Skip to main content
Erschienen in: Irish Journal of Medical Science (1971 -) 1/2010

01.03.2010 | Original Article

Preliminary analysis of demographics and learning attributes of graduate entry medical students

verfasst von: D. M. Fanning, G. Chadwick

Erschienen in: Irish Journal of Medical Science (1971 -) | Ausgabe 1/2010

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Introduction

Students entering university are empowered to move towards self-directed professional learning and beyond didactic tuition. Graduate entry medical (GEM) students have prior experience of this transition from pedagogical to androgogical learning. We aimed to assess the demographics and learning attributes of GEM students.

Methods

Ethical exemption was awarded. The short version of the approaches and study skills inventory for students and the learning style questionnaire were distributed to GEM students during semester 1, 2008.

Results

Response rate was 84% (n = 32). Fifty percent of responders had graduated in 2008 (22%) or 2007 (28%). Seventy-five percent had a background in basic science (56%) or an allied health profession (19%). The predominant learning approach is a combination of deep and strategic. The predominant learning style is reflective.

Conclusions

Our preliminary analysis reveals GEM students to exhibit a mature approach to learning and the requisite learning style to achieve academic and clinical success.
Literatur
1.
2.
Zurück zum Zitat Mansouri P, Soltani F, Rahemi S, Nasab MM, Ayatollahi AR, Nekooeian AA (2006) Nursing and midwifery students’ approaches to study and learning. J Adv Nurs 54(3):351–358CrossRefPubMed Mansouri P, Soltani F, Rahemi S, Nasab MM, Ayatollahi AR, Nekooeian AA (2006) Nursing and midwifery students’ approaches to study and learning. J Adv Nurs 54(3):351–358CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Marton F, Saljo R (1976) On qualitative differences in learning. I. Outcome and process. Br J Educ Psychol 46:4–11 Marton F, Saljo R (1976) On qualitative differences in learning. I. Outcome and process. Br J Educ Psychol 46:4–11
4.
Zurück zum Zitat Davidman L (1981) Learning style: the myth, the panacea, the wisdom. Phi Delta Kappa 62:641–645 Davidman L (1981) Learning style: the myth, the panacea, the wisdom. Phi Delta Kappa 62:641–645
5.
Zurück zum Zitat Coles CR (1955) Undergraduate medical curricula and the learning they generate. Med Educ 19:85 Coles CR (1955) Undergraduate medical curricula and the learning they generate. Med Educ 19:85
6.
Zurück zum Zitat Newble DI, Entwistle NJ (1986) Learning styles and approaches: implications for medical education. Med Educ 20(3):162–175CrossRefPubMed Newble DI, Entwistle NJ (1986) Learning styles and approaches: implications for medical education. Med Educ 20(3):162–175CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Entwistle NJ (1992) Influences on the quality of student learning—implications for medical education. S Afr Med J 81(12):596–606PubMed Entwistle NJ (1992) Influences on the quality of student learning—implications for medical education. S Afr Med J 81(12):596–606PubMed
9.
Zurück zum Zitat Entwistle NJ, McCuneV, Tait H (2006) Approaches and study skills inventory for students (ASIST). Report of the development and use of the inventory (updated February, 2006) Entwistle NJ, McCuneV, Tait H (2006) Approaches and study skills inventory for students (ASIST). Report of the development and use of the inventory (updated February, 2006)
10.
Zurück zum Zitat Honey P, Mumford A (1992) The manual of learning styles. In: Honey P (eds) Maidenhead, Berkshire Honey P, Mumford A (1992) The manual of learning styles. In: Honey P (eds) Maidenhead, Berkshire
Metadaten
Titel
Preliminary analysis of demographics and learning attributes of graduate entry medical students
verfasst von
D. M. Fanning
G. Chadwick
Publikationsdatum
01.03.2010
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Irish Journal of Medical Science (1971 -) / Ausgabe 1/2010
Print ISSN: 0021-1265
Elektronische ISSN: 1863-4362
DOI
https://doi.org/10.1007/s11845-009-0428-z

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2010

Irish Journal of Medical Science (1971 -) 1/2010 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.