Skip to main content
Erschienen in: Hereditary Cancer in Clinical Practice 1/2018

Open Access 01.12.2018 | Retraction Note

Retraction Note to: The BRCA2 variant c.68–7 T > A is associated with breast cancer

verfasst von: Pål Møller, Eivind Hovig

Erschienen in: Hereditary Cancer in Clinical Practice | Ausgabe 1/2018

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
Hinweise
The online version of the original article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1186/​s13053-017-0080-y.

Retraction

This article [1] has been retracted at the request of the authors. Upon re-review of the data, the authors identified coding errors in this study. Due to an error in the SQL query, the conclusions drawn in the article are incorrect. A re-examination of the data shows that there is no association between familial breast cancer and the BRCA2 variant c.68–7 T > A. Another recent study suggests that the variant is not pathogenic [2]. All authors agree to this retraction.
Open AccessThis article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​4.​0/​), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons license, and indicate if changes were made. The Creative Commons Public Domain Dedication waiver (http://​creativecommons.​org/​publicdomain/​zero/​1.​0/​) applies to the data made available in this article, unless otherwise stated.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
Literatur
2.
Zurück zum Zitat Colombo M, et al. The BRCA2 c.68-7T > a variant is not pathogenic: a model for clinical calibration of spliceogenicity. Hum Mutat. 2018;39:729–41.CrossRefPubMed Colombo M, et al. The BRCA2 c.68-7T > a variant is not pathogenic: a model for clinical calibration of spliceogenicity. Hum Mutat. 2018;39:729–41.CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Retraction Note to: The BRCA2 variant c.68–7 T > A is associated with breast cancer
verfasst von
Pål Møller
Eivind Hovig
Publikationsdatum
01.12.2018
Verlag
BioMed Central
Erschienen in
Hereditary Cancer in Clinical Practice / Ausgabe 1/2018
Elektronische ISSN: 1897-4287
DOI
https://doi.org/10.1186/s13053-018-0093-1

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2018

Hereditary Cancer in Clinical Practice 1/2018 Zur Ausgabe

Adjuvante Immuntherapie verlängert Leben bei RCC

25.04.2024 Nierenkarzinom Nachrichten

Nun gibt es auch Resultate zum Gesamtüberleben: Eine adjuvante Pembrolizumab-Therapie konnte in einer Phase-3-Studie das Leben von Menschen mit Nierenzellkarzinom deutlich verlängern. Die Sterberate war im Vergleich zu Placebo um 38% geringer.

Alectinib verbessert krankheitsfreies Überleben bei ALK-positivem NSCLC

25.04.2024 NSCLC Nachrichten

Das Risiko für Rezidiv oder Tod von Patienten und Patientinnen mit reseziertem ALK-positivem NSCLC ist unter einer adjuvanten Therapie mit dem Tyrosinkinase-Inhibitor Alectinib signifikant geringer als unter platinbasierter Chemotherapie.

Bei Senioren mit Prostatakarzinom auf Anämie achten!

24.04.2024 DGIM 2024 Nachrichten

Patienten, die zur Behandlung ihres Prostatakarzinoms eine Androgendeprivationstherapie erhalten, entwickeln nicht selten eine Anämie. Wer ältere Patienten internistisch mitbetreut, sollte auf diese Nebenwirkung achten.

ICI-Therapie in der Schwangerschaft wird gut toleriert

Müssen sich Schwangere einer Krebstherapie unterziehen, rufen Immuncheckpointinhibitoren offenbar nicht mehr unerwünschte Wirkungen hervor als andere Mittel gegen Krebs.

Update Onkologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.