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Erschienen in: Current Diabetes Reports 12/2019

01.12.2019 | Health Care Delivery Systems and Implementation in Diabetes (ME McDonnell and AR Sadhu, Section Editors)

mHealth Interventions for Disadvantaged and Vulnerable People with Type 2 Diabetes

verfasst von: Lindsay Satterwhite Mayberry, Courtney R. Lyles, Brian Oldenburg, Chandra Y. Osborn, Makenzie Parks, Monica E. Peek

Erschienen in: Current Diabetes Reports | Ausgabe 12/2019

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Abstract

Background

Mobile- and Internet-delivered (collectively, digital) interventions are widely used by persons with diabetes (PWD) to assist with self-management and improve/maintain glycemic control (hemoglobin A1c [A1c]). However, evidence concerning the acceptance and benefits of such interventions among disadvantaged/vulnerable PWD is still quite limited.

Purpose of Review

We reviewed studies published from 2011–April 2019 evaluating the impact of diabetes self-management interventions delivered via mobile device and/or Internet on glycemic control of disadvantaged/vulnerable adults with type 2 diabetes (T2D). Included studies reported ≥ 50% of the sample having a low socioeconomic status and/or being a racial/ethnic minority, or living in a rural setting or low-/middle-income country (LMIC). We identified 21 studies evaluating a digital intervention among disadvantaged/vulnerable PWD.

Recent Findings

Although many digital interventions found within-group A1c improvements (16 of 21 studies), only seven of the seventeen studies with a control group found between-group differences in A1c. Three studies found reductions in emergency room (ER) visits and hospitalizations. We synthesize this information, and provide recommendations for increasing access, and improving the design and usability of such interventions. We also discuss the role of human support in digital delivery, issues related to study design, reporting, economic value, and available research in LMICs.

Summary

There is evidence suggesting that digital interventions can improve diabetes control, healthcare utilization, and healthcare costs. More research is needed to substantiate these early findings, and many issues remain in order to optimize the impact of digital interventions on the health outcomes of disadvantaged/vulnerable persons with diabetes.
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Metadaten
Titel
mHealth Interventions for Disadvantaged and Vulnerable People with Type 2 Diabetes
verfasst von
Lindsay Satterwhite Mayberry
Courtney R. Lyles
Brian Oldenburg
Chandra Y. Osborn
Makenzie Parks
Monica E. Peek
Publikationsdatum
01.12.2019
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Diabetes Reports / Ausgabe 12/2019
Print ISSN: 1534-4827
Elektronische ISSN: 1539-0829
DOI
https://doi.org/10.1007/s11892-019-1280-9

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26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

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