Skip to main content
Erschienen in: MUSCULOSKELETAL SURGERY 2/2011

01.08.2011 | Case Report

Tetrafocal leg reconstruction using combined Ilizarov/TSF technique

verfasst von: Francesco Sala, Tazio Talamonti, Maria Alice Agus

Erschienen in: MUSCULOSKELETAL SURGERY | Ausgabe 2/2011

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Treatment of segmental tibial bone defects after high-energy trauma or atrophic nonunion resection is challenging. In the last two decades, distraction osteogenesis Ilizarov bone transport has become a gold standard for the treatment of segmental tibial bone defects and lengthening in spite of the fact that frequent frame modifications and the need for sequential correction of deformities during bone transport are the main limitations of the device itself. The Taylor Spatial Frame applies the concept of the Stewart platform to the standard Ilizarov frame while applying the same principles of distraction osteogenesis postulated by Ilizarov. We report the case of a patient with two problems we could treat simultaneously: an ankle equinus contracture (a consequence of limb leg discrepancy) and infected tibial nonunion and soft-tissue damage complication after plating in a 41A3 type II Gustilo fracture of the left leg.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Dendrinos GK, Kontos S, Lyritsis E (1995) Use of the Ilizarov technique for treatment of non-union of the tibia associated with infection. J Bone Joint Surg Br 77(6):835–846 Dendrinos GK, Kontos S, Lyritsis E (1995) Use of the Ilizarov technique for treatment of non-union of the tibia associated with infection. J Bone Joint Surg Br 77(6):835–846
2.
Zurück zum Zitat Paley D, Catagni MA, Argnani F, Villa A, Benedetti GB, Cattaneo R (1989) Ilizarov treatment of tibial nonunions with bone loss. Clin Orthop Relat Res 241:146–165PubMed Paley D, Catagni MA, Argnani F, Villa A, Benedetti GB, Cattaneo R (1989) Ilizarov treatment of tibial nonunions with bone loss. Clin Orthop Relat Res 241:146–165PubMed
3.
Zurück zum Zitat Cierny G 3rd, Zorn KE (1994) Segmental tibial defects. Comparing conventional and Ilizarov methodologies. Clin Orthop Relat Res 301:118–123PubMed Cierny G 3rd, Zorn KE (1994) Segmental tibial defects. Comparing conventional and Ilizarov methodologies. Clin Orthop Relat Res 301:118–123PubMed
4.
Zurück zum Zitat Mora R (2006) Nonunion of the long bones. Diagnosis and treatment with compression-distraction techniques. Springer:199–223 Mora R (2006) Nonunion of the long bones. Diagnosis and treatment with compression-distraction techniques. Springer:199–223
5.
Zurück zum Zitat Green SA (1994) Skeletal defects. A comparison of bone grafting and bone transport for segmental skeletal defects. Clin Orthop Relat Res 301:111–117PubMed Green SA (1994) Skeletal defects. A comparison of bone grafting and bone transport for segmental skeletal defects. Clin Orthop Relat Res 301:111–117PubMed
6.
Zurück zum Zitat Saleh M, Royston S (2006) Management of nonunion of fractures by distraction with correction of angulation and shortening. J Bone Joint Surg Br 78(1):105–109 Saleh M, Royston S (2006) Management of nonunion of fractures by distraction with correction of angulation and shortening. J Bone Joint Surg Br 78(1):105–109
7.
Zurück zum Zitat Feldman DS, Shin SS, Madan S et al (2003) Correction of tibial malunion and nonunion with six-axis analysis deformity correction using the Taylor spatial frame. J Orthop Trauma 17(8):549–554PubMedCrossRef Feldman DS, Shin SS, Madan S et al (2003) Correction of tibial malunion and nonunion with six-axis analysis deformity correction using the Taylor spatial frame. J Orthop Trauma 17(8):549–554PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Rozbruch SR, Weitzman AM, Watson JT, Freudigman P, Katz HV, Ilizarov S (2006) Simultaneous treatment of tibial bone and soft-tissue defects with the Ilizarov method. J Orthop Trauma 20:194–202CrossRef Rozbruch SR, Weitzman AM, Watson JT, Freudigman P, Katz HV, Ilizarov S (2006) Simultaneous treatment of tibial bone and soft-tissue defects with the Ilizarov method. J Orthop Trauma 20:194–202CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Rozbruch SR, Fragomen AT, Ilizarov S (2006) Frame Correction of Tibial deformity with use of the Ilizarov-Taylor spatial. J Bone Joint Surg Am 88:156–174 Rozbruch SR, Fragomen AT, Ilizarov S (2006) Frame Correction of Tibial deformity with use of the Ilizarov-Taylor spatial. J Bone Joint Surg Am 88:156–174
10.
Zurück zum Zitat Paley D (2005) Frontal plane mechanical plane and anatomic axis planning. In: Paley D (ed) Principle of deformity correction. Springer, Berlin, Heidelberg, New York, pp 61–76 Paley D (2005) Frontal plane mechanical plane and anatomic axis planning. In: Paley D (ed) Principle of deformity correction. Springer, Berlin, Heidelberg, New York, pp 61–76
Metadaten
Titel
Tetrafocal leg reconstruction using combined Ilizarov/TSF technique
verfasst von
Francesco Sala
Tazio Talamonti
Maria Alice Agus
Publikationsdatum
01.08.2011
Verlag
Springer Milan
Erschienen in
MUSCULOSKELETAL SURGERY / Ausgabe 2/2011
Print ISSN: 2035-5106
Elektronische ISSN: 2035-5114
DOI
https://doi.org/10.1007/s12306-011-0116-9

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2011

MUSCULOSKELETAL SURGERY 2/2011 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Proximale Humerusfraktur: Auch 100-Jährige operieren?

01.05.2024 DCK 2024 Kongressbericht

Mit dem demographischen Wandel versorgt auch die Chirurgie immer mehr betagte Menschen. Von Entwicklungen wie Fast-Track können auch ältere Menschen profitieren und bei proximaler Humerusfraktur können selbst manche 100-Jährige noch sicher operiert werden.

Sind Frauen die fähigeren Ärzte?

30.04.2024 Gendermedizin Nachrichten

Patienten, die von Ärztinnen behandelt werden, dürfen offenbar auf bessere Therapieergebnisse hoffen als Patienten von Ärzten. Besonders gilt das offenbar für weibliche Kranke, wie eine Studie zeigt.

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.