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Erschienen in: Annals of Hematology 10/2016

03.08.2016 | Original Article

Cost analysis of a randomized stem cell mobilization study in multiple myeloma

verfasst von: Ville Varmavuo, Raija Silvennoinen, Pekka Anttila, Marjaana Säily, Marja Sankelo, Mervi Putkonen, Jouni Ahonen, Eija Mahlamäki, Pentti Mäntymaa, Eeva-Riitta Savolainen, Kari Remes, Esa Jantunen

Erschienen in: Annals of Hematology | Ausgabe 10/2016

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Abstract

Upfront autologous stem cell transplantation (ASCT) is the standard therapy for younger multiple myeloma (MM) patients. MM patients usually undergo stem cell mobilization with cyclophosphamide (CY) followed by granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF), or with G-CSF alone. A limited number of randomized studies are available comparing costs of different mobilization strategies. Eighty transplant-eligible patients aged up to 70 years with untreated MM were included in this prospective study. The patients were treated with RVD induction for three 21-day cycles and randomized 1:1 at inclusion into one of the two mobilization arms CY 2 g/m2 + G-CSF [arm A] vs. G-CSF alone [arm B]. Plerixafor was given according to a specific algorithm if needed. Sixty-nine patients who received mobilization followed by blood graft collection were included in the cost analysis. The median total costs of the mobilization phase were significantly higher in arm A than in arm B (3855 € vs. 772 €, p ≤ 0.001). The cumulative median cost of the mobilization and collection phases was significantly lower in arm B than in arm A (8524 € vs. 11,622 €, p = 0.012). There was no significant difference between the arms in the total median costs of ASCT (n = 59) (34,997 € in arm A vs. 31,981 € in arm B, p = 0.118). Mobilization with G-CSF alone seems to be a preferable mobilization method for MM patients in terms of mobilization and apheresis costs. In addition, it requires less hospital resource utilization.
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Metadaten
Titel
Cost analysis of a randomized stem cell mobilization study in multiple myeloma
verfasst von
Ville Varmavuo
Raija Silvennoinen
Pekka Anttila
Marjaana Säily
Marja Sankelo
Mervi Putkonen
Jouni Ahonen
Eija Mahlamäki
Pentti Mäntymaa
Eeva-Riitta Savolainen
Kari Remes
Esa Jantunen
Publikationsdatum
03.08.2016
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Annals of Hematology / Ausgabe 10/2016
Print ISSN: 0939-5555
Elektronische ISSN: 1432-0584
DOI
https://doi.org/10.1007/s00277-016-2772-1

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Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

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