Skip to main content
Erschienen in: Clinical Orthopaedics and Related Research® 12/2012

01.12.2012 | Symposium: ABJS Carl T. Brighton Workshop on Hip Preservation Surgery

Report of Breakout Session: Slipped Capital Femoral Epiphysis Management 2011

verfasst von: Young-Jo Kim, MD, PhD (Moderator), Rafael J. Sierra, MD (Scribe), Session Participants

Erschienen in: Clinical Orthopaedics and Related Research® | Ausgabe 12/2012

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Currently, the best management of the hip with slipped capital femoral epiphysis (SCFE) seems to depend on several variables, including whether the physis is open or closed, the mechanical stability of the slip, the degree of deformity and associated femoroacetabular impingement (FAI), and the experience of the treating orthopaedist with various surgical options, including anterior and surgical dislocation approaches for open reduction and osteoplasty. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Boyer DW, Mickelson MR, Ponseti IV. Slipped capital femoral epiphysis: long-term follow-up study of one hundred and twenty-one patients. J Bone Joint Surg Am. 1981;63:85–95.PubMed Boyer DW, Mickelson MR, Ponseti IV. Slipped capital femoral epiphysis: long-term follow-up study of one hundred and twenty-one patients. J Bone Joint Surg Am. 1981;63:85–95.PubMed
2.
Zurück zum Zitat Carney BT, Weinstein SL, Noble J. Long-term follow-up of slipped capital femoral epiphysis. J Bone Joint Surg Am. 1991;73:667–674.PubMed Carney BT, Weinstein SL, Noble J. Long-term follow-up of slipped capital femoral epiphysis. J Bone Joint Surg Am. 1991;73:667–674.PubMed
3.
Zurück zum Zitat Engelhardt P. Juvenile Hüftkopflösung und Koxarthrose. Stuttgart, Germany: Enke Verlag; 1984. Engelhardt P. Juvenile Hüftkopflösung und Koxarthrose. Stuttgart, Germany: Enke Verlag; 1984.
4.
Zurück zum Zitat Ganz R, Gill TJ, Gautier E, Ganz K, Krugel N, Berlemann U. Surgical dislocation of the adult hip: a technique with full access to the femoral head and acetabulum without risk of avascular necrosis. J Bone Joint Surg Br. 2001;83:1119–1124.PubMedCrossRef Ganz R, Gill TJ, Gautier E, Ganz K, Krugel N, Berlemann U. Surgical dislocation of the adult hip: a technique with full access to the femoral head and acetabulum without risk of avascular necrosis. J Bone Joint Surg Br. 2001;83:1119–1124.PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Ganz R, Huff TW, Leunig M. Extended retinacular soft tissue flap for intraarticular surgery of the hip: operative technique, indications, and results of its application. Instr Course Lect. 2009;58:241–255.PubMed Ganz R, Huff TW, Leunig M. Extended retinacular soft tissue flap for intraarticular surgery of the hip: operative technique, indications, and results of its application. Instr Course Lect. 2009;58:241–255.PubMed
6.
Zurück zum Zitat Hagglund G, Hannson LI, Sandstrom S. Slipped capital femoral epiphysis in southern Sweden: long-term results after nailing/pinning. Clin Orthop Relat Res. 1987;217:190–200.PubMed Hagglund G, Hannson LI, Sandstrom S. Slipped capital femoral epiphysis in southern Sweden: long-term results after nailing/pinning. Clin Orthop Relat Res. 1987;217:190–200.PubMed
7.
Zurück zum Zitat Leunig M, Slongo T, Ganz R. Subcapital realignment in slipped capital femoral epiphysis: surgical hip dislocation and trimming of the stable trochanter to protect the perfusion of the epiphysis. Instr Course Lect. 2008;57:499–507.PubMed Leunig M, Slongo T, Ganz R. Subcapital realignment in slipped capital femoral epiphysis: surgical hip dislocation and trimming of the stable trochanter to protect the perfusion of the epiphysis. Instr Course Lect. 2008;57:499–507.PubMed
8.
Zurück zum Zitat Nötzli HP, Wyss TF, Stoecklin CH, Schmid MR, Treiber K, Hodler J. The contour of the femoral head-neck junction as a predictor for the risk of anterior impingement. J Bone Joint Surg Br. 2002;84:556–560.PubMedCrossRef Nötzli HP, Wyss TF, Stoecklin CH, Schmid MR, Treiber K, Hodler J. The contour of the femoral head-neck junction as a predictor for the risk of anterior impingement. J Bone Joint Surg Br. 2002;84:556–560.PubMedCrossRef
9.
Zurück zum Zitat Ordeberg G, Hansson L, Sandstrom S. Slipped capital femoral epiphysis in southern Sweden: long-term result with no treatment or symptomatic primary treatment. Clin Orthop Relat Res. 1984;191:95–104.PubMed Ordeberg G, Hansson L, Sandstrom S. Slipped capital femoral epiphysis in southern Sweden: long-term result with no treatment or symptomatic primary treatment. Clin Orthop Relat Res. 1984;191:95–104.PubMed
10.
Zurück zum Zitat Tins B, Cassar-Pullicino V, McCall I. The role of pre-treatment MRI in established cases of slipped capital femoral epiphysis. Eur J Radiol. 2009;70:570–578.PubMedCrossRef Tins B, Cassar-Pullicino V, McCall I. The role of pre-treatment MRI in established cases of slipped capital femoral epiphysis. Eur J Radiol. 2009;70:570–578.PubMedCrossRef
11.
Zurück zum Zitat Ziebarth K, Zilkens C, Spencer S, Leunig M, Ganz R, Kim YJ. Capital realignment for moderate and severe SCFE using a modified Dunn procedure. Clin Orthop Relat Res. 2009;467:704–716.PubMedCrossRef Ziebarth K, Zilkens C, Spencer S, Leunig M, Ganz R, Kim YJ. Capital realignment for moderate and severe SCFE using a modified Dunn procedure. Clin Orthop Relat Res. 2009;467:704–716.PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Report of Breakout Session: Slipped Capital Femoral Epiphysis Management 2011
verfasst von
Young-Jo Kim, MD, PhD (Moderator)
Rafael J. Sierra, MD (Scribe)
Session Participants
Publikationsdatum
01.12.2012
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Clinical Orthopaedics and Related Research® / Ausgabe 12/2012
Print ISSN: 0009-921X
Elektronische ISSN: 1528-1132
DOI
https://doi.org/10.1007/s11999-012-2587-x

Weitere Artikel der Ausgabe 12/2012

Clinical Orthopaedics and Related Research® 12/2012 Zur Ausgabe

Symposium: ABJS Carl T. Brighton Workshop on Hip Preservation Surgery

Patient Selection Criteria for Periacetabular Osteotomy or Rotational Acetabular Osteotomy

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.