Skip to main content
Erschienen in: Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery 3/2024

09.01.2024 | Trauma Surgery

Open reduction and internal fixation of crescent fracture-dislocation: anterior or posterior approach?

verfasst von: Kai Ye, Jianfei Tang, Longxiang Shen, Zhiquan An

Erschienen in: Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery | Ausgabe 3/2024

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Introduction

To date, the approach that prevails in the open reduction and internal fixation of crescent fracture-dislocations (CFD) remains unknown. This study aimed to compare the outcomes of CFD treated via the anterior or posterior approach.

Materials and methods

Data from 64 cases of CFDs openly reduced through an anterior (group A, n = 31) or a posterior (group B, n = 33) approach were retrospectively analyzed. Functional results, reduction quality, residual displacements in the axial and coronal planes, pelvic asymmetry deformity, and correlations between Day’s classification were compared. Complications and fracture union were also recorded. All patients were followed up for at least 12 months.

Results

The functional scores were similar between the two groups, and all fractures achieved good or excellent reduction postoperatively. In the coronal plane, the excellent/good ratio in group B was higher than in group A. The mean residual displacement in the coronal plane was significantly higher in group A than in group B, with group A showing greater displacement in both planes for Day I fractures and in the coronal plane for Day II fractures. The residual displacement in both planes for Day III fractures was comparable between the groups. The pelvic asymmetry deformity was equal between the two groups and among the different Day’s fracture types.

Conclusions

Open reduction and internal fixation of CFDs obtained satisfactory outcomes through an anterior or posterior approach. The posterior approach achieved a better sacroiliac joint reduction. The optimal indication for the posterior approach was a Day I fracture, followed by a Day II fracture. No correlation was found between the surgical approach and reduction quality in Day III fractures.
Literatur
5.
11.
Zurück zum Zitat Qin H, An Z, Jiang C (2011) Operation via anterior approach in treating pelvic crescent fracture. Zhongguo Xiu Fu Chong Jian Wai Ke Za Zhi 25:816–820PubMed Qin H, An Z, Jiang C (2011) Operation via anterior approach in treating pelvic crescent fracture. Zhongguo Xiu Fu Chong Jian Wai Ke Za Zhi 25:816–820PubMed
13.
Zurück zum Zitat Tile M, Helfet DL, Kellam JF, Vrahas M (2015) Fractures of the pelvis and acetabulum: principles and methods of management. Thieme, StuttgartCrossRef Tile M, Helfet DL, Kellam JF, Vrahas M (2015) Fractures of the pelvis and acetabulum: principles and methods of management. Thieme, StuttgartCrossRef
17.
Zurück zum Zitat Keshishyan RA, Rozinov VM, Malakhov OA, Kuznetsov LE, Strunin EG, Chogovadze GA, Tsukanov VE (1995) Pelvic polyfractures in children. Radiographic diagnosis and treatment. Clin Orthop Relat Res 320:28–33 Keshishyan RA, Rozinov VM, Malakhov OA, Kuznetsov LE, Strunin EG, Chogovadze GA, Tsukanov VE (1995) Pelvic polyfractures in children. Radiographic diagnosis and treatment. Clin Orthop Relat Res 320:28–33
20.
Zurück zum Zitat Li CL (2014) Clinical comparative analysis on unstable pelvic fractures in the treatment with percutaneous sacroiliac screws and sacroiliac joint anterior plate fixation. Eur Rev Med Pharmacol Sci 18:2704–2708PubMed Li CL (2014) Clinical comparative analysis on unstable pelvic fractures in the treatment with percutaneous sacroiliac screws and sacroiliac joint anterior plate fixation. Eur Rev Med Pharmacol Sci 18:2704–2708PubMed
22.
Zurück zum Zitat Petryla G, Uvarovas V, Bobina R, Kurtinaitis J, Puronaitė R, Kvederas G, Šatkauskas I (2021) Comparison of one-year functional outcomes and quality of life between posterior pelvic ring fixation and combined anterior-posterior pelvic ring fixation after lateral compression (B2 type) pelvic fracture. Medicina (Kaunas). https://doi.org/10.3390/medicina57030204CrossRefPubMed Petryla G, Uvarovas V, Bobina R, Kurtinaitis J, Puronaitė R, Kvederas G, Šatkauskas I (2021) Comparison of one-year functional outcomes and quality of life between posterior pelvic ring fixation and combined anterior-posterior pelvic ring fixation after lateral compression (B2 type) pelvic fracture. Medicina (Kaunas). https://​doi.​org/​10.​3390/​medicina57030204​CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Open reduction and internal fixation of crescent fracture-dislocation: anterior or posterior approach?
verfasst von
Kai Ye
Jianfei Tang
Longxiang Shen
Zhiquan An
Publikationsdatum
09.01.2024
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery / Ausgabe 3/2024
Print ISSN: 0936-8051
Elektronische ISSN: 1434-3916
DOI
https://doi.org/10.1007/s00402-023-05185-2

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2024

Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery 3/2024 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Ein Drittel der jungen Ärztinnen und Ärzte erwägt abzuwandern

07.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Extreme Arbeitsverdichtung und kaum Supervision: Dr. Andrea Martini, Sprecherin des Bündnisses Junge Ärztinnen und Ärzte (BJÄ) über den Frust des ärztlichen Nachwuchses und die Vorteile des Rucksack-Modells.

Aquatherapie bei Fibromyalgie wirksamer als Trockenübungen

03.05.2024 Fibromyalgiesyndrom Nachrichten

Bewegungs-, Dehnungs- und Entspannungsübungen im Wasser lindern die Beschwerden von Patientinnen mit Fibromyalgie besser als das Üben auf trockenem Land. Das geht aus einer spanisch-brasilianischen Vergleichsstudie hervor.

Endlich: Zi zeigt, mit welchen PVS Praxen zufrieden sind

IT für Ärzte Nachrichten

Darauf haben viele Praxen gewartet: Das Zi hat eine Liste von Praxisverwaltungssystemen veröffentlicht, die von Nutzern positiv bewertet werden. Eine gute Grundlage für wechselwillige Ärztinnen und Psychotherapeuten.

Proximale Humerusfraktur: Auch 100-Jährige operieren?

01.05.2024 DCK 2024 Kongressbericht

Mit dem demographischen Wandel versorgt auch die Chirurgie immer mehr betagte Menschen. Von Entwicklungen wie Fast-Track können auch ältere Menschen profitieren und bei proximaler Humerusfraktur können selbst manche 100-Jährige noch sicher operiert werden.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.