Skip to main content
Erschienen in: Annals of Surgical Oncology 3/2018

29.10.2018 | ASO Author Reflections

ASO Author Reflections: Survival Impacts of Therapy and Complications in Gastric Adenocarcinoma

verfasst von: Diego Vicente, MD, Naruhiko Ikoma, MD, Brian D. Badgwell, MD, MS

Erschienen in: Annals of Surgical Oncology | Sonderheft 3/2018

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Multimodality therapy for gastric cancer has improved overall survival (OS) and disease-free survival (DFS) for patients with resectable disease compared with surgery alone, and these therapies appear to be particularly important for patients with postoperative complications (POCs) after resection.1 Similar to other solid tumors, large retrospective studies have demonstrated that POCs impact oncologic outcomes in gastric cancer patients.1 While this effect was previously attributed to delays in adjuvant therapy associated with POCs, alternative mechanisms include prolonged suppression of cell-mediated immunity and activation of microscopic residual disease (MRD) from the systemic inflammatory response to a POC.2 Preclinical animal models have demonstrated that fluoropyrimidine-based therapy is effective in treating MRD of gastric cancer cell lines,3 and based on this, the authors hypothesized that preoperative therapy would dampen the impact of POCs on survival in gastric cancer patients. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Jin LX, Sanford DE, Squires MH, 3rd, et al. Interaction of postoperative morbidity and receipt of adjuvant therapy on long-term survival after resection for gastric adenocarcinoma: results from the U.S. Gastric Cancer Collaborative. Ann Surg Oncol. 2016;23(8):2398–408.CrossRefPubMed Jin LX, Sanford DE, Squires MH, 3rd, et al. Interaction of postoperative morbidity and receipt of adjuvant therapy on long-term survival after resection for gastric adenocarcinoma: results from the U.S. Gastric Cancer Collaborative. Ann Surg Oncol. 2016;23(8):2398–408.CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Mota JM, Leite CA, Souza LE, et al. Post-sepsis state induces tumor-associated macrophage accumulation through CXCR4/CXCL12 and favors tumor progression in mice. Cancer Immunol Res. 2016;4(4):312–22.CrossRefPubMed Mota JM, Leite CA, Souza LE, et al. Post-sepsis state induces tumor-associated macrophage accumulation through CXCR4/CXCL12 and favors tumor progression in mice. Cancer Immunol Res. 2016;4(4):312–22.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Eguchi T, Kodera Y, Nakanishi H, et al. The effect of chemotherapy against micrometastases and isolated tumor cells in lymph nodes: an in vivo study. In Vivo. 2008;22(6):707–12. Eguchi T, Kodera Y, Nakanishi H, et al. The effect of chemotherapy against micrometastases and isolated tumor cells in lymph nodes: an in vivo study. In Vivo. 2008;22(6):707–12.
4.
Zurück zum Zitat Vicente D, Ikoma N, Chiang YJ, et al. Preoperative therapy for gastric adenocarcinoma is protective for poor oncologic outcomes in patients with complications after gastrectomy. Ann Surg Oncol. 2018;25(9):2720–30.CrossRefPubMed Vicente D, Ikoma N, Chiang YJ, et al. Preoperative therapy for gastric adenocarcinoma is protective for poor oncologic outcomes in patients with complications after gastrectomy. Ann Surg Oncol. 2018;25(9):2720–30.CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Eto K, Hiki N, Kumagai K, et al. Prophylactic effect of neoadjuvant chemotherapy in gastric cancer patients with postoperative complications. Gastric Cancer. 2018;21(4):703–9.CrossRefPubMed Eto K, Hiki N, Kumagai K, et al. Prophylactic effect of neoadjuvant chemotherapy in gastric cancer patients with postoperative complications. Gastric Cancer. 2018;21(4):703–9.CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
ASO Author Reflections: Survival Impacts of Therapy and Complications in Gastric Adenocarcinoma
verfasst von
Diego Vicente, MD
Naruhiko Ikoma, MD
Brian D. Badgwell, MD, MS
Publikationsdatum
29.10.2018
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
Annals of Surgical Oncology / Ausgabe Sonderheft 3/2018
Print ISSN: 1068-9265
Elektronische ISSN: 1534-4681
DOI
https://doi.org/10.1245/s10434-018-6956-x

Weitere Artikel der Sonderheft 3/2018

Annals of Surgical Oncology 3/2018 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.