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Erschienen in: Current HIV/AIDS Reports 2/2016

22.02.2016 | The Science of Prevention (JD Stekler and J Baeten, Section Editors)

Successful Implementation of HIV Preexposure Prophylaxis: Lessons Learned From Three Clinical Settings

verfasst von: Julia L. Marcus, Jonathan E. Volk, Jess Pinder, Albert Y. Liu, Oliver Bacon, C. Bradley Hare, Stephanie E. Cohen

Erschienen in: Current HIV/AIDS Reports | Ausgabe 2/2016

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Abstract

The past 3 years have marked a transition from research establishing the safety and efficacy of HIV preexposure prophylaxis (PrEP) to questions about how to optimize its implementation. Until recently, PrEP was primarily offered as part of randomized controlled trials or open-label studies. These studies highlighted the key components of PrEP delivery, including regular testing for HIV and other sexually transmitted infections (STIs), adherence and risk-reduction support, and monitoring for renal toxicity. PrEP is now increasingly provided in routine clinical settings. This review summarizes models for PrEP implementation from screening through initiation and follow-up, focusing on the strengths and weaknesses of three delivery systems: a health maintenance organization, an STI clinic, and a primary care practice. These early implementation experiences demonstrate that PrEP can be successfully delivered across a variety of settings and highlight strategies to streamline PrEP delivery in clinical practice.
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Metadaten
Titel
Successful Implementation of HIV Preexposure Prophylaxis: Lessons Learned From Three Clinical Settings
verfasst von
Julia L. Marcus
Jonathan E. Volk
Jess Pinder
Albert Y. Liu
Oliver Bacon
C. Bradley Hare
Stephanie E. Cohen
Publikationsdatum
22.02.2016
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current HIV/AIDS Reports / Ausgabe 2/2016
Print ISSN: 1548-3568
Elektronische ISSN: 1548-3576
DOI
https://doi.org/10.1007/s11904-016-0308-x

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Triglyzeridsenker schützt nicht nur Hochrisikopatienten

10.05.2024 Hypercholesterinämie Nachrichten

Patienten mit Arteriosklerose-bedingten kardiovaskulären Erkrankungen, die trotz Statineinnahme zu hohe Triglyzeridspiegel haben, profitieren von einer Behandlung mit Icosapent-Ethyl, und zwar unabhängig vom individuellen Risikoprofil.

Gibt es eine Wende bei den bioresorbierbaren Gefäßstützen?

In den USA ist erstmals eine bioresorbierbare Gefäßstütze – auch Scaffold genannt – zur Rekanalisation infrapoplitealer Arterien bei schwerer PAVK zugelassen worden. Das markiert einen Wendepunkt in der Geschichte dieser speziellen Gefäßstützen.

Update Innere Medizin

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