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Journal of General Internal Medicine

Ausgabe 11/2006

Inhalt (24 Artikel)

Original Articles

Medical comorbidity in women and men with schizophrenia

Caroline P. Carney, Laura Jones, Robert F. Woolson

Original Articles

Prevalence and determinants of physician bedside rationing

Samia A. Hurst, Anne-Marie Slowther, Reidun Forde, Renzo Pegoraro, Stella Reiter-Theil, Arnaud Perrier, Elizabeth Garrett-Mayer, Marion Danis

Original Articles

Changes in health for the uninsured after reaching age-eligibility for medicare

David W. Baker, Joseph Feinglass, Ramon Durazo-Arvizu, Whitney P. Witt, Joseph J. Sudano, Jason A. Thompson

Original Articles

Prevalence of basic information technology use by U.S. physicians

Richard W. Grant, Eric G. Campbell, Russell L. Gruen, Timothy G. Ferris, David Blumenthal

Original Articles

An interactive computer kiosk module for the treatment of recurrent uncomplicated cystitis in women

Eva M. Agaard, Paul Nadler, Joshua Adler, Judith Maselli, Ralph Gonzales

Original Articles

Serious psychological distress in U.S. adults with arthritis

Margaret Shih, Jennifer M. Hootman, Tara W. Strine, Daniel P. Chapman, Teresa J. Brady

Original Articles

Race and gender differences in general internists’ annual incomes

William B. Weeks, Amy E. Wallace

Original Articles

Types of information physicians provide when prescribing antidepressants

Henry N. Young, Robert A. Bell, Ronald M. Epstein, Mitchell D. Feldman, Richard L. Kravitz

Original Articles

Persistent depression affects adherence to secondary prevention behaviors after acute coronary syndromes

Ian M. Kronish, Nina Rieckmann, Ethan A. Halm, Daichi Shimbo, David Vorchheimer, Donald C. Haas, Karina W. Davidson

Original Articles

Brief report: Incidence, etiology, risk factors, and outcome of hospital-acquired fever a systematic, evidence-based review

Daniel R. Kaul, Scott A. Flanders, James M. Beck, Sanjay Saint

Innovations In Education

Morbidity and mortality conference, grand rounds, and the ACGME’s core competencies

Steven J. Kravet, Eric Howell, Scott M. Wright

Health Policy

The effect of market reform on racial differences in hospital mortality

Kevin G. M. Volpp, Andrew J. Epstein, Sankey V. Williams

Perspective

The importance of spirituality in African-Americans’ end-of-life experience

William T. Branch, Alexia Torke, Robin C. Brown-Haithco

Case Reports

The value of urine specific gravity in detecting diabetes insipidus in a patient with uncontrolled diabetes mellitus

Ersin Akarsu, Hakan Buyukhatipoglu, Sebnem Aktaran, Ramazan Geyik

Case Reports

Acquired Fanconi’s syndrome associated with tenofovir therapy

George Mathew, Stephen J. Knaus

Case Reports

A twist on torsade: A prolonged QT interval on methadone

Patricia Lamont, Susan C. Hunt

Editorials

Tough questions, even harder answers

Peter A. Ubel

Letters To The Editor

Letter to the editor regarding Kho, et al.

Prakash, Latha V. Prabhu, Gajendra Singh

Letters To The Editor

Response to Prakash, et al.

Anna Kho, Laura E. Henderson, Daniel D. Dressler, Sunil Kripalani

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Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

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