Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 1/2006

01.02.2006 | Original Paper

Surgical treatment for injuries of the middle and lower cervical spine

verfasst von: Eiren Toh, Takeshi Nomura, Masahiko Watanabe, Joji Mochida

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 1/2006

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

We reviewed the surgical treatment of 31 patients with burst fractures or teardrop dislocation fractures in the middle and lower cervical spine. Patients were treated with anterior instrumentation, posterior instrumentation, or a combination of both. Patients were evaluated radiographically and with the Frankel neurological outcomes grading scale. Anterior decompression and fusion restored the spinal canal diameter by approximately 60% whereas the posterior or combined approaches restored the canal diameter by only 6%. In addition, nine of 24 patients treated anteriorly gained improved neurological function whereas none of the patients treated posteriorly had neurological improvement. Based on the anatomical and neurological findings, the study demonstrates that anterior fusion is preferable to posterior fusion for the treatment of burst fractures and tear-drop dislocation fractures of the middle and lower cervical spine.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Abumi K, Itoh H, Taneichi H, Kaneda K (1994) Transpedicular screw fixation for traumatic lesions of the middle and lower cervical spine. J Spinal Disord 7:19–28PubMedCrossRef Abumi K, Itoh H, Taneichi H, Kaneda K (1994) Transpedicular screw fixation for traumatic lesions of the middle and lower cervical spine. J Spinal Disord 7:19–28PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Allen BL Jr, Ferguson RL, Lehmann TR, O’Brien RP (1982) A mechanistic classification of closed, indirect fractures and dislocations of the lower cervical spine. Spine 7:1–27PubMedCrossRef Allen BL Jr, Ferguson RL, Lehmann TR, O’Brien RP (1982) A mechanistic classification of closed, indirect fractures and dislocations of the lower cervical spine. Spine 7:1–27PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Brodke DS, Anderson PA, Newell DW, Grady MS, Chapman JR (2003) Comparison of anterior and posterior approaches in cervical spinal cord injuries. J Spinal Disord Tech 16:229–235PubMed Brodke DS, Anderson PA, Newell DW, Grady MS, Chapman JR (2003) Comparison of anterior and posterior approaches in cervical spinal cord injuries. J Spinal Disord Tech 16:229–235PubMed
4.
Zurück zum Zitat Denis F (1983) The three column spine and its significance in the classification of acute thoracolumbar spinal injuries. Spine 8:817–831PubMedCrossRef Denis F (1983) The three column spine and its significance in the classification of acute thoracolumbar spinal injuries. Spine 8:817–831PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Ditunno JF Jr, Young W, Donovan WH, Creasey G (1994) The international standard booklet for neurological and functional classification of spinal cord injury. Paraplegia 32:70–80PubMed Ditunno JF Jr, Young W, Donovan WH, Creasey G (1994) The international standard booklet for neurological and functional classification of spinal cord injury. Paraplegia 32:70–80PubMed
6.
Zurück zum Zitat Frankel HL, Hancock DO, Hyslop G et al (1969) The value of postural reduction in the initial management of closed injuries of the spine with paraplegia and tetraplegia. Paraplegia 7:179–192PubMed Frankel HL, Hancock DO, Hyslop G et al (1969) The value of postural reduction in the initial management of closed injuries of the spine with paraplegia and tetraplegia. Paraplegia 7:179–192PubMed
7.
Zurück zum Zitat Hadley MN, Walters BC, Grabb PA et al (2002) Clinical assessment after acute cervical spinal cord injury. Neurosurgery 50:S21–S29PubMedCrossRef Hadley MN, Walters BC, Grabb PA et al (2002) Clinical assessment after acute cervical spinal cord injury. Neurosurgery 50:S21–S29PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Katsuki M, Shiba K, Shirasawa K et al (1991) Structural instability of the tear-drop fracture dislocations and the burst fractures in middle and lower cervical spinal injuries. Spine & Spinal Cord (in Japanese) 4:543–549 Katsuki M, Shiba K, Shirasawa K et al (1991) Structural instability of the tear-drop fracture dislocations and the burst fractures in middle and lower cervical spinal injuries. Spine & Spinal Cord (in Japanese) 4:543–549
9.
Zurück zum Zitat Koivikko MP, Myllynen P, Karjalainen M, Vornanen M, Santavirta S (2000) Conservative and operative treatment in cervical burst fractures. Arch Orthop Trauma Surg 120:448–451CrossRefPubMed Koivikko MP, Myllynen P, Karjalainen M, Vornanen M, Santavirta S (2000) Conservative and operative treatment in cervical burst fractures. Arch Orthop Trauma Surg 120:448–451CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Kotani Y, Cunningham BW, Abumi K, McAfee PC (1994) Biomechanical analysis of cervical stabilization systems. Spine 19:2529–2539PubMedCrossRef Kotani Y, Cunningham BW, Abumi K, McAfee PC (1994) Biomechanical analysis of cervical stabilization systems. Spine 19:2529–2539PubMedCrossRef
11.
Zurück zum Zitat Lambiris E, Zouboulis P, Tyllianakis M, Panagiotopoulos E (2003) Anterior surgery for unstable lower cervical spine injuries. Clin Orthop 411:61–69PubMedCrossRef Lambiris E, Zouboulis P, Tyllianakis M, Panagiotopoulos E (2003) Anterior surgery for unstable lower cervical spine injuries. Clin Orthop 411:61–69PubMedCrossRef
12.
Zurück zum Zitat Laus M, Zappoli FA, Alfonso C, Malaguti MC, Giunti A (1997) Anterior surgery in trauma of the cervical spine. Chir Organi Mov 82:97–104PubMed Laus M, Zappoli FA, Alfonso C, Malaguti MC, Giunti A (1997) Anterior surgery in trauma of the cervical spine. Chir Organi Mov 82:97–104PubMed
13.
Zurück zum Zitat Papadopoulos SM, Selden NR, Quint DJ, Patel N, Gillespie B, Grube S (2002) Immediate spinal cord decompression for cervical spinal cord injury: feasibility and outcome. J Trauma 52:323–332PubMed Papadopoulos SM, Selden NR, Quint DJ, Patel N, Gillespie B, Grube S (2002) Immediate spinal cord decompression for cervical spinal cord injury: feasibility and outcome. J Trauma 52:323–332PubMed
14.
Zurück zum Zitat Sapkas G, Korres D, Babis GC et al (1995) Correlation of spinal canal post-traumatic encroachment and neurological deficit in burst fractures of the lower cervical spine (C3–7). Eur Spine J 4:39–44CrossRefPubMed Sapkas G, Korres D, Babis GC et al (1995) Correlation of spinal canal post-traumatic encroachment and neurological deficit in burst fractures of the lower cervical spine (C3–7). Eur Spine J 4:39–44CrossRefPubMed
15.
Zurück zum Zitat Schneider RC, Kahn EA (1956) Chronic neurological sequelae of acute trauma to the spine and spinal cord, part 1; the significance of the acute-flexion or “tear-drop” fracture-dislocation of the cervical spine. J Bone Joint Surg Am 38:985–997PubMed Schneider RC, Kahn EA (1956) Chronic neurological sequelae of acute trauma to the spine and spinal cord, part 1; the significance of the acute-flexion or “tear-drop” fracture-dislocation of the cervical spine. J Bone Joint Surg Am 38:985–997PubMed
16.
Zurück zum Zitat Signoret F, Jacquot FP, Feron JM (1999) Reducing the cervical flexion tear-drop fracture with a posterior approach and plating technique: an original method. Eur Spine J 8:110–116CrossRefPubMed Signoret F, Jacquot FP, Feron JM (1999) Reducing the cervical flexion tear-drop fracture with a posterior approach and plating technique: an original method. Eur Spine J 8:110–116CrossRefPubMed
17.
Zurück zum Zitat Toh E, Arima T, Mochida J, Omata M, Matsui S (1998) Functional evaluation using motor scores after cervical spinal cord injuries. Spinal Cord 36:491–496CrossRefPubMed Toh E, Arima T, Mochida J, Omata M, Matsui S (1998) Functional evaluation using motor scores after cervical spinal cord injuries. Spinal Cord 36:491–496CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Surgical treatment for injuries of the middle and lower cervical spine
verfasst von
Eiren Toh
Takeshi Nomura
Masahiko Watanabe
Joji Mochida
Publikationsdatum
01.02.2006
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 1/2006
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-005-0016-4

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2006

International Orthopaedics 1/2006 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.