Skip to main content
Erschienen in: Current Reviews in Musculoskeletal Medicine 3/2017

23.08.2017 | Invited Commentary

Perioperative Medication Management in the Rheumatic Diseases

verfasst von: C. Ronald MacKenzie

Erschienen in: Current Reviews in Musculoskeletal Medicine | Ausgabe 3/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Despite major advances in therapy, patients with chronic rheumatic diseases continue to require surgery to address pain and functional incapacity [13]. Most often of an orthopedic nature, particularly total joint arthroplasty, rheumatologists and increasingly specialists in hospital-based medicine are asked to evaluate and care for such patients in the perioperative setting. As modern day rheumatic disease therapy is a complex and rapidly evolving domain, perioperative management in this clinical context may seem challenging particularly to physicians less familiar with these therapies. This commentary presents a succinct summary of the relevant pharmacological considerations emphasizing the results of a recently published collaboration of American College of Rheumatology (ACR) and the American Association of Hip and Knee Surgeons (AAHKS) from which evidence-based guidelines for the perioperative management of anti-rheumatic drug therapy have been developed [4]. Owing to their anti-inflammatory and immunosuppressive nature, concerns regarding the risk of postoperative infection as well as impaired wound healing have long encircled the use of these medications in the surgical setting. Given the high prevalence of their usage, decision-making is a frequently encountered conundrum and one that provides an opportunity for the mitigation of important postoperative risks. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Mertelsmann-Voss C, Lyman S, Pan TH, et al. US trends in rates of arthroplasty for inflammatory arthritis including rheumatoid arthritis, juvenile idiopathic arthritis, and spondyloarthritis. Arthritis Rheum. 2014;66(6):1432–9.CrossRef Mertelsmann-Voss C, Lyman S, Pan TH, et al. US trends in rates of arthroplasty for inflammatory arthritis including rheumatoid arthritis, juvenile idiopathic arthritis, and spondyloarthritis. Arthritis Rheum. 2014;66(6):1432–9.CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Nikiphorou E, Carpenter L, Morris S, et al. Hand and foot surgery rates in rheumatoid arthritis have declined from 1986 to 2011, but large-joint replacement rates remain unchanged: results from two UK inception cohorts. Arthritis Rhem. 2014;66(5):1081–9.CrossRef Nikiphorou E, Carpenter L, Morris S, et al. Hand and foot surgery rates in rheumatoid arthritis have declined from 1986 to 2011, but large-joint replacement rates remain unchanged: results from two UK inception cohorts. Arthritis Rhem. 2014;66(5):1081–9.CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Mertelssmann-Voss C, Lyuman S, Pan TJ, et al. Arthroplasty rates are increased among US patients with systemic lupus erythematosus: 1991-2005. J Rheumatol. 2014;41(5):867–74.CrossRef Mertelssmann-Voss C, Lyuman S, Pan TJ, et al. Arthroplasty rates are increased among US patients with systemic lupus erythematosus: 1991-2005. J Rheumatol. 2014;41(5):867–74.CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Goodman SM, Spinger B, Guyatt G, et al. 2016 American College of Rheumatology/American Association of Hip and Knee Surgeons Guidelines for the perioperative management of anti-rheumatic medication in patients with rheumatic diseases undergoing elective total hip and knee arthroplasty. Arthritis Rheum. 2017. Goodman SM, Spinger B, Guyatt G, et al. 2016 American College of Rheumatology/American Association of Hip and Knee Surgeons Guidelines for the perioperative management of anti-rheumatic medication in patients with rheumatic diseases undergoing elective total hip and knee arthroplasty. Arthritis Rheum. 2017.
5.
Zurück zum Zitat Neumann I, Santesso N, Aki EA, et al. A guide for health professionals to interpret and use recommendations in guidelines developed with the GRADE approach. J Clin Epidemiol. 2016;72:45–55.CrossRefPubMed Neumann I, Santesso N, Aki EA, et al. A guide for health professionals to interpret and use recommendations in guidelines developed with the GRADE approach. J Clin Epidemiol. 2016;72:45–55.CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Andrews J, Guyatt G, Oxman AD, et al. Going from evidence to recommendations: the significance and presentation of recommendations. J Clin Epidemiol. 2013;66(7):719–25.CrossRefPubMed Andrews J, Guyatt G, Oxman AD, et al. Going from evidence to recommendations: the significance and presentation of recommendations. J Clin Epidemiol. 2013;66(7):719–25.CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat MacKenzie CR, Goodman S. Stress dose steroids: myth and perioperative medicine. MacKenzie CR, Goodman S. Stress dose steroids: myth and perioperative medicine.
Metadaten
Titel
Perioperative Medication Management in the Rheumatic Diseases
verfasst von
C. Ronald MacKenzie
Publikationsdatum
23.08.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Reviews in Musculoskeletal Medicine / Ausgabe 3/2017
Elektronische ISSN: 1935-9748
DOI
https://doi.org/10.1007/s12178-017-9430-7

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

Current Reviews in Musculoskeletal Medicine 3/2017 Zur Ausgabe

ACL Rehab (T Sgroi and J Molony, section editors)

Non-operative Care of the Patient with an ACL-Deficient Knee

Quality and Cost Control in TJA (B Waddell, section editor)

Preoperative Education for Hip and Knee Replacement: Never Stop Learning

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.