Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 1/2010

01.01.2010 | Original Paper

Distraction osteogenesis in management of composite bone and soft tissue defects

verfasst von: Barakat El-Alfy, Hani El-Mowafi, Nabil El-Moghazy

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 1/2010

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

A soft tissue defect is one of the most difficult problems that may accompany bone defects. Plastic surgery is often required. During distraction osteogenesis, not only the bone but also the soft tissues are lengthened, which may help in spontaneous closure of the soft tissue defects. This study examines 11 cases of composite bone and soft tissue defects which were managed by distraction osteogenesis. After debridement of the necrotic tissues, the soft tissue defects ranged from three by four centimetres to five by 14 centimetres and the bone defects ranged from four to 12 centimetres. All the soft tissue defects healed during the process of bone transport without the need for plastic surgery, except in one case. The complications were successfully managed during the course of treatment. Distraction osteogenesis is a good method for simultaneous treatment of composite bone and soft tissue defects.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Edwards CC (1983) Staged reconstruction of open tibial fractures using Hoffman external fixation; clinical decision and dilemmas. Clin Orthop 178:130–161PubMed Edwards CC (1983) Staged reconstruction of open tibial fractures using Hoffman external fixation; clinical decision and dilemmas. Clin Orthop 178:130–161PubMed
2.
Zurück zum Zitat El-Rosasy MA (2007) Acute shortening and re-lengthening in the management of bone and soft-tissue loss in complicated fractures of the tibia. J Bone Joint Surg 89(Br):80–88 El-Rosasy MA (2007) Acute shortening and re-lengthening in the management of bone and soft-tissue loss in complicated fractures of the tibia. J Bone Joint Surg 89(Br):80–88
3.
Zurück zum Zitat Gordon L, Chiu EJ (1988) Treatment of infected nonunion and segmental defects of the tibia with staged microvascular muscle transplantation and bone grafting. J Bone Joint Surg 70A:377–385 Gordon L, Chiu EJ (1988) Treatment of infected nonunion and segmental defects of the tibia with staged microvascular muscle transplantation and bone grafting. J Bone Joint Surg 70A:377–385
4.
Zurück zum Zitat Paley D, Maar DC (2000) Ilizarov bone transport for tibial defects. J Orthop Trauma 14:76–85CrossRefPubMed Paley D, Maar DC (2000) Ilizarov bone transport for tibial defects. J Orthop Trauma 14:76–85CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Sen C, Kocaoglu M, Eralp L, Gulsen M, Cinar M (2004) Bifocal compression-distraction in the acute treatment of grade III open tibia fractures with bone and soft-tissue loss: a report of 24 cases. J Orthop Trauma 18(3):150–157CrossRefPubMed Sen C, Kocaoglu M, Eralp L, Gulsen M, Cinar M (2004) Bifocal compression-distraction in the acute treatment of grade III open tibia fractures with bone and soft-tissue loss: a report of 24 cases. J Orthop Trauma 18(3):150–157CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Schottle PB, Werner CM, Dumont CE (2005) Two-stage reconstruction with free vascularized soft tissue transfer and conventional bone graft for infected nonunions of the tibia: 6 patients followed for 1.5 to 5 years. Acta Orthop 76(6):878–883CrossRefPubMed Schottle PB, Werner CM, Dumont CE (2005) Two-stage reconstruction with free vascularized soft tissue transfer and conventional bone graft for infected nonunions of the tibia: 6 patients followed for 1.5 to 5 years. Acta Orthop 76(6):878–883CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Yazar S, Lin CH, Wei FC (2004) One-stage reconstruction of composite bone and soft-tissue defects in traumatic lower extremities. Plast Reconstr Surg 114(6):1457–1466CrossRefPubMed Yazar S, Lin CH, Wei FC (2004) One-stage reconstruction of composite bone and soft-tissue defects in traumatic lower extremities. Plast Reconstr Surg 114(6):1457–1466CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Distraction osteogenesis in management of composite bone and soft tissue defects
verfasst von
Barakat El-Alfy
Hani El-Mowafi
Nabil El-Moghazy
Publikationsdatum
01.01.2010
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 1/2010
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-008-0574-3

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2010

International Orthopaedics 1/2010 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Proximale Humerusfraktur: Auch 100-Jährige operieren?

01.05.2024 DCK 2024 Kongressbericht

Mit dem demographischen Wandel versorgt auch die Chirurgie immer mehr betagte Menschen. Von Entwicklungen wie Fast-Track können auch ältere Menschen profitieren und bei proximaler Humerusfraktur können selbst manche 100-Jährige noch sicher operiert werden.

Sind Frauen die fähigeren Ärzte?

30.04.2024 Gendermedizin Nachrichten

Patienten, die von Ärztinnen behandelt werden, dürfen offenbar auf bessere Therapieergebnisse hoffen als Patienten von Ärzten. Besonders gilt das offenbar für weibliche Kranke, wie eine Studie zeigt.

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.