Skip to main content
Erschienen in: Journal of General Internal Medicine 9/2017

01.06.2017 | Capsule Commentary

Capsule commentary on Vijn et al., Involving medical students in providing patient education for real patients: a scoping review

verfasst von: Renee Mallory, MD MPH, Kent DeZee, MD MPH

Erschienen in: Journal of General Internal Medicine | Ausgabe 9/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

The concept of patient- or person-centered care has continued to expand and evolve over the past 2 decades following the publication of the Institute of Medicine’s Crossing the Quality Chasm 1 in 2001. As a result, there has been growing recognition that the education and training of physicians should focus more on providing workplace learning opportunities to promote the development of the required communication skills, attitudes, and relationships to meet the goals of patient-centered care. Having undergraduate students contribute to patient education and take on more meaningful roles fosters a sense of professional identity that is fundamental to the development of becoming a physician.2 However, little is known about the impact of student-provided patient education on patient care and medical education. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Institute of Medicine. Crossing the quality chasm: a new health system for the 21st century. Washington (DC): National Academies Press; 2001. Institute of Medicine. Crossing the quality chasm: a new health system for the 21st century. Washington (DC): National Academies Press; 2001.
2.
Zurück zum Zitat Dornan T, Boshuizen H, King N, Scherpbeir A. Experience-based learning: a model linking the processes and outcomes of medical students’ workplace learning. Med Educ 2007; 41(1): 84–91.CrossRef Dornan T, Boshuizen H, King N, Scherpbeir A. Experience-based learning: a model linking the processes and outcomes of medical students’ workplace learning. Med Educ 2007; 41(1): 84–91.CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Vijn TJ, Fluit CRMG, Kremer JAM, Beune T, Faber MJ, Wollersheim H. Involving medical students in providing patient education for real patients: a scoping review. J Gen Intern Med. doi:10.1007/s11606-017-4065-3. Vijn TJ, Fluit CRMG, Kremer JAM, Beune T, Faber MJ, Wollersheim H. Involving medical students in providing patient education for real patients: a scoping review. J Gen Intern Med. doi:10.​1007/​s11606-017-4065-3.
4.
Zurück zum Zitat Smith SE, Tallentire R, Cameron HS, Wood SM. The effects of contributing to patient care on medical students’ workplace learning. Med Educ. 2013; 47:1184–1196.CrossRef Smith SE, Tallentire R, Cameron HS, Wood SM. The effects of contributing to patient care on medical students’ workplace learning. Med Educ. 2013; 47:1184–1196.CrossRef
Metadaten
Titel
Capsule commentary on Vijn et al., Involving medical students in providing patient education for real patients: a scoping review
verfasst von
Renee Mallory, MD MPH
Kent DeZee, MD MPH
Publikationsdatum
01.06.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Journal of General Internal Medicine / Ausgabe 9/2017
Print ISSN: 0884-8734
Elektronische ISSN: 1525-1497
DOI
https://doi.org/10.1007/s11606-017-4083-1

Weitere Artikel der Ausgabe 9/2017

Journal of General Internal Medicine 9/2017 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.