Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 5/2011

01.05.2011 | Original Paper

Comparison study of two surgical options for distal tibia fracture—minimally invasive plate osteosynthesis vs. open reduction and internal fixation

verfasst von: Wang Cheng, Ying Li, Wang Manyi

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 5/2011

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The aim of this study was to compare the results between two surgical options for distal tibia fracture, i.e. minimally invasive plate osteosynthesis (MIPO) vs. open reduction and internal fixation (ORIF), and explore the benefits and defects of these two techniques. Thirty cases of distal tibia fracture (15 pairs of ORIF and MIPO) were submitted for pair comparison with consistence of gender, age and AO fracture classification. Indexes for evaluation included operative time, blood loss, healing time, time of recovery to work, implant irritation symptoms, and union status. Mazur grading standard was introduced for functional evaluation. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 13.0 was used for analysis. No malunion occurred and one case of osteomyelitis developed in the ORIF group. In the ORIF group, ten cases were evaluated as excellent, three as good, one as fair and one as poor. In the MIPO group, ten cases were excellent and five good. Paired t-test found no significant differences between groups on the indexes for analysis. In conclusion, the MIPO technique is not distinctively superior to ORIF in treatment of distal tibia fracture.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Janssen KW, Biert J, van KA (2007) Treatment of distal tibial fractures: plate versus nail: a retrospective outcome analysis of matched pairs of patients. Int Orthop 31(5):709–714 Janssen KW, Biert J, van KA (2007) Treatment of distal tibial fractures: plate versus nail: a retrospective outcome analysis of matched pairs of patients. Int Orthop 31(5):709–714
2.
Zurück zum Zitat Mohammed A, Saravanan R, Zammit J, King R (2008) Intramedullary tibial nailing in distal third tibial fractures: distal locking screws and fracture non-union. Int Orthop 32(4):547–549PubMedCrossRef Mohammed A, Saravanan R, Zammit J, King R (2008) Intramedullary tibial nailing in distal third tibial fractures: distal locking screws and fracture non-union. Int Orthop 32(4):547–549PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Yang SW, Tzeng HM, Chou YJ, Teng HP, Liu HH, Wong CY (2006) Treatment of distal tibial metaphyseal fractures: plating versus shortened intramedullary nailing. Injury 37(6):531–535PubMedCrossRef Yang SW, Tzeng HM, Chou YJ, Teng HP, Liu HH, Wong CY (2006) Treatment of distal tibial metaphyseal fractures: plating versus shortened intramedullary nailing. Injury 37(6):531–535PubMedCrossRef
4.
Zurück zum Zitat Maffulli N, Toms AD, McMurtie A, Oliva F (2004) Percutaneous plating of distal tibial fractures. Int Orthop 28(3):159–162PubMedCrossRef Maffulli N, Toms AD, McMurtie A, Oliva F (2004) Percutaneous plating of distal tibial fractures. Int Orthop 28(3):159–162PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Borg T, Larsson S, Lindsjo U (2007) Percutaneous plating of distal tibial fractures. Preliminary results in 21 patients. Injury 35(6):608–614CrossRef Borg T, Larsson S, Lindsjo U (2007) Percutaneous plating of distal tibial fractures. Preliminary results in 21 patients. Injury 35(6):608–614CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Collinge C, Protzman R (2010) Outcomes of minimally invasive plate osteosynthesis for metaphyseal distal tibia fractures. J Orthop Trauma 24(1):24–29PubMedCrossRef Collinge C, Protzman R (2010) Outcomes of minimally invasive plate osteosynthesis for metaphyseal distal tibia fractures. J Orthop Trauma 24(1):24–29PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Hazarika S, Chakravarthy J, Cooper J (2006) Minimally invasive locking plate osteosynthesis for fractures of the distal tibia—results in 20 patients. Injury 37(9):877–887PubMedCrossRef Hazarika S, Chakravarthy J, Cooper J (2006) Minimally invasive locking plate osteosynthesis for fractures of the distal tibia—results in 20 patients. Injury 37(9):877–887PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Oh CW, Kyung HS, Park IH, Kim PT, Ihn JC (2003) Distal tibia metaphyseal fractures treated by percutaneous plate osteosynthesis. Clin Orthop Relat Res 408:286–291PubMedCrossRef Oh CW, Kyung HS, Park IH, Kim PT, Ihn JC (2003) Distal tibia metaphyseal fractures treated by percutaneous plate osteosynthesis. Clin Orthop Relat Res 408:286–291PubMedCrossRef
9.
Zurück zum Zitat Oh CW, Park BC, Kyung HS et al (2003) Percutaneous plating for unstable tibial fractures. J Orthop Sci 8(2):166–169PubMedCrossRef Oh CW, Park BC, Kyung HS et al (2003) Percutaneous plating for unstable tibial fractures. J Orthop Sci 8(2):166–169PubMedCrossRef
10.
Zurück zum Zitat Kopp FJ, Banks MA, Marcus RE (2004) Clinical outcome of tibiotalar arthrodesis utilizing the chevron technique. Foot Ankle Int 25(4):225–230PubMed Kopp FJ, Banks MA, Marcus RE (2004) Clinical outcome of tibiotalar arthrodesis utilizing the chevron technique. Foot Ankle Int 25(4):225–230PubMed
11.
Zurück zum Zitat Hasenboehler E, Rikli D, Babst R (2007) Locking compression plate with minimally invasive plate osteosynthesis in diaphyseal and distal tibial fracture: a retrospective study of 32 patients. Injury 38(3):365–370PubMedCrossRef Hasenboehler E, Rikli D, Babst R (2007) Locking compression plate with minimally invasive plate osteosynthesis in diaphyseal and distal tibial fracture: a retrospective study of 32 patients. Injury 38(3):365–370PubMedCrossRef
12.
Zurück zum Zitat Khoury A, Liebergall M, London E, Mosheiff R (2002) Percutaneous plating of distal tibial fractures. Foot Ankle Int 23(9):818–824PubMed Khoury A, Liebergall M, London E, Mosheiff R (2002) Percutaneous plating of distal tibial fractures. Foot Ankle Int 23(9):818–824PubMed
13.
Zurück zum Zitat Lau TW, Leung F, Chan CF, Chow SP (2008) Wound complication of minimally invasive plate osteosynthesis in distal tibia fractures. Int Orthop 32(5):697–703PubMedCrossRef Lau TW, Leung F, Chan CF, Chow SP (2008) Wound complication of minimally invasive plate osteosynthesis in distal tibia fractures. Int Orthop 32(5):697–703PubMedCrossRef
14.
Zurück zum Zitat Ozsoy MH, Tuccar E, Demiryurek D et al (2009) Minimally invasive plating of the distal tibia: do we really sacrifice saphenous vein and nerve? A cadaver study. J Orthop Trauma 23(2):132–138PubMedCrossRef Ozsoy MH, Tuccar E, Demiryurek D et al (2009) Minimally invasive plating of the distal tibia: do we really sacrifice saphenous vein and nerve? A cadaver study. J Orthop Trauma 23(2):132–138PubMedCrossRef
15.
Zurück zum Zitat Collinge C, Kuper M, Larson K, Protzman R (2007) Minimally invasive plating of high-energy metaphyseal distal tibia fractures. J Orthop Trauma 21(6):355–361PubMedCrossRef Collinge C, Kuper M, Larson K, Protzman R (2007) Minimally invasive plating of high-energy metaphyseal distal tibia fractures. J Orthop Trauma 21(6):355–361PubMedCrossRef
16.
Zurück zum Zitat Joveniaux P, Ohl X, Harisboure A et al (2010) Distal tibia fractures: management and complications of 101 cases. Int Orthop 34(4):583–588PubMedCrossRef Joveniaux P, Ohl X, Harisboure A et al (2010) Distal tibia fractures: management and complications of 101 cases. Int Orthop 34(4):583–588PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Comparison study of two surgical options for distal tibia fracture—minimally invasive plate osteosynthesis vs. open reduction and internal fixation
verfasst von
Wang Cheng
Ying Li
Wang Manyi
Publikationsdatum
01.05.2011
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 5/2011
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-010-1052-2

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2011

International Orthopaedics 5/2011 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.