Skip to main content
Erschienen in: International Urogynecology Journal 11/2007

01.11.2007 | Original Article

The state of residency training in female pelvic medicine and reconstructive surgery

verfasst von: Carmen J. Sultana, Kimberly Kenton, Emily Ricci, Rebecca G. Rogers

Erschienen in: International Urogynecology Journal | Ausgabe 11/2007

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

To evaluate the state of resident training in female pelvic medicine and reconstructive surgery, the American Urogynecology Society (AUGS) education committee surveyed obstetrics and gynecology program directors on resident training and competence in performing common urogynecologic surgical and office procedure skills. One hundred thirty-two programs (50%) responded. Programs averaged 9 weeks of pelvic floor rotations during residency training. Program directors reported that 77% of residents could independently do some type of anti-incontinence procedure, but only 58% could independently perform apical vaginal support procedures. In 85% of the programs, residents could perform without help only four out of ten urogynecological procedures identified as procedures that residents should be able to do independently by the Council for Resident Education in Obstetrics and Gynecology and AUGS’ guidelines.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Luber KM, Boero S, Choe JY (2001) The demographics of pelvic floor disorders: current observations and future projections. Am J Obstet Gynecol 184(7):1496–1501PubMedCrossRef Luber KM, Boero S, Choe JY (2001) The demographics of pelvic floor disorders: current observations and future projections. Am J Obstet Gynecol 184(7):1496–1501PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat US Senate Subcommittee on Aging, American Association of Retired Persons, Federal Council on Aging and US Administration on Aging: Trends & Projections (1991) DHHS publication no. (FCOA) 91-98001. US Department of Health and Human Services, Washington DC US Senate Subcommittee on Aging, American Association of Retired Persons, Federal Council on Aging and US Administration on Aging: Trends & Projections (1991) DHHS publication no. (FCOA) 91-98001. US Department of Health and Human Services, Washington DC
3.
Zurück zum Zitat Council on Residency Education in Obstetrics and Gynecology (2005) Educational objectives: a core curriculum in obstetrics and gynecology, 8th edition. Professional publishing group, New York, NY Council on Residency Education in Obstetrics and Gynecology (2005) Educational objectives: a core curriculum in obstetrics and gynecology, 8th edition. Professional publishing group, New York, NY
4.
Zurück zum Zitat Minassian VA, Ross S, Lovatsis D, Al-Badr A, Drutz HP (2004) Urogynecology experience in Canada’s obstetrics and gynecology residency programs. Int Urogynecol J 15:331–335CrossRef Minassian VA, Ross S, Lovatsis D, Al-Badr A, Drutz HP (2004) Urogynecology experience in Canada’s obstetrics and gynecology residency programs. Int Urogynecol J 15:331–335CrossRef
Metadaten
Titel
The state of residency training in female pelvic medicine and reconstructive surgery
verfasst von
Carmen J. Sultana
Kimberly Kenton
Emily Ricci
Rebecca G. Rogers
Publikationsdatum
01.11.2007
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Urogynecology Journal / Ausgabe 11/2007
Print ISSN: 0937-3462
Elektronische ISSN: 1433-3023
DOI
https://doi.org/10.1007/s00192-007-0329-5

Weitere Artikel der Ausgabe 11/2007

International Urogynecology Journal 11/2007 Zur Ausgabe

Mehr Lebenszeit mit Abemaciclib bei fortgeschrittenem Brustkrebs?

24.05.2024 Mammakarzinom Nachrichten

In der MONARCHE-3-Studie lebten Frauen mit fortgeschrittenem Hormonrezeptor-positivem, HER2-negativem Brustkrebs länger, wenn sie zusätzlich zu einem nicht steroidalen Aromatasehemmer mit Abemaciclib behandelt wurden; allerdings verfehlte der numerische Zugewinn die statistische Signifikanz.

Blutdrucksenkung könnte Uterusmyome verhindern

Frauen mit unbehandelter oder neu auftretender Hypertonie haben ein deutlich erhöhtes Risiko für Uterusmyome. Eine Therapie mit Antihypertensiva geht hingegen mit einer verringerten Inzidenz der gutartigen Tumoren einher.

„Übersichtlicher Wegweiser“: Lauterbachs umstrittener Klinik-Atlas ist online

17.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.

Antikörper-Wirkstoff-Konjugat hält solide Tumoren in Schach

16.05.2024 Zielgerichtete Therapie Nachrichten

Trastuzumab deruxtecan scheint auch jenseits von Lungenkrebs gut gegen solide Tumoren mit HER2-Mutationen zu wirken. Dafür sprechen die Daten einer offenen Pan-Tumor-Studie.

Update Gynäkologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.