Skip to main content
main-content

17.10.2016 | Original Article | Ausgabe 4/2017

International Journal of Diabetes in Developing Countries 4/2017

Effect of community management of diabetes mellitus on patients with type 2 diabetes mellitus concomitant with depression

Zeitschrift:
International Journal of Diabetes in Developing Countries > Ausgabe 4/2017
Autoren:
Ke Xiaoyun, Zhai Hailong, Wang Qingzhi

Abstract

The objective of the study was to explore the effect of management of type 2 diabetes mellitus (T2DM) concomitant with depression in a community setting. Ninety-one cases of patients with T2DM concomitant with depression were selected as study subjects and were randomly divided into two groups, 45 cases as the control group treated with comprehensive treatment for diabetes and 46 cases as the observation group received management of T2DM concomitant with depression besides the above treatments the control group received. After 3 months, body mass index (BMI), fasting plasma glucose (FPG), postprandial two-hour plasma glucose (2hPG), glycosylated hemoglobin (HbA1c), and Hamilton depression scale (HAMD scoring) were compared between the two groups. While BMI in the observation group had no significant difference compared with the control group, FPG, 2hPG, HbA1c, and HAMD scoring in the observation group were significantly higher than those in the control group (P<0.05). Standardized management of T2DM concomitant with depression in a community setting can improve the treatment effect for patients with T2DM concomitant with depression.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2017

International Journal of Diabetes in Developing Countries 4/2017 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.