Skip to main content
Erschienen in: Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery 7/2005

01.09.2005 | Technical Report

Perception of Garden’s classification for femoral neck fractures: an international survey of 298 orthopaedic trauma surgeons

verfasst von: Michael Zlowodzki, Mohit Bhandari, Marius Keel, Beate P. Hanson, Emil Schemitsch

Erschienen in: Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery | Ausgabe 7/2005

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The Garden classification is the most popular femoral neck fracture classification system. We surveyed orthopaedic surgeons about their preferences for femoral neck fracture classification systems and their belief about their ability to discriminate between the four different Garden fracture types. A questionnaire was developed to examine surgeons’ training and experience and their preferences for classification of femoral neck fractures by consulting five orthopaedic surgeons in Canada and the United States, and the previous literature. The Garden classification was the preferred femoral neck fracture classification for 72% of all the surveyed surgeons (n=298). Only 39% of all the surveyed surgeons believed they were able to distinguish all four Garden fracture types. However, 96% of the surgeons felt they could differentiate between undisplaced (Garden I/II) and displaced (Garden III/IV) fractures. High variability in the surgeons’ perceptions of the Garden classification system provides a rationale for discontinuing the use of this system in daily practice.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Alberts KA, Jervaeus J (1990) Factors predisposing to healing complications after internal fixation of femoral neck fracture. A stepwise logistic regression analysis. Clin Orthop 257:129–133 Alberts KA, Jervaeus J (1990) Factors predisposing to healing complications after internal fixation of femoral neck fracture. A stepwise logistic regression analysis. Clin Orthop 257:129–133
2.
Zurück zum Zitat Barnes R, Brown JT, Garden RS, Nicoll EA (1976) Subcapital fractures of the femur. A prospective review. J Bone Joint Surg Br 58:2–24PubMed Barnes R, Brown JT, Garden RS, Nicoll EA (1976) Subcapital fractures of the femur. A prospective review. J Bone Joint Surg Br 58:2–24PubMed
3.
Zurück zum Zitat Beimers L, Kreder HJ, Berry GK, Stephen DJ, Schemitsch EH, McKee MD, Jaglal S (2002) Subcapital hip fractures: the Garden classification should be replaced, not collapsed. Can J Surg 45:411–414PubMed Beimers L, Kreder HJ, Berry GK, Stephen DJ, Schemitsch EH, McKee MD, Jaglal S (2002) Subcapital hip fractures: the Garden classification should be replaced, not collapsed. Can J Surg 45:411–414PubMed
4.
Zurück zum Zitat Blundell CM, Parker MJ, Pryor GA, Hopkinson-Woolley J, Bhonsle SS (1998) Assessment of the AO classification of intracapsular fractures of the proximal femur. J Bone Joint Surg Br 80:679–683PubMedCrossRef Blundell CM, Parker MJ, Pryor GA, Hopkinson-Woolley J, Bhonsle SS (1998) Assessment of the AO classification of intracapsular fractures of the proximal femur. J Bone Joint Surg Br 80:679–683PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Crawford HB (1969) Impacted femoral neck fractures. Clin Orthop 66:90–93PubMed Crawford HB (1969) Impacted femoral neck fractures. Clin Orthop 66:90–93PubMed
6.
Zurück zum Zitat De Boeck H (1994) Classification of hip fractures. Acta Orthop Belg 60(suppl 1):106–109PubMed De Boeck H (1994) Classification of hip fractures. Acta Orthop Belg 60(suppl 1):106–109PubMed
7.
Zurück zum Zitat Fielding JW, Wilson SA, Ratzan S (1974) A continuing end-result study of displaced intracapsular fractures of the neck of the femur treated with the Pugh nail. J Bone Joint Surg Am 56:1464–1472PubMed Fielding JW, Wilson SA, Ratzan S (1974) A continuing end-result study of displaced intracapsular fractures of the neck of the femur treated with the Pugh nail. J Bone Joint Surg Am 56:1464–1472PubMed
8.
Zurück zum Zitat Frandsen PA, Andersen E, Madsen F, Skjodt T (1988) Garden’s classification of femoral neck fractures. An assessment of inter-observer variation. J Bone Joint Surg Br 70:588–590PubMed Frandsen PA, Andersen E, Madsen F, Skjodt T (1988) Garden’s classification of femoral neck fractures. An assessment of inter-observer variation. J Bone Joint Surg Br 70:588–590PubMed
9.
Zurück zum Zitat Frandsen PA, Frigaard F (1980) Fractura collis medialis. Klassifikation. Ugeskr Laeger 142:565–566PubMed Frandsen PA, Frigaard F (1980) Fractura collis medialis. Klassifikation. Ugeskr Laeger 142:565–566PubMed
10.
Zurück zum Zitat Garden R (1961) Low-angle fixation in fractures of the femoral neck. J Bone Joint Surg Br 43:647–661 Garden R (1961) Low-angle fixation in fractures of the femoral neck. J Bone Joint Surg Br 43:647–661
11.
Zurück zum Zitat Massie WK (1973) Treatment of femoral neck fractures emphasizing long term follow-up observations on aseptic necrosis. Clin Orthop 92:16–62PubMedCrossRef Massie WK (1973) Treatment of femoral neck fractures emphasizing long term follow-up observations on aseptic necrosis. Clin Orthop 92:16–62PubMedCrossRef
12.
Zurück zum Zitat McCabe J, O’Farrell D, O’Byrne J, O’Brien T (1994) Observer variation in the radiographic classification of femoral neck fractures. J Bone Joint Surg Br 76:120 McCabe J, O’Farrell D, O’Byrne J, O’Brien T (1994) Observer variation in the radiographic classification of femoral neck fractures. J Bone Joint Surg Br 76:120
13.
Zurück zum Zitat Muller ME, Nazarian S, Koch P, Schatzker J (1990) The AO classification of fractures of long bones. Springer, Berlin Heidelberg New York Muller ME, Nazarian S, Koch P, Schatzker J (1990) The AO classification of fractures of long bones. Springer, Berlin Heidelberg New York
14.
Zurück zum Zitat Nieminen S, Satokari K (1975) Classification of medial fractures of the femoral neck. Acta Orthop Scand 46:775–781PubMed Nieminen S, Satokari K (1975) Classification of medial fractures of the femoral neck. Acta Orthop Scand 46:775–781PubMed
15.
Zurück zum Zitat Nieminen S, Satokari K (1975) Classification of medial fractures of the femoral neck. Ann Chir Gynaecol Fenn 64:369–374PubMed Nieminen S, Satokari K (1975) Classification of medial fractures of the femoral neck. Ann Chir Gynaecol Fenn 64:369–374PubMed
16.
Zurück zum Zitat Nilsson LT, Johansson A, Stromqvist B (1993) Factors predicting healing complications in femoral neck fractures. 138 patients followed for 2 years. Acta Orthop Scand 64:175–177PubMed Nilsson LT, Johansson A, Stromqvist B (1993) Factors predicting healing complications in femoral neck fractures. 138 patients followed for 2 years. Acta Orthop Scand 64:175–177PubMed
17.
Zurück zum Zitat Parker MJ (1993) Garden grading of intracapsular fractures: meaningful or misleading? Injury 24:241–242PubMedCrossRef Parker MJ (1993) Garden grading of intracapsular fractures: meaningful or misleading? Injury 24:241–242PubMedCrossRef
18.
Zurück zum Zitat Parker MJ (1994) Prediction of fracture union after internal fixation of intracapsular femoral neck fractures. Injury 25(suppl 2):B3–B6PubMed Parker MJ (1994) Prediction of fracture union after internal fixation of intracapsular femoral neck fractures. Injury 25(suppl 2):B3–B6PubMed
19.
Zurück zum Zitat Pauwels F (1935) Der Schenkelhalsbruch - ein mechanisches Problem: Grundlagen des Heilungsvorganges, Prognose und Therapie. Ferdinand Enke Verlag, Stuttgart Pauwels F (1935) Der Schenkelhalsbruch - ein mechanisches Problem: Grundlagen des Heilungsvorganges, Prognose und Therapie. Ferdinand Enke Verlag, Stuttgart
20.
Zurück zum Zitat Scavenius M, Ibsen A, Ronnebech J, Aagaard H (1996) Inter- and intra observer variation in the assessment of femoral neck fractures according to the Garden classification. Acta Orthop Scand 67:29CrossRef Scavenius M, Ibsen A, Ronnebech J, Aagaard H (1996) Inter- and intra observer variation in the assessment of femoral neck fractures according to the Garden classification. Acta Orthop Scand 67:29CrossRef
21.
Zurück zum Zitat Thomsen NO, Jensen CM, Skovgaard N, Pedersen MS, Pallesen P, Soe-Nielsen NH, Rosenklint A (1996) Observer variation in the radiographic classification of fractures of the neck of the femur using Garden’s system. Int Orthop 20:326–329PubMedCrossRef Thomsen NO, Jensen CM, Skovgaard N, Pedersen MS, Pallesen P, Soe-Nielsen NH, Rosenklint A (1996) Observer variation in the radiographic classification of fractures of the neck of the femur using Garden’s system. Int Orthop 20:326–329PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Perception of Garden’s classification for femoral neck fractures: an international survey of 298 orthopaedic trauma surgeons
verfasst von
Michael Zlowodzki
Mohit Bhandari
Marius Keel
Beate P. Hanson
Emil Schemitsch
Publikationsdatum
01.09.2005
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery / Ausgabe 7/2005
Print ISSN: 0936-8051
Elektronische ISSN: 1434-3916
DOI
https://doi.org/10.1007/s00402-005-0022-4

Weitere Artikel der Ausgabe 7/2005

Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery 7/2005 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Ein Drittel der jungen Ärztinnen und Ärzte erwägt abzuwandern

07.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Extreme Arbeitsverdichtung und kaum Supervision: Dr. Andrea Martini, Sprecherin des Bündnisses Junge Ärztinnen und Ärzte (BJÄ) über den Frust des ärztlichen Nachwuchses und die Vorteile des Rucksack-Modells.

Aquatherapie bei Fibromyalgie wirksamer als Trockenübungen

03.05.2024 Fibromyalgiesyndrom Nachrichten

Bewegungs-, Dehnungs- und Entspannungsübungen im Wasser lindern die Beschwerden von Patientinnen mit Fibromyalgie besser als das Üben auf trockenem Land. Das geht aus einer spanisch-brasilianischen Vergleichsstudie hervor.

Endlich: Zi zeigt, mit welchen PVS Praxen zufrieden sind

IT für Ärzte Nachrichten

Darauf haben viele Praxen gewartet: Das Zi hat eine Liste von Praxisverwaltungssystemen veröffentlicht, die von Nutzern positiv bewertet werden. Eine gute Grundlage für wechselwillige Ärztinnen und Psychotherapeuten.

Proximale Humerusfraktur: Auch 100-Jährige operieren?

01.05.2024 DCK 2024 Kongressbericht

Mit dem demographischen Wandel versorgt auch die Chirurgie immer mehr betagte Menschen. Von Entwicklungen wie Fast-Track können auch ältere Menschen profitieren und bei proximaler Humerusfraktur können selbst manche 100-Jährige noch sicher operiert werden.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.