The diagnosis of rumination syndrome is frequently overlooked, and under-recognized; children are subjected to unnecessary testing and inappropriate treatment for a condition which can be diagnosed clinically and managed easily. In the first ever systematic exploration of this condition from India, we present a prospective study on children with chronic vomiting in which rumination emerged as the predominant cause.
Methods
This was a prospective study in which all consecutive children (5–18 years) presenting with chronic or recurrent vomiting of at least 2-month duration were enrolled. Clinical history was assessed by a physician-administered questionnaire. All subjects underwent standard testing followed by additional investigations as required. The ROME III criteria were used.
Results
Fifty children (28 boys, age 12.2 + 3 years) were enrolled. Diagnosis was rumination syndrome 30, cyclical vomiting 8, functional vomiting 6, intestinal tuberculosis 4, intestinal malrotation 1, and superior mesenteric artery syndrome 1. Children with rumination syndrome had a relapsing and remitting (12, 40%) or a chronically symptomatic course (18, 60%). These children received incorrect diagnoses (26, 87%) or no diagnosis (3, 10%) and extensive investigation before referral. Before referral, children with rumination syndrome were treated with a median of four drugs (range 1 to 9); two underwent surgery (appendectomy) for their symptoms while one child was subjected to electroconvulsive therapy. Overall, resolution after treatment was seen in 26 (87%) with a relapse in 8 (27%) children.
Conclusion
The diagnosis of rumination syndrome is delayed and these children are often inappropriately treated. Therapy in the form of diaphragmatic breathing has a good success rate.
×
Anzeige
Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten
Die Therapie von Echinokokkosen sollte immer in spezialisierten Zentren erfolgen. Eine symptomlose Echinokokkose kann – egal ob von Hunde- oder Fuchsbandwurm ausgelöst – konservativ erfolgen. Wenn eine Op. nötig ist, kann es sinnvoll sein, vorher Zysten zu leeren und zu desinfizieren.
Seit November 2023 gibt es evidenzbasierte Empfehlungen zum perioperativen Management bei gastrointestinalen Tumoren (POMGAT) auf S3-Niveau. Vieles wird schon entsprechend der Empfehlungen durchgeführt. Wo es im Alltag noch hapert, zeigt eine Umfrage in einem Klinikverbund.
Mit dem demographischen Wandel versorgt auch die Chirurgie immer mehr betagte Menschen. Von Entwicklungen wie Fast-Track können auch ältere Menschen profitieren und bei proximaler Humerusfraktur können selbst manche 100-Jährige noch sicher operiert werden.
Worauf kommt es beim Management von Personen mit infektiöser Endokarditis an? Eine Kardiologin und ein Kardiologe fassen die zehn wichtigsten Punkte der neuen ESC-Leitlinie zusammen.
Update Innere Medizin
Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.