Skip to main content
Erschienen in: Journal of General Internal Medicine 10/2018

18.06.2018 | Letter to the Editor

Behavioral health integration model

verfasst von: Sanjay Basu, MD, PhD, John W. Williams Jr, MD, MHS, Russell S. Phillips, MD

Erschienen in: Journal of General Internal Medicine | Ausgabe 10/2018

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

We appreciate Dr. Tynan’s letter but respectfully disagree with some of his contentions. First, our CoCM model simulation was not purely telephone based, having included components of in-person evaluation, follow-up, and referral when needed. CoCM studies do have primarily telephone-based intervention but allow for face-to-face interactions,1 and our simulation matched the Medicare implementation guidelines for telephone and face-to-face visit frequency.2, 3 Our staffing metrics were similarly concordant with actual implementation; per the University of Washington’s Advancing Integrated Mental Health Solutions (AIMS) center, “a full-time behavioral health care manager typically oversees 100–150 patients,” and our psychiatrist consult time was additionally based on real-world implementation experience and varied widely in Monte Carlo simulations to reflect practice variations.4, 5
Literatur
3.
Zurück zum Zitat Centers for Medicare and Medicaid Services. FAQs for billing the Psychiatric Collaborative Care Management ( CoCM ) codes ( G0502-G0504 ) and General Behavioral Health Intervention ( BHI ) code ( G0507 ) FAQs for billing the Psychiatric Collaborative Care Management ( CoCM ) codes ( G0502-G0504 ) a. https://www.psychiatry.org/File Library/Psychiatrists/Practice/Professional-Topics/Integrated-Care/FAQs-Billing-Psychiatric-Collaborative-Care-Management-Codes.pdf%0D%0A. Published 2017. Centers for Medicare and Medicaid Services. FAQs for billing the Psychiatric Collaborative Care Management ( CoCM ) codes ( G0502-G0504 ) and General Behavioral Health Intervention ( BHI ) code ( G0507 ) FAQs for billing the Psychiatric Collaborative Care Management ( CoCM ) codes ( G0502-G0504 ) a. https://​www.​psychiatry.​org/​File Library/Psychiatrists/Practice/Professional-Topics/Integrated-Care/FAQs-Billing-Psychiatric-Collaborative-Care-Management-Codes.pdf%0D%0A. Published 2017.
4.
Zurück zum Zitat University of Washington AIMS Center. Guidelines on Caseload Size for Behavioral Health Care Managers and Psychiatric Consultants. aims.uw.edu/sites/default/files/CareManager_CaseloadSize_Guidelines.pdf. Published 2017. University of Washington AIMS Center. Guidelines on Caseload Size for Behavioral Health Care Managers and Psychiatric Consultants. aims.​uw.​edu/sites/default/files/CareManager_CaseloadSize_Guidelines.pdf. Published 2017.
Metadaten
Titel
Behavioral health integration model
verfasst von
Sanjay Basu, MD, PhD
John W. Williams Jr, MD, MHS
Russell S. Phillips, MD
Publikationsdatum
18.06.2018
Verlag
Springer US
Erschienen in
Journal of General Internal Medicine / Ausgabe 10/2018
Print ISSN: 0884-8734
Elektronische ISSN: 1525-1497
DOI
https://doi.org/10.1007/s11606-018-4512-9

Weitere Artikel der Ausgabe 10/2018

Journal of General Internal Medicine 10/2018 Zur Ausgabe

Healing Arts: Materia Medica

A human touch

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Triglyzeridsenker schützt nicht nur Hochrisikopatienten

10.05.2024 Hypercholesterinämie Nachrichten

Patienten mit Arteriosklerose-bedingten kardiovaskulären Erkrankungen, die trotz Statineinnahme zu hohe Triglyzeridspiegel haben, profitieren von einer Behandlung mit Icosapent-Ethyl, und zwar unabhängig vom individuellen Risikoprofil.

Gibt es eine Wende bei den bioresorbierbaren Gefäßstützen?

In den USA ist erstmals eine bioresorbierbare Gefäßstütze – auch Scaffold genannt – zur Rekanalisation infrapoplitealer Arterien bei schwerer PAVK zugelassen worden. Das markiert einen Wendepunkt in der Geschichte dieser speziellen Gefäßstützen.

Vorsicht, erhöhte Blutungsgefahr nach PCI!

10.05.2024 Koronare Herzerkrankung Nachrichten

Nach PCI besteht ein erhöhtes Blutungsrisiko, wenn die Behandelten eine verminderte linksventrikuläre Ejektionsfraktion aufweisen. Das Risiko ist umso höher, je stärker die Pumpfunktion eingeschränkt ist.

Wie managen Sie die schmerzhafte diabetische Polyneuropathie?

10.05.2024 DDG-Jahrestagung 2024 Kongressbericht

Mit Capsaicin-Pflastern steht eine neue innovative Therapie bei schmerzhafter diabetischer Polyneuropathie zur Verfügung. Bei therapierefraktären Schmerzen stellt die Hochfrequenz-Rückenmarkstimulation eine adäquate Option dar.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.