Skip to main content
main-content

29.07.2017 | CUTTER LECTURE | Ausgabe 6/2017 Open Access

European Journal of Epidemiology 6/2017

Statistical science: a grammar for research

Zeitschrift:
European Journal of Epidemiology > Ausgabe 6/2017
Autor:
David. R. Cox
Wichtige Hinweise

Editor’s Note

This article is based on the 165th Cutter Lecture on Preventive Medicine, presented by Sir David Cox on May 3, 2017 at the Harvard T.H. Chan School of Public Health, Boston, MA, USA. Since 1912, the Cutter Lecture is delivered at Harvard's Department of Epidemiology, according to the bequest of John Clarence Cutter, MD (1851–1909).

Abstract

I greatly appreciate the invitation to give this lecture with its century long history. The title is a warning that the lecture is rather discursive and not highly focused and technical. The theme is simple. That statistical thinking provides a unifying set of general ideas and specific methods relevant whenever appreciable natural variation is present. To be most fruitful these ideas should merge seamlessly with subject-matter considerations. By contrast, there is sometimes a temptation to regard formal statistical analysis as a ritual to be added after the serious work has been done, a ritual to satisfy convention, referees, and regulatory agencies. I want implicitly to refute that idea.

Unsere Produktempfehlungen

e.Med Interdisziplinär

Kombi-Abonnement

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Jetzt e.Med zum Sonderpreis bestellen! 

e.Dent - Das Online-Abo für Zahnärzte

Online-Abonnement

Mit e.Dent erhalten Sie Zugang zu allen zahnmedizinischen Fortbildungen und unseren zahnmedizinischen und ausgesuchten medizinischen Zeitschriften.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2017

European Journal of Epidemiology 6/2017 Zur Ausgabe