Skip to main content
Erschienen in: Malaria Journal 1/2014

Open Access 01.09.2014 | Oral presentation

Malaria 2050: from science to strategy; from evidence to eradication

verfasst von: Richard Feachem

Erschienen in: Malaria Journal | Sonderheft 1/2014

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
The malaria community has moved rapidly from acceptance of the possibility of elimination in some countries to an active discussion about eventual human malaria eradication, perhaps by 2050. If this ambitious goal is to be achieved, several things are necessary.
First, we must have a clear overall strategy for the achievement of malaria eradication. This involves three equally important elements:
  • Aggressive control in the heartland to bring malaria burden from high to low.
  • Shrinking the malaria map by eliminating transmission in countries at the endemic margins.
  • Research to bring forward new drugs, vaccines, insecticides and other tools and technologies.
Second, we must have a clear roadmap leading to eradication in 2050. If all countries have eliminated by 2050, what must the 2040 map look like? What must the 2030 map look like? And so on. We must set ambitious but achievable five-yearly targets. These must be accompanied by research timelines for the discovery of new and better tools and technologies.
Third, we must aggressively use today’s tools today and be ready to adopt and rapidly scale-up tomorrow’s tools for tomorrow.
Fourth, we must work to strengthen both national programs and regional collaborations. Two significant regional collaborations, APMEN and E8, provide models.
Fifth, we must overcome specific technical challenges including artemisinin-resistant P. falciparum, Plasmodium knowlesi, cross-border malaria movement, and the systemically weak management that is found in most National Malaria Control Programs.
Sixth, we must ensure adequate finance, not only to reach elimination, but to prevent reintroduction. The possibility of declining budgets in the face of declining malaria, and no budgets in the face of no malaria, is ever present. Sri Lanka in the 1960s will repeat itself if we are not proactive. We vaccinate against measles where there is no measles. We need to invest in malaria control where there is no malaria.
Finally, we must continue to transition from a science-led malaria endeavor to a science-supported malaria endeavor. Scientists will always focus on what we do not know and on the lack of evidence to support aggressive action. Leadership needs to come from those who are experienced in bold action based on sufficient evidence, to create a more ambitious trajectory toward eradication. And this leadership needs to be supported by the best scientists and the most vigorous development of new products and tools. Linked to this culture of action, must be an emphasis on operational research and learning while doing.
With these and other commitments and efforts, we can collectively embrace the vision of a planet with no human malaria by 2050.
This article is published under license to BioMed Central Ltd. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​4.​0), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The Creative Commons Public Domain Dedication waiver (http://​creativecommons.​org/​publicdomain/​zero/​1.​0/​) applies to the data made available in this article, unless otherwise stated.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
Metadaten
Titel
Malaria 2050: from science to strategy; from evidence to eradication
verfasst von
Richard Feachem
Publikationsdatum
01.09.2014
Verlag
BioMed Central
Erschienen in
Malaria Journal / Ausgabe Sonderheft 1/2014
Elektronische ISSN: 1475-2875
DOI
https://doi.org/10.1186/1475-2875-13-S1-O9

Weitere Artikel der Sonderheft 1/2014

Malaria Journal 1/2014 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.