Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 6/2020

03.03.2020 | Original Paper

Comparison of posterior ring fixation with combined anterior and posterior ring fixation for the treatment of lateral compression type 2 pelvic fractures

verfasst von: Bin-Fei Zhang, Kun Shang, Peng-Fei Wang, Chao Ke, Shuang Han, Kun Yang, Chen Fei, Xin Xu, Kun Zhang, Yan Zhuang

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 6/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Purpose

The aim of surgical treatment for lateral compression type 2 (LC-2) pelvic fractures is to enable early mobilization and provide pain relief. Anterior and posterior ring fixation is usually performed simultaneously, with the goal of providing good biomechanical stability. However, it is unclear whether anterior ring fixation is necessary. This study therefore aimed to determine the feasibility of isolated posterior ring fixation for LC-2 pelvic fractures.

Methods

Records of patients with LC-2 pelvic fractures were extracted from a medical database. Patients who underwent posterior pelvic ring fixation alone (PR fixation group) or anterior and posterior ring fixation (APR fixation group) were included. Patients’ operative characteristics, time to clinical healing, length of hospital stay, time to weight bearing, and complications were recorded at follow-up. Radiography was used to assess healing and fracture displacement. Functional outcomes were evaluated using the Majeed grading system.

Results

The PR fixation group included 44 patients, and the APR fixation group included 49 patients. Operative time, intra-operative blood loss, units of blood transfused, intra-operative fluid administered, and post-operative drainage were lower in the PR fixation group than in the APR fixation group. Length of hospital stay was also shorter in the PR fixation group than in the APR fixation group. Although the frequency (8/44) of fracture displacement in the superior ramus prior to union was high in the PR fixation group, no significant differences in time to weight bearing, time to clinical healing, or Majeed scores were found between the groups at follow-up.

Conclusions

Isolated posterior ring fixation for LC-2 pelvic fractures is feasible; patients who underwent treatment with this technique had functional outcomes similar to that of those who underwent anterior and posterior ring fixation.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Dalal SA, Burgess AR, Siegel JH, Young JW, Brumback RJ, Poka A, Dunham CM, Gens D, Bathon H (1989) Pelvic fracture in multiple trauma: classification by mechanism is key to pattern of organ injury, resuscitative requirements, and outcome. J Trauma 29(7):981–1000 discussion 1000-2CrossRefPubMed Dalal SA, Burgess AR, Siegel JH, Young JW, Brumback RJ, Poka A, Dunham CM, Gens D, Bathon H (1989) Pelvic fracture in multiple trauma: classification by mechanism is key to pattern of organ injury, resuscitative requirements, and outcome. J Trauma 29(7):981–1000 discussion 1000-2CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Young JW, Burgess AR, Brumback RJ, Poka A (1986) Lateral compression fractures of the pelvis: the importance of plain radiographs in the diagnosis and surgical management. Skelet Radiol 15(2):103–109CrossRef Young JW, Burgess AR, Brumback RJ, Poka A (1986) Lateral compression fractures of the pelvis: the importance of plain radiographs in the diagnosis and surgical management. Skelet Radiol 15(2):103–109CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Tile M, Helfet D, Kellam J (2003) Fractures of the pelvis and acetabulum. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia Tile M, Helfet D, Kellam J (2003) Fractures of the pelvis and acetabulum. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia
7.
Zurück zum Zitat Avilucea FR, Archdeacon MT, Collinge CA, Sciadini M, Sagi HC, Mir HR (2018) Fixation strategy using sequential intraoperative examination under anesthesia for unstable lateral compression pelvic ring injuries reliably predicts union with minimal displacement. J Bone Joint Surg Am 100(17):1503–1508. https://doi.org/10.2106/JBJS.17.01650 CrossRefPubMed Avilucea FR, Archdeacon MT, Collinge CA, Sciadini M, Sagi HC, Mir HR (2018) Fixation strategy using sequential intraoperative examination under anesthesia for unstable lateral compression pelvic ring injuries reliably predicts union with minimal displacement. J Bone Joint Surg Am 100(17):1503–1508. https://​doi.​org/​10.​2106/​JBJS.​17.​01650 CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Matta JM, Saucedo T (1989) Internal fixation of pelvic ring fractures. Clin Orthop Relat Res 242:83–97 Matta JM, Saucedo T (1989) Internal fixation of pelvic ring fractures. Clin Orthop Relat Res 242:83–97
14.
Zurück zum Zitat Tile M (1988) Pelvic ring fractures: should they be fixed? J Bone Joint Surg (Br) 70(1):1–12CrossRef Tile M (1988) Pelvic ring fractures: should they be fixed? J Bone Joint Surg (Br) 70(1):1–12CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Comstock CP, van der Meulen MC, Goodman SB (1996) Biomechanical comparison of posterior internal fixation techniques for unstable pelvic fractures. J Orthop Trauma 10(8):517–522CrossRefPubMed Comstock CP, van der Meulen MC, Goodman SB (1996) Biomechanical comparison of posterior internal fixation techniques for unstable pelvic fractures. J Orthop Trauma 10(8):517–522CrossRefPubMed
16.
Zurück zum Zitat Turgut A, Kalenderer O, Akan I, Ilyas G, Kumbaraci M, Karapinar L (2017) Do patients with acute isolated pubic ramus fractures have to be hospitalized? Acta Orthop Belg 83(4):574–580PubMed Turgut A, Kalenderer O, Akan I, Ilyas G, Kumbaraci M, Karapinar L (2017) Do patients with acute isolated pubic ramus fractures have to be hospitalized? Acta Orthop Belg 83(4):574–580PubMed
18.
Zurück zum Zitat Majeed SA (1989) Grading the outcome of pelvic fractures. J Bone Joint Surg (Br) 71(2):304–306CrossRef Majeed SA (1989) Grading the outcome of pelvic fractures. J Bone Joint Surg (Br) 71(2):304–306CrossRef
Metadaten
Titel
Comparison of posterior ring fixation with combined anterior and posterior ring fixation for the treatment of lateral compression type 2 pelvic fractures
verfasst von
Bin-Fei Zhang
Kun Shang
Peng-Fei Wang
Chao Ke
Shuang Han
Kun Yang
Chen Fei
Xin Xu
Kun Zhang
Yan Zhuang
Publikationsdatum
03.03.2020
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 6/2020
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-020-04512-1

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2020

International Orthopaedics 6/2020 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.