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Erschienen in: Current Oncology Reports 1/2015

01.01.2015 | Head and Neck Cancers (E Hanna, Section Editor)

Defining Value-Driven Care in Head and Neck Oncology

verfasst von: Benjamin R. Roman, Mahmoud I. Awad, Snehal G. Patel

Erschienen in: Current Oncology Reports | Ausgabe 1/2015

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Abstract

In the USA, increasing attention is being paid to adopting a value-based framework for measuring and ultimately improving health care delivery. Value is defined as the benefit achieved relative to costs. The numerator of the value equation includes quality of care and outcomes achieved. The denominator includes costs, both financial costs and harms of treatment. Herein, we describe these elements of value as they pertain to head and neck cancer. A particular focus is to identify areas of the value equation where physicians have some control. We examine quality in each of three dimensions: structure, process, and outcomes. We also adopt Porter’s three-tiered hierarchy of outcomes model, with specific outcomes relevant to patients with head and neck and thyroid cancer. Finally, we review issues related to costs and harms. We believe these findings can serve as a framework for further efforts to drive value-based delivery of head and neck cancer care.
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Metadaten
Titel
Defining Value-Driven Care in Head and Neck Oncology
verfasst von
Benjamin R. Roman
Mahmoud I. Awad
Snehal G. Patel
Publikationsdatum
01.01.2015
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Oncology Reports / Ausgabe 1/2015
Print ISSN: 1523-3790
Elektronische ISSN: 1534-6269
DOI
https://doi.org/10.1007/s11912-014-0424-y

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In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.

Erhöhte Mortalität bei postpartalem Brustkrebs

07.05.2024 Mammakarzinom Nachrichten

Auch für Trägerinnen von BRCA-Varianten gilt: Erkranken sie fünf bis zehn Jahre nach der letzten Schwangerschaft an Brustkrebs, ist das Sterberisiko besonders hoch.

Hypertherme Chemotherapie bietet Chance auf Blasenerhalt

07.05.2024 Harnblasenkarzinom Nachrichten

Eine hypertherme intravesikale Chemotherapie mit Mitomycin kann für Patienten mit hochriskantem nicht muskelinvasivem Blasenkrebs eine Alternative zur radikalen Zystektomie darstellen. Kölner Urologen berichten über ihre Erfahrungen.

Update Onkologie

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