Skip to main content
Erschienen in: Irish Journal of Medical Science (1971 -) 4/2011

01.12.2011 | Original Article

Inpatient consultations to an orthopaedic service: the hidden workload

verfasst von: N. T. O’Malley, B. O’Daly, J. A. Harty, W. Quinlan

Erschienen in: Irish Journal of Medical Science (1971 -) | Ausgabe 4/2011

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

While the quality and efficiency of out-patient orthopaedic referrals are well documented in the literature, there is little on the standard and appropriateness of inpatient orthopaedic consultations.

Aim

To prospectively audit the pattern of inpatient consultations to an orthopaedic service.

Methods

Data were prospectively collected on all inpatients referred to the orthopaedic service over a 4-month period.

Results

Sixty-eight consultations were received in the study period. The average age was 68 years (range 20–86 years). Seventy-two percent of consultations were from medical services, 25% from other surgical specialties and the remainder (3%) from the psychiatric department. Eight (12%) patients required surgical intervention. Twenty patients (29%) had previously been seen in the outpatient department.

Conclusions

Inpatient orthopaedic consultations generate a significant workload and the majority of such patients could be seen as outpatients. Clear and explicit guidelines on appropriate referral pathways, as well as enhanced education in the management of musculoskeletal disorders and available services may optimise delivery of patient care in the inpatient setting.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Burkey Y, Roland M, Corkhill C et al (1995) Referrals between specialists in hospital outpatient departments. Health Trends 27(3):76–79PubMed Burkey Y, Roland M, Corkhill C et al (1995) Referrals between specialists in hospital outpatient departments. Health Trends 27(3):76–79PubMed
2.
Zurück zum Zitat Mulhall KJ, Masterson E (2002) The prevalence of musculoskeletal complaints in Irish general practice: implications for musculoskeletal training. Ir Med J 95(6):186PubMed Mulhall KJ, Masterson E (2002) The prevalence of musculoskeletal complaints in Irish general practice: implications for musculoskeletal training. Ir Med J 95(6):186PubMed
4.
Zurück zum Zitat Rolan MO, Porter RW, Matthews JG et al (1991) Improving care: a study of orthopaedic outpatient referrals. BMJ 302(6785):1124–1128CrossRef Rolan MO, Porter RW, Matthews JG et al (1991) Improving care: a study of orthopaedic outpatient referrals. BMJ 302(6785):1124–1128CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Lillicrap MS, Byrne E, Speed CA (2003) Musculoskeletal assessment of general medical in-patients- joints still crying out for attention. Rheumatology 42:951–954PubMedCrossRef Lillicrap MS, Byrne E, Speed CA (2003) Musculoskeletal assessment of general medical in-patients- joints still crying out for attention. Rheumatology 42:951–954PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat Maddison P, Jones J, Breslin A et al (2004) Improved access and targeting of musculoskeletal services in northwest Wales: targeted early access to musculoskeletal (TEAMS) programme. BMJ 329:1325–1327PubMedCrossRef Maddison P, Jones J, Breslin A et al (2004) Improved access and targeting of musculoskeletal services in northwest Wales: targeted early access to musculoskeletal (TEAMS) programme. BMJ 329:1325–1327PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Speed CA, Crisp AJ (2005) Referrals to hospital-based rheumatology and orthopaedic services: seeking direction. Rheumatology 44:469–471PubMedCrossRef Speed CA, Crisp AJ (2005) Referrals to hospital-based rheumatology and orthopaedic services: seeking direction. Rheumatology 44:469–471PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Akbari A, Mayhew A, Al-Alawi MA et al (2008) Interventions to improve outpatient referrals from primary care to secondary care. Cochrane Database Syst Rev (4):CD005471 Akbari A, Mayhew A, Al-Alawi MA et al (2008) Interventions to improve outpatient referrals from primary care to secondary care. Cochrane Database Syst Rev (4):CD005471
Metadaten
Titel
Inpatient consultations to an orthopaedic service: the hidden workload
verfasst von
N. T. O’Malley
B. O’Daly
J. A. Harty
W. Quinlan
Publikationsdatum
01.12.2011
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Irish Journal of Medical Science (1971 -) / Ausgabe 4/2011
Print ISSN: 0021-1265
Elektronische ISSN: 1863-4362
DOI
https://doi.org/10.1007/s11845-011-0729-x

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2011

Irish Journal of Medical Science (1971 -) 4/2011 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.