Skip to main content
Erschienen in: Diseases of the Colon & Rectum 9/2004

01.09.2004 | Original Contributions

Anorectal Pathology in HIV/AIDS-Infected Patients Has Not Been Impacted by Highly Active Antiretroviral Therapy

verfasst von: Claudia Gonzalez-Ruiz, M.D., Wesley Heartfield, M.D., Bill Briggs, P.A., Petar Vukasin, M.D., Robert W. Beart, M.D.

Erschienen in: Diseases of the Colon & Rectum | Ausgabe 9/2004

Einloggen, um Zugang zu erhalten

PURPOSE:

The aim of this study was to determine if the prevalence and distribution of anorectal pathology in HIV-infected patients treated by colorectal surgeons have changed after the introduction of highly active antiretroviral therapy.

METHODS:

The Los Angeles County–University of Southern California HIV Clinic is solely dedicated to the care of HIV patients. A colorectal clinic was established within this environment in 1991 and has served as the exclusive provider for the care of anorectal pathology in these patients. A prospective database of patients treated at this clinic was reviewed for two 18-month periods. The first group (early period) was composed of patients treated between January 1994 through June 1995, before the institution of more effective antiretroviral therapy. The second group (later period) consisted of patients treated between January 2001 through June 2002, after the introduction of highly active antiretroviral therapy. Data were tabulated for HIV-related anorectal pathologies, such as anal ulcer and anogenital condyloma, and non-HIV-related pathologies, including fissure, fistula in ano, hemorrhoids, perianal abscess, and other pathologies, for each of the two time periods

RESULTS:

A total of 117 individual patients with anorectal pathology were treated in the early period and 109 received care in the later period, of which 107 were able to be evaluated. The pathology was distributed as follows for the early vs. late periods: 33 vs. 33 percent for ulcer, 30 vs. 34 percent for condyloma, 9 vs. 4 percent for fissure, 6 vs. 6 percent for fistula, 4 vs. 5 percent for hemorrhoids, 3 vs. 3 percent for abscess, and 15 vs. 16 percent for all other anorectal pathology. There was no statistically significant difference in any of these groups.

CONCLUSION:

The prevalence and distribution of both HIV-related and non-HIV-related anorectal pathology seen in our HIV patients have not been altered by the introduction of highly active antiretroviral therapy.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Karon, J, Fleming, P, Steketee, R, et al. 2001HIV in the United States at the turn of the century: an epidemic in transitionAm J Public Health911060PubMed Karon, J, Fleming, P, Steketee, R,  et al. 2001HIV in the United States at the turn of the century: an epidemic in transitionAm J Public Health911060PubMed
2.
Zurück zum Zitat Karon, J, Rosenberg, PS, McQuillan, G, et al. 1996Prevalence of HIV infection in the United States, 1984 to 1992JAMA27612631PubMed Karon, J, Rosenberg, PS, McQuillan, G,  et al. 1996Prevalence of HIV infection in the United States, 1984 to 1992JAMA27612631PubMed
3.
Zurück zum Zitat Quan, VM, Steketee, RW, Valleroy, L, et al. 2002HIV incidence in the United States, 1978–1999J Acquir Immune Defic Syndr 31188201PubMed Quan, VM, Steketee, RW, Valleroy, L,  et al. 2002HIV incidence in the United States, 1978–1999J Acquir Immune Defic Syndr 31188201PubMed
4.
Zurück zum Zitat Katz, MH, Schwarcz, SK, Kellog, T 2002Impact of highly active antiretroviral treatment on HIV seroincidence among men who have sex with menSan Francisco. Am J Public Health9238894 Katz, MH, Schwarcz, SK, Kellog, T 2002Impact of highly active antiretroviral treatment on HIV seroincidence among men who have sex with menSan Francisco. Am J Public Health9238894
5.
Zurück zum Zitat Consten, EC, Slors, JF, Danner, SA, et al. 1996Severe complications of perianal sepsis in patients with human immunodeficiency virusBr J Surg8377880PubMed Consten, EC, Slors, JF, Danner, SA,  et al. 1996Severe complications of perianal sepsis in patients with human immunodeficiency virusBr J Surg8377880PubMed
6.
Zurück zum Zitat Consten, EC, Slors, FJ, Noten, HJ, Oosting, H, Danner, SA, Lanchot, JJ 1995Anorectal surgery in human immunodeficiency virus-infected patients: clinical outcome in relation to immune statusDis Colon Rectum38116975PubMed Consten, EC, Slors, FJ, Noten, HJ, Oosting, H, Danner, SA, Lanchot, JJ 1995Anorectal surgery in human immunodeficiency virus-infected patients: clinical outcome in relation to immune statusDis Colon Rectum38116975PubMed
7.
Zurück zum Zitat Yuhan, R, Orsay, C, DelPino, A, Pulvirenti, J 1998Anorectal Disease HIV-Infected Patients Dis Colon Rectum41136770 Yuhan, R, Orsay, C, DelPino, A, Pulvirenti, J 1998Anorectal Disease HIV-Infected Patients Dis Colon Rectum41136770
8.
Zurück zum Zitat Wexner, SD, Smithy, WB, Milsom, JW, Daily, TH 1986The surgical management of anorectal disease in AIDS and pre-AIDS patientsDis Colon Rectum2971923PubMed Wexner, SD, Smithy, WB, Milsom, JW, Daily, TH 1986The surgical management of anorectal disease in AIDS and pre-AIDS patientsDis Colon Rectum2971923PubMed
9.
Zurück zum Zitat Ippolito, G, Galati, V, Serraino, D, et al. 2001The changing picture of the HIV/AIDS epidemicAnn N Y Acad Sci946112PubMed Ippolito, G, Galati, V, Serraino, D,  et al. 2001The changing picture of the HIV/AIDS epidemicAnn N Y Acad Sci946112PubMed
10.
Zurück zum Zitat Jacobson, LP, Yamashita, TE, Detels, R, et al. 1999Impact of potent anitretroviral therapy on the incidence of Kaposi’s sarcoma and non-Hodgkin’s lymphomas among HIV-1-infected individualsJ Acquir Immune Defic Syndr21S3441PubMed Jacobson, LP, Yamashita, TE, Detels, R,  et al. 1999Impact of potent anitretroviral therapy on the incidence of Kaposi’s sarcoma and non-Hodgkin’s lymphomas among HIV-1-infected individualsJ Acquir Immune Defic Syndr21S3441PubMed
11.
Zurück zum Zitat Spira, R, Marimoutou, C, Binquet, C, et al. 1998Rapid change in the use of antiretroviral agents and improvement in a population of HIV-infected patients: France, 1995 to 1997J Acquir Immune Defic Syndrom Hum Retrovirol1835864 Spira, R, Marimoutou, C, Binquet, C,  et al. 1998Rapid change in the use of antiretroviral agents and improvement in a population of HIV-infected patients: France, 1995 to 1997J Acquir Immune Defic Syndrom Hum Retrovirol1835864
12.
Zurück zum Zitat Pezzotti, P, Pier, A, Acciai, S, et al. 1999Increasing survival time after AIDS in Italy: the role of new combination antiretroviral therapiesAIDS1324955PubMed Pezzotti, P, Pier, A, Acciai, S,  et al. 1999Increasing survival time after AIDS in Italy: the role of new combination antiretroviral therapiesAIDS1324955PubMed
13.
Zurück zum Zitat Flemming, PL, Wortley, PM, Karon, JM, et al. 2000Tracking the HIV EpidemicCurrent Issues. Future Challenges Am J Public Health90103741 Flemming, PL, Wortley, PM, Karon, JM,  et al. 2000Tracking the HIV EpidemicCurrent Issues. Future Challenges Am J Public Health90103741
14.
Zurück zum Zitat Catarina, JA, Osmond, D, Stall, RD, et al. 2001The Continuing HIV Epidemic Among Men Who Have Sex With Men Am J Public Health9190714 Catarina, JA, Osmond, D, Stall, RD,  et al. 2001The Continuing HIV Epidemic Among Men Who Have Sex With Men Am J Public Health9190714
15.
Zurück zum Zitat Nadal, SR, Manzione, CR, Galvao, VM 1999Perianal Diseases HIV-Positive Patients Compared Seronegative Population Dis Colon Rectum4264954 Nadal, SR, Manzione, CR, Galvao, VM 1999Perianal Diseases HIV-Positive Patients Compared Seronegative Population Dis Colon Rectum4264954
16.
Zurück zum Zitat Barret, WL, Callahan, TDBS, Orkin, BA 1998Perianal manisfectations of human immunodeficiency virus infection: experience with 260 patientsDis Colon Rectum4160611PubMed Barret, WL, Callahan, TDBS, Orkin, BA 1998Perianal manisfectations of human immunodeficiency virus infection: experience with 260 patientsDis Colon Rectum4160611PubMed
17.
Zurück zum Zitat Orkin, BA, Smith, LE 1992Perineal Manifestations HIV Infection Dis Colon Rectum3531014 Orkin, BA, Smith, LE 1992Perineal Manifestations HIV Infection Dis Colon Rectum3531014
18.
Zurück zum Zitat Safavi, A, Gottesman, L, Daily, TH 1991Anorectal Surgery in the HIV+ patient: updateDis Colon Rectum34299304PubMed Safavi, A, Gottesman, L, Daily, TH 1991Anorectal Surgery in the HIV+ patient: updateDis Colon Rectum34299304PubMed
Metadaten
Titel
Anorectal Pathology in HIV/AIDS-Infected Patients Has Not Been Impacted by Highly Active Antiretroviral Therapy
verfasst von
Claudia Gonzalez-Ruiz, M.D.
Wesley Heartfield, M.D.
Bill Briggs, P.A.
Petar Vukasin, M.D.
Robert W. Beart, M.D.
Publikationsdatum
01.09.2004
Erschienen in
Diseases of the Colon & Rectum / Ausgabe 9/2004
Print ISSN: 0012-3706
Elektronische ISSN: 1530-0358
DOI
https://doi.org/10.1007/s10350-004-0606-z

Weitere Artikel der Ausgabe 9/2004

Diseases of the Colon & Rectum 9/2004 Zur Ausgabe

OriginalPaper

Selected Abstracts

OriginalPaper

Announcements

Wie erfolgreich ist eine Re-Ablation nach Rezidiv?

23.04.2024 Ablationstherapie Nachrichten

Nach der Katheterablation von Vorhofflimmern kommt es bei etwa einem Drittel der Patienten zu Rezidiven, meist binnen eines Jahres. Wie sich spätere Rückfälle auf die Erfolgschancen einer erneuten Ablation auswirken, haben Schweizer Kardiologen erforscht.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Ureterstriktur: Innovative OP-Technik bewährt sich

19.04.2024 EAU 2024 Kongressbericht

Die Ureterstriktur ist eine relativ seltene Komplikation, trotzdem bedarf sie einer differenzierten Versorgung. In komplexen Fällen wird dies durch die roboterassistierte OP-Technik gewährleistet. Erste Resultate ermutigen.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.