Skip to main content
Erschienen in: Allergy, Asthma & Clinical Immunology 1/2010

Open Access 01.05.2010 | Poster presentation

Are teachers knowledgeable and confident about dealing with allergy emergencies?

verfasst von: W Watson, AM Woodrow, A Bruce, A Power

Erschienen in: Allergy, Asthma & Clinical Immunology | Sonderheft 1/2010

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN

Introduction

There is little information on teachers’ perspectives on assessment and management of allergy emergencies at school.

Method

An electronic survey was sent to school boards for distribution to all schools.

Results

724 teachers (8%) completed the survey. 48% had at least one student under their direct supervision with a severe allergy. 28% believed that all students with severe allergies had a management plan for treatment. 18% never reviewed this plan. More than 80% were confident in recognizing and knowing what to do for a severe reaction, and in using an epinephrine auto-injector. Teachers learned auto-injector technique from public/community health professionals (63%), parents (19%), or were self-taught (7%). 12% had no instruction. Children carried the auto-injector in 50% of cases. 11% reported that auto-injectors were locked in the principal’s office and 21% were uncertain of its location. 91% identified common causes of anaphylaxis. More than 70% would administer the auto-injector with symptoms such as difficulty swallowing, looking blue, loss of consciousness, tongue swelling or shortness of breath after possible ingestion; less than 53% would administer the auto-injector for generalized itching, generalized hives, or feeling faint. 24% would administer the auto-injector without symptoms. 59% identified the appropriate level of activity after auto-injector use. To reduce risk of an allergic reaction, 80% thought that instructing the child not to share food, 69% thought that washing hands with soap and water after eating, and 66% thought that a total ban of peanut-containing food would be effective. 25% incorrectly thought that using a hand sanitizer would reduce risk.

Hypothesis

Development of standardized training/protocols for all schools may increase teachers’ knowledge and confidence in managing allergy emergencies.
Open AccessThis article is published under license to BioMed Central Ltd. This is an Open Access article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 2.0 International License (https://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​2.​0), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
Metadaten
Titel
Are teachers knowledgeable and confident about dealing with allergy emergencies?
verfasst von
W Watson
AM Woodrow
A Bruce
A Power
Publikationsdatum
01.05.2010
Verlag
BioMed Central
Erschienen in
Allergy, Asthma & Clinical Immunology / Ausgabe Sonderheft 1/2010
Elektronische ISSN: 1710-1492
DOI
https://doi.org/10.1186/1710-1492-6-S1-P10

Weitere Artikel der Sonderheft 1/2010

Allergy, Asthma & Clinical Immunology 1/2010 Zur Ausgabe

„Übersichtlicher Wegweiser“: Lauterbachs umstrittener Klinik-Atlas ist online

17.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.

Betalaktam-Allergie: praxisnahes Vorgehen beim Delabeling

16.05.2024 Pädiatrische Allergologie Nachrichten

Die große Mehrheit der vermeintlichen Penicillinallergien sind keine. Da das „Etikett“ Betalaktam-Allergie oft schon in der Kindheit erworben wird, kann ein frühzeitiges Delabeling lebenslange Vorteile bringen. Ein Team von Pädiaterinnen und Pädiatern aus Kanada stellt vor, wie sie dabei vorgehen.

Klinikreform soll zehntausende Menschenleben retten

15.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Gesundheitsminister Lauterbach hat die vom Bundeskabinett beschlossene Klinikreform verteidigt. Kritik an den Plänen kommt vom Marburger Bund. Und in den Ländern wird über den Gang zum Vermittlungsausschuss spekuliert.

Eingreifen von Umstehenden rettet vor Erstickungstod

15.05.2024 Fremdkörperaspiration Nachrichten

Wer sich an einem Essensrest verschluckt und um Luft ringt, benötigt vor allem rasche Hilfe. Dass Umstehende nur in jedem zweiten Erstickungsnotfall bereit waren, diese zu leisten, ist das ernüchternde Ergebnis einer Beobachtungsstudie aus Japan. Doch es gibt auch eine gute Nachricht.

Update HNO

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.