properties of deficient articular tissues such that full joint function is realized and maintained in the long term. Biologic strategies using the principles of tissue engineering appear to hold the most promise for accomplishing these goals. In pursuit of regeneration of specific tissues, it is vital to remember the “joint is an organ” and all tissues and related pathology must be considered when trying to develop clinically relevant procedures. Therefore, we have assembled a series of articles that explore both meniscal and articular cartilage regenerative strategies.
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Mit dem demographischen Wandel versorgt auch die Chirurgie immer mehr betagte Menschen. Von Entwicklungen wie Fast-Track können auch ältere Menschen profitieren und bei proximaler Humerusfraktur können selbst manche 100-Jährige noch sicher operiert werden.
Patienten, die von Ärztinnen behandelt werden, dürfen offenbar auf bessere Therapieergebnisse hoffen als Patienten von Ärzten. Besonders gilt das offenbar für weibliche Kranke, wie eine Studie zeigt.
Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.