Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 2/2004

01.04.2004 | Original Paper

Distractible vertebral body replacement in patients with malignant vertebral destruction or osteoporotic burst fractures

verfasst von: Torsten Kluba, Johannes P. Giehl

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 2/2004

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

We studied prospectively the clinical and radiological course of 36 patients with localised spinal instability treated with vertebrectomy. A distractible titanium cage filled with polymethylmethacrylate (PMMA) in combination with transpedicular fixation was used to restore spinal stability. Mean follow-up was 16 (8–55) months. Average correction of the segmental kyphosis was 15.2° (−2–29°). During follow-up, a loss of correction of 0.9° (−2–15°) was seen. Segmental height was increased by 7.6  (0–14) mm on average with a mean loss of 1.6 (0–2) mm. Twenty-one patients without pre-operative neurological deficits were ambulatory without orthosis at discharge. Patients presenting with neurological deficits were unchanged (n=3) or improved (n=12).
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bernhardt M, Bridwell KH (1989) Segmental analysis of the sagittal plane alignment of the normal thoracic and lumbar spines and thoracolumbar junction. Spine 14:717–721PubMed Bernhardt M, Bridwell KH (1989) Segmental analysis of the sagittal plane alignment of the normal thoracic and lumbar spines and thoracolumbar junction. Spine 14:717–721PubMed
2.
Zurück zum Zitat Bhat AL, Lowery GL, Sei A (1999) The use of titanium surgical mesh-bone graft composite in the anterior thoracic or lumbar spine after complete or partial corpectomy. Eur Spine J 8:304–309CrossRefPubMed Bhat AL, Lowery GL, Sei A (1999) The use of titanium surgical mesh-bone graft composite in the anterior thoracic or lumbar spine after complete or partial corpectomy. Eur Spine J 8:304–309CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Chen LH, Chen WJ, Niu CC, Shih CH (2000) Anterior reconstructive spinal surgery with Zielke instrumentation for metastatic malignancies of the spine. Arch Orthop Trauma Surg 120:27–31PubMed Chen LH, Chen WJ, Niu CC, Shih CH (2000) Anterior reconstructive spinal surgery with Zielke instrumentation for metastatic malignancies of the spine. Arch Orthop Trauma Surg 120:27–31PubMed
4.
Zurück zum Zitat Dvorak MF, Kwon BK, Fisher CG, Eiserloh HL, Boyd M, Wing PC (2003) Effectiveness of titanium mesh cylindrical cages in anterior column reconstruction after thoracic and lumbar vertebral body resection. Spine 28:902–908CrossRefPubMed Dvorak MF, Kwon BK, Fisher CG, Eiserloh HL, Boyd M, Wing PC (2003) Effectiveness of titanium mesh cylindrical cages in anterior column reconstruction after thoracic and lumbar vertebral body resection. Spine 28:902–908CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Hollowell JP, Vollmer DG, Wilson CR, Pintar FA, Yoganandan N (1996) Biomechanical analysis of thoracolumbar interbody constructs. Spine 21:1032–1036CrossRefPubMed Hollowell JP, Vollmer DG, Wilson CR, Pintar FA, Yoganandan N (1996) Biomechanical analysis of thoracolumbar interbody constructs. Spine 21:1032–1036CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Lowery GL, Harms J (1997) The textbook of spinal surgery,2nd edn. Lippincott, Philadelphia, pp. 155–165 Lowery GL, Harms J (1997) The textbook of spinal surgery,2nd edn. Lippincott, Philadelphia, pp. 155–165
7.
Zurück zum Zitat McAfee PC, Bohlmann HH, Ducker T, Eismont FJ (1986) Failure of stabilization of the spine with methylmathacrylat. J Bone Joint Surg [Am] 68:1145–1157 McAfee PC, Bohlmann HH, Ducker T, Eismont FJ (1986) Failure of stabilization of the spine with methylmathacrylat. J Bone Joint Surg [Am] 68:1145–1157
8.
Zurück zum Zitat Morlock M, Strandborg J, Sellenschloh K, Nassutt R, Püschell K, Eggers C (2002) Migration characteristics and primary stability of vertebral body replacement systems in combination with dorsolumbar spondylodeses.Orthopäde 31:514–521 Morlock M, Strandborg J, Sellenschloh K, Nassutt R, Püschell K, Eggers C (2002) Migration characteristics and primary stability of vertebral body replacement systems in combination with dorsolumbar spondylodeses.Orthopäde 31:514–521
9.
Zurück zum Zitat Vahldiek M, Gosse‘ F, Panjabi MM (2002) Stability of anterior, posterior and combined spondylodesis in vertebral body replacement surgery. Orthopäde 31:508–513 Vahldiek M, Gosse‘ F, Panjabi MM (2002) Stability of anterior, posterior and combined spondylodesis in vertebral body replacement surgery. Orthopäde 31:508–513
Metadaten
Titel
Distractible vertebral body replacement in patients with malignant vertebral destruction or osteoporotic burst fractures
verfasst von
Torsten Kluba
Johannes P. Giehl
Publikationsdatum
01.04.2004
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 2/2004
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-003-0518-x

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2004

International Orthopaedics 2/2004 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.