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Erschienen in: Current Cardiology Reports 2/2019

01.02.2019 | Ischemic Heart Disease (D Mukherjee, Section Editor)

Percutaneous Coronary Intervention of Chronic Total Occlusions in Patients with Diabetes Mellitus: a Treatment-Risk Paradox

verfasst von: Juan F. Iglesias, Sophie Degrauwe, Fabio Rigamonti, Stéphane Noble, Marco Roffi

Erschienen in: Current Cardiology Reports | Ausgabe 2/2019

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Abstract

Purpose of Review

Diabetes mellitus (DM) is highly prevalent among patients undergoing percutaneous coronary intervention (PCI) for chronic total occlusions (CTOs). This review aims to summarize the available evidence on CTO recanalization in patients with DM.

Recent Findings

Coronary artery bypass grafting (CABG) surgery is the recommended revascularization modality for patients with DM and multivessel coronary artery disease (CAD). However, the optimal management strategy in diabetic patients with CTO and single-vessel disease or prior CABG remains a clinical dilemma. Contemporary, large-scale, observational registries support the notion that CTO PCI, if performed at high-volume CTO PCI centers by highly experienced operators, conveys similar high procedural success and low complication rates in patients with and without DM. Although DM patients have more frequently CTOs and may derive greater benefit from complete revascularization, they are less frequently exposed to CTO PCI than non-DM patients (treatment-risk paradox).

Summary

CTO PCI performed by highly experienced operators constitutes a safe and effective treatment option for selected diabetic CTO patients who are not candidates for CABG. Randomized studies are warranted to compare long-term outcomes of CTO PCI and medical therapy in this high-risk subset.
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Metadaten
Titel
Percutaneous Coronary Intervention of Chronic Total Occlusions in Patients with Diabetes Mellitus: a Treatment-Risk Paradox
verfasst von
Juan F. Iglesias
Sophie Degrauwe
Fabio Rigamonti
Stéphane Noble
Marco Roffi
Publikationsdatum
01.02.2019
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Cardiology Reports / Ausgabe 2/2019
Print ISSN: 1523-3782
Elektronische ISSN: 1534-3170
DOI
https://doi.org/10.1007/s11886-019-1091-2

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Screening-Mammografie offenbart erhöhtes Herz-Kreislauf-Risiko

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Routinemäßige Mammografien helfen, Brustkrebs frühzeitig zu erkennen. Anhand der Röntgenuntersuchung lassen sich aber auch kardiovaskuläre Risikopatientinnen identifizieren. Als zuverlässiger Anhaltspunkt gilt die Verkalkung der Brustarterien.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Adipositas-Medikament auch gegen Schlafapnoe wirksam

24.04.2024 Adipositas Nachrichten

Der als Antidiabetikum sowie zum Gewichtsmanagement zugelassene Wirkstoff Tirzepatid hat in Studien bei adipösen Patienten auch schlafbezogene Atmungsstörungen deutlich reduziert, informiert der Hersteller in einer Vorab-Meldung zum Studienausgang.

Update Kardiologie

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