Skip to main content
Erschienen in: World Journal of Surgery 12/2011

01.12.2011

Elective Global Surgery Rotations for Residents: A Call for Cooperation and Consortium

verfasst von: Katrina B. Mitchell, Margaret J. Tarpley, John L. Tarpley, Kathleen M. Casey

Erschienen in: World Journal of Surgery | Ausgabe 12/2011

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

International elective experiences are becoming an increasingly important component of American general surgery education. In 2011, the Residency Review Committee (RRC) approved these electives for credit toward graduation requirements. Previous surveys of general surgery program directors have established strong interest in these electives but have not assessed the feasibility of creating a national and international database aimed at educational standardization. The present study was designed to gain in-depth information from program directors about features of existing international electives at their institution and to ascertain interest in national collaboration.

Methods

This cross-sectional study of 253 United States general surgery program directors was conducted using a web-based questionnaire program.

Results

Of the program directors who responded to the survey, twelve percent had a formal international elective in place at their institution, though 80% of these did not have a formal associated curriculum for the rotation. Sixty percent of respondents reported that informal international electives existed for their residents. The location, length, and characteristics of these electives varied widely. Sixty-eight percent of program directors would like to participate in a national and international database designed to facilitate standardization of electives and educational exchange.

Conclusions

In a world of increasing globalization, international electives are more important than ever to the education of surgery residents. However, a need for standardization of these electives exists. The creation of an educational consortium and database of international electives could improve the academic value of these electives, as well as provide increased opportunities for twinning and bidirectional exchange.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Klaristenfeld DD, Chupp M, Cioffi WG et al (2008) An international volunteer program for general surgery residents at Brown Medical School: the Tenwek Hospital Africa experience. J Am Coll Surg 207:125–128PubMedCrossRef Klaristenfeld DD, Chupp M, Cioffi WG et al (2008) An international volunteer program for general surgery residents at Brown Medical School: the Tenwek Hospital Africa experience. J Am Coll Surg 207:125–128PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Drain PK, Holmes KK, Skeff KM (2009) Global health training and international clinical rotations during residency: current status, needs, and opportunities. Acad Med 84:320–325PubMedCrossRef Drain PK, Holmes KK, Skeff KM (2009) Global health training and international clinical rotations during residency: current status, needs, and opportunities. Acad Med 84:320–325PubMedCrossRef
3.
5.
Zurück zum Zitat Kamath A, Jense RJ (2010) Health systems strengthening for the global health initiative. JAMA 304:2176–2177PubMedCrossRef Kamath A, Jense RJ (2010) Health systems strengthening for the global health initiative. JAMA 304:2176–2177PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat Kerry VB, Auld S, Farmer P (2010) International service corps for health—an unconventional prescription for diplomacy. N Engl J Med 363:1199–1201PubMedCrossRef Kerry VB, Auld S, Farmer P (2010) International service corps for health—an unconventional prescription for diplomacy. N Engl J Med 363:1199–1201PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Ozgediz D, Roayaie K, Debas H et al (2005) Surgery in developing countries: essential training in surgery. Arch Surg 140:795–800PubMedCrossRef Ozgediz D, Roayaie K, Debas H et al (2005) Surgery in developing countries: essential training in surgery. Arch Surg 140:795–800PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Ozgediz D, Wang J, Jayaraman S et al (2008) Surgical training and global health: initial results of a 5-year partnership with a surgical training program in a low-income country. Arch Surg 143:860–865PubMedCrossRef Ozgediz D, Wang J, Jayaraman S et al (2008) Surgical training and global health: initial results of a 5-year partnership with a surgical training program in a low-income country. Arch Surg 143:860–865PubMedCrossRef
10.
Zurück zum Zitat Karamichalis JM, Möller MG (2005) Surgical residents and volunteerism. Bull Am Coll Surg 90:23–26PubMed Karamichalis JM, Möller MG (2005) Surgical residents and volunteerism. Bull Am Coll Surg 90:23–26PubMed
11.
Zurück zum Zitat Jacobs MJ, Young SC, Mittal VK (2002) Benefits of surgical experience in a third-world country during residency. Curr Surg 59:330–332PubMedCrossRef Jacobs MJ, Young SC, Mittal VK (2002) Benefits of surgical experience in a third-world country during residency. Curr Surg 59:330–332PubMedCrossRef
12.
Zurück zum Zitat Jarman BT, Cogbill TH, Kitowski NJ (2009) Development of an international elective in a general surgery residency. J Surg Educ 66:222–224PubMedCrossRef Jarman BT, Cogbill TH, Kitowski NJ (2009) Development of an international elective in a general surgery residency. J Surg Educ 66:222–224PubMedCrossRef
13.
Zurück zum Zitat Alterman DM, Goldman MH (2008) International volunteerism during general surgical residency: a resident’s experience. J Surg Educ 65:378–383PubMedCrossRef Alterman DM, Goldman MH (2008) International volunteerism during general surgical residency: a resident’s experience. J Surg Educ 65:378–383PubMedCrossRef
14.
15.
Zurück zum Zitat McGinigle RL, Milano PN, Rich PB et al (2008) Volunteerism among surgeons: an exploration of attitudes and barriers. Am J Surg 196:300–304PubMedCrossRef McGinigle RL, Milano PN, Rich PB et al (2008) Volunteerism among surgeons: an exploration of attitudes and barriers. Am J Surg 196:300–304PubMedCrossRef
16.
Zurück zum Zitat Casey KM (2008) Invited commentary on volunteerism among surgeons: an exploration of attitudes and barriers. Am J Surg 196:305–306PubMedCrossRef Casey KM (2008) Invited commentary on volunteerism among surgeons: an exploration of attitudes and barriers. Am J Surg 196:305–306PubMedCrossRef
17.
Zurück zum Zitat Hayanga AJ (2007) Volunteerism in general surgical residency: fostering sustainable global academic partnerships. Arch Surg 142:577–579PubMed Hayanga AJ (2007) Volunteerism in general surgical residency: fostering sustainable global academic partnerships. Arch Surg 142:577–579PubMed
19.
Zurück zum Zitat Somme S (2003) Surgery resident travels to Honduras with mentor, Dr. Field. Bull Am Coll Surg 88:39–41 Somme S (2003) Surgery resident travels to Honduras with mentor, Dr. Field. Bull Am Coll Surg 88:39–41
20.
Zurück zum Zitat PLoS Medicine Editors (2008) A crucial role for surgery in reaching the UN Millennium Development Goals. PLoS Med 5:1165–1167 PLoS Medicine Editors (2008) A crucial role for surgery in reaching the UN Millennium Development Goals. PLoS Med 5:1165–1167
22.
Zurück zum Zitat Ozgediz D, Dunbar P, Mock C et al (2009) Bridging the gap between public health and surgery: access to surgical care in low- and middle-income countries. Am Bull Coll Surg 94:14–20 Ozgediz D, Dunbar P, Mock C et al (2009) Bridging the gap between public health and surgery: access to surgical care in low- and middle-income countries. Am Bull Coll Surg 94:14–20
23.
Zurück zum Zitat Kingham TP, Kamara TB, Cherian MN et al (2009) Quantifying surgical capacity in Sierra Leone: a guide for improving surgical care. Arch Surg 144:122–127PubMedCrossRef Kingham TP, Kamara TB, Cherian MN et al (2009) Quantifying surgical capacity in Sierra Leone: a guide for improving surgical care. Arch Surg 144:122–127PubMedCrossRef
24.
Zurück zum Zitat Lopez AD, Mathers CD, Ezzati M et al (2006) Global and regional burden of disease and risk factors, 2001: systematic analysis of population health data. Lancet 367:1747–1757PubMedCrossRef Lopez AD, Mathers CD, Ezzati M et al (2006) Global and regional burden of disease and risk factors, 2001: systematic analysis of population health data. Lancet 367:1747–1757PubMedCrossRef
25.
Zurück zum Zitat Bickler S, Ozgediz D, Gosselin R et al (2010) Key concepts for estimating the burden of surgical conditions and the unmet need for surgical care. World J Surg 34:374–380PubMedCrossRef Bickler S, Ozgediz D, Gosselin R et al (2010) Key concepts for estimating the burden of surgical conditions and the unmet need for surgical care. World J Surg 34:374–380PubMedCrossRef
26.
Zurück zum Zitat Powell AC, Mueller C, Kingham P et al (2007) International experience, electives, and volunteerism in surgical training: a survey of resident interest. J Am Coll Surg 205:162–168PubMedCrossRef Powell AC, Mueller C, Kingham P et al (2007) International experience, electives, and volunteerism in surgical training: a survey of resident interest. J Am Coll Surg 205:162–168PubMedCrossRef
27.
Zurück zum Zitat Powell AC, Casey K, Liewehr DJ et al (2009) Results of a national survey of surgical resident interest in international experience, electives, and volunteerism. J Am Coll Surg 208:304–312PubMedCrossRef Powell AC, Casey K, Liewehr DJ et al (2009) Results of a national survey of surgical resident interest in international experience, electives, and volunteerism. J Am Coll Surg 208:304–312PubMedCrossRef
28.
Zurück zum Zitat Jayaraman SP, Ayzengart AL, Goetz LH et al (2009) Global health in general surgery residency: a national survey. J Am Coll Surg 208:426–433PubMedCrossRef Jayaraman SP, Ayzengart AL, Goetz LH et al (2009) Global health in general surgery residency: a national survey. J Am Coll Surg 208:426–433PubMedCrossRef
29.
Zurück zum Zitat Ozgediz D, Jamison D, Cherian M et al (2008) The burden of surgical conditions and access to surgical care in low- and middle-income countries. Bull WHO 86:646–647PubMed Ozgediz D, Jamison D, Cherian M et al (2008) The burden of surgical conditions and access to surgical care in low- and middle-income countries. Bull WHO 86:646–647PubMed
30.
Zurück zum Zitat Mathers CD, Loncar D (2006) Projections of global mortality and burden of disease from 2002 to 2030. PLoS Med 3:2011–2030CrossRef Mathers CD, Loncar D (2006) Projections of global mortality and burden of disease from 2002 to 2030. PLoS Med 3:2011–2030CrossRef
31.
Zurück zum Zitat Bickler SW, Spiegel DA (2008) Global surgery—defining a research agenda. Lancet 372:90–92PubMedCrossRef Bickler SW, Spiegel DA (2008) Global surgery—defining a research agenda. Lancet 372:90–92PubMedCrossRef
33.
Zurück zum Zitat Weiser TG, Regenbogen SE, Thompson KD et al (2008) An estimation of the global volume of surgery: a modeling strategy based on available data. Lancet 372:139–144PubMedCrossRef Weiser TG, Regenbogen SE, Thompson KD et al (2008) An estimation of the global volume of surgery: a modeling strategy based on available data. Lancet 372:139–144PubMedCrossRef
34.
Zurück zum Zitat Grudzen CR, Legome E (2007) Loss of international medical experience: knowledge, attitudes and skills at risk. BMC Med Ed 7:1–5 Grudzen CR, Legome E (2007) Loss of international medical experience: knowledge, attitudes and skills at risk. BMC Med Ed 7:1–5
Metadaten
Titel
Elective Global Surgery Rotations for Residents: A Call for Cooperation and Consortium
verfasst von
Katrina B. Mitchell
Margaret J. Tarpley
John L. Tarpley
Kathleen M. Casey
Publikationsdatum
01.12.2011
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
World Journal of Surgery / Ausgabe 12/2011
Print ISSN: 0364-2313
Elektronische ISSN: 1432-2323
DOI
https://doi.org/10.1007/s00268-011-1311-4

Weitere Artikel der Ausgabe 12/2011

World Journal of Surgery 12/2011 Zur Ausgabe

Invited Commentary

More Is Not Always Better

Wie erfolgreich ist eine Re-Ablation nach Rezidiv?

23.04.2024 Ablationstherapie Nachrichten

Nach der Katheterablation von Vorhofflimmern kommt es bei etwa einem Drittel der Patienten zu Rezidiven, meist binnen eines Jahres. Wie sich spätere Rückfälle auf die Erfolgschancen einer erneuten Ablation auswirken, haben Schweizer Kardiologen erforscht.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Ureterstriktur: Innovative OP-Technik bewährt sich

19.04.2024 EAU 2024 Kongressbericht

Die Ureterstriktur ist eine relativ seltene Komplikation, trotzdem bedarf sie einer differenzierten Versorgung. In komplexen Fällen wird dies durch die roboterassistierte OP-Technik gewährleistet. Erste Resultate ermutigen.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.