Although urothelilal carcinoma is a significant health threat to the U.S. population, integrated clinical and laboratory investigations of this disease have lagged behind those of other forms of cancer. Rapid advances in our understanding of cancer biology have not been translated into improved patient care. Ongoing interactions between clinical investigators and laboratory scientists who study genitourinary malignancies are crucial to accelerate this progress as increased understanding of the genetic and molecular mechanisms underlying the genesis of bladder cancer will lead to the development of molecular markers of risk, progression and therapeutic response and early stage clinical trials of promising novel therapeutic agents based on this information. We also encourage industry’s continued participation in the process. …
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Nun gibt es auch Resultate zum Gesamtüberleben: Eine adjuvante Pembrolizumab-Therapie konnte in einer Phase-3-Studie das Leben von Menschen mit Nierenzellkarzinom deutlich verlängern. Die Sterberate war im Vergleich zu Placebo um 38% geringer.
Das Risiko für Rezidiv oder Tod von Patienten und Patientinnen mit reseziertem ALK-positivem NSCLC ist unter einer adjuvanten Therapie mit dem Tyrosinkinase-Inhibitor Alectinib signifikant geringer als unter platinbasierter Chemotherapie.
Patienten, die zur Behandlung ihres Prostatakarzinoms eine Androgendeprivationstherapie erhalten, entwickeln nicht selten eine Anämie. Wer ältere Patienten internistisch mitbetreut, sollte auf diese Nebenwirkung achten.
Müssen sich Schwangere einer Krebstherapie unterziehen, rufen Immuncheckpointinhibitoren offenbar nicht mehr unerwünschte Wirkungen hervor als andere Mittel gegen Krebs.
Update Onkologie
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