Skip to main content
Erschienen in: HSS Journal ® 2/2016

07.12.2015 | Case Report

Successful Immediate Re-implantation of an Extruded Femoral Segment: a Case Report

verfasst von: Ashraf M. Fansa, MD, Daniel Paull, MD, Nabil Ebraheim, MD

Erschienen in: HSS Journal ® | Ausgabe 2/2016

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

The treatment of high-energy open fractures is challenging, due to the high rates of infection and delayed or non-unions. The severity of this situation is compounded when bone fragments are traumatically extruded creating a large bony defect. If a large bone segment is lost, reconstruction may be achieved by gradual distraction osteogenesis procedures [1] or by implantation of large cadaveric allografts or vascularized autografts [2]. When the extruded bone segment is brought in with the patient however, the surgeon needs to decide whether to re-implant the extruded segment or not. Furthermore, if the decision for re-implantation is made, how should it be sterilized and when should it be re-implanted. Due to the relative rarity of this scenario, clear protocols regarding sterilization, fixation, and re-implantation steps and techniques of extruded bone segments do not exist [3, 4]. Therefore, sharing our individual experiences with dealing with such devastating scenarios in the surgical community may help in the formation of protocols and guidelines pertaining to this condition. …
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Rigal S, Merloz P, Le Nen D, Mathevon H, Masquelet AC. Bone transport techniques in posttraumatic bone defects. Orthop Traumatol Surg Res. 2012; 98(1): 103-8. PubMed PMID: 22257763.CrossRefPubMed Rigal S, Merloz P, Le Nen D, Mathevon H, Masquelet AC. Bone transport techniques in posttraumatic bone defects. Orthop Traumatol Surg Res. 2012; 98(1): 103-8. PubMed PMID: 22257763.CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Ridha H, Bernard J, Gateley D, Vesely MJ. Reconstruction of large traumatic segmental defects of the femur using segmental allograft with vascularized fibula inlay. J Reconstr Microsurg. 2011; 27(6): 383-90. PMID: 21717390.CrossRefPubMed Ridha H, Bernard J, Gateley D, Vesely MJ. Reconstruction of large traumatic segmental defects of the femur using segmental allograft with vascularized fibula inlay. J Reconstr Microsurg. 2011; 27(6): 383-90. PMID: 21717390.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Aizah N, Su Y, Shaifulnizam C, MRos M. Reimplantation of an Extruded Femoral Segment After Gamma Sterilization in A Type IIIA Supracondylar Femur Fracture: A Case Report. Malays Orthop J. 2014; 8(2): 66-8. doi:10.5704/MOJ.1407.015. PubMed PMID: 25279099, PubMed Central PMCID: PMC4181077.PubMedPubMedCentral Aizah N, Su Y, Shaifulnizam C, MRos M. Reimplantation of an Extruded Femoral Segment After Gamma Sterilization in A Type IIIA Supracondylar Femur Fracture: A Case Report. Malays Orthop J. 2014; 8(2): 66-8. doi:10.​5704/​MOJ.​1407.​015. PubMed PMID: 25279099, PubMed Central PMCID: PMC4181077.PubMedPubMedCentral
4.
Zurück zum Zitat Rouvillain JL, Navarre T, Noseda O, Garron E. Traumatic femoral bone defect reconstruction with an autoclaved autologous femoral segment. A 10-year follow-up. Acta Orthop Belg. 2006; 72(2): 229-233.PubMed Rouvillain JL, Navarre T, Noseda O, Garron E. Traumatic femoral bone defect reconstruction with an autoclaved autologous femoral segment. A 10-year follow-up. Acta Orthop Belg. 2006; 72(2): 229-233.PubMed
5.
Zurück zum Zitat Kirkup JR. Traumatic femoral bone loss. J Bone Joint Surg Br. 1965; 47: 106-110.PubMed Kirkup JR. Traumatic femoral bone loss. J Bone Joint Surg Br. 1965; 47: 106-110.PubMed
6.
Zurück zum Zitat Abell CF. Extrusion of femoral shaft fragment by trauma and successful replacement: a case report. J Bone Joint Surg Am. 1966; 48: 537-541.PubMed Abell CF. Extrusion of femoral shaft fragment by trauma and successful replacement: a case report. J Bone Joint Surg Am. 1966; 48: 537-541.PubMed
7.
Zurück zum Zitat Asada N, Tsuchiya H, Kitaoka K, Mori Y, Tomita K. Massive autoclaved allografts and autografts for limb salvage surgery. A 1–8 year follow-up of 23 patients. Acta Orthop Scand. 1997; 68: 392-395.CrossRefPubMed Asada N, Tsuchiya H, Kitaoka K, Mori Y, Tomita K. Massive autoclaved allografts and autografts for limb salvage surgery. A 1–8 year follow-up of 23 patients. Acta Orthop Scand. 1997; 68: 392-395.CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Farrelly E, Ferrari L, Roland D, Difelice GS. Reimplantation of an extruded osteoarticular segment of the distal tibia in a 14-year-old girl. Case report and review of the literature. J Orthop Trauma. 2012; 26(3): e24-8. doi:10.1097/BOT.0b013e31821a06b0. PubMed PMID: 22048178, Review.CrossRefPubMed Farrelly E, Ferrari L, Roland D, Difelice GS. Reimplantation of an extruded osteoarticular segment of the distal tibia in a 14-year-old girl. Case report and review of the literature. J Orthop Trauma. 2012; 26(3): e24-8. doi:10.​1097/​BOT.​0b013e31821a06b0​. PubMed PMID: 22048178, Review.CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Kao JT, Comstock C. Reimplantation of a contaminated and devitalized bone fragment after autoclaving in an open fracture. J Orthop Trauma. 1995; 9: 336-340.CrossRefPubMed Kao JT, Comstock C. Reimplantation of a contaminated and devitalized bone fragment after autoclaving in an open fracture. J Orthop Trauma. 1995; 9: 336-340.CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Han K-J, Chung N-S, Lee HS, Lee YS. Reimplantation of an Extruded Humeral Segment into an Intact Periosteal Envelope in a Child. A Case Report. JBJS Case Connect. 2012; 2(3): e48. http://dx.doi.org/10.2106/JBJS.CC.K.00149.CrossRef Han K-J, Chung N-S, Lee HS, Lee YS. Reimplantation of an Extruded Humeral Segment into an Intact Periosteal Envelope in a Child. A Case Report. JBJS Case Connect. 2012; 2(3): e48. http://​dx.​doi.​org/​10.​2106/​JBJS.​CC.​K.​00149.​CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Mazurek MT, Pennington SE, Mills WJ. Successful reimplantation of a large segment of femoral shaft in a type IIIA open femur fracture: a case report. J Orthop Trauma. 2003; 17(4): 295-9. PubMed.CrossRefPubMed Mazurek MT, Pennington SE, Mills WJ. Successful reimplantation of a large segment of femoral shaft in a type IIIA open femur fracture: a case report. J Orthop Trauma. 2003; 17(4): 295-9. PubMed.CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Van Winkle BA, Neustein J. Management of open fractures with sterilization of large, contaminated, extruded cortical fragments. Clin Orthop. 1987; 223: 275-281.PubMed Van Winkle BA, Neustein J. Management of open fractures with sterilization of large, contaminated, extruded cortical fragments. Clin Orthop. 1987; 223: 275-281.PubMed
13.
Zurück zum Zitat Wu CC, Shih CH. A femoral fracture with an extruded 14-cm fragment treated by secondary locked nailing: a case report. Acta Orthop Scand. 1996; 67: 295-296.CrossRefPubMed Wu CC, Shih CH. A femoral fracture with an extruded 14-cm fragment treated by secondary locked nailing: a case report. Acta Orthop Scand. 1996; 67: 295-296.CrossRefPubMed
14.
Zurück zum Zitat Yaman F, Unlü G, Atilgan S, Celik Y, Ozekinci T, Yaldiz M. Microbiologic and histologic assessment of intentional bacterial contamination of bone grafts. J Oral Maxillofac Surg. 2007; 65(8): 1490-4. PubMed.CrossRefPubMed Yaman F, Unlü G, Atilgan S, Celik Y, Ozekinci T, Yaldiz M. Microbiologic and histologic assessment of intentional bacterial contamination of bone grafts. J Oral Maxillofac Surg. 2007; 65(8): 1490-4. PubMed.CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Successful Immediate Re-implantation of an Extruded Femoral Segment: a Case Report
verfasst von
Ashraf M. Fansa, MD
Daniel Paull, MD
Nabil Ebraheim, MD
Publikationsdatum
07.12.2015
Verlag
Springer US
Erschienen in
HSS Journal ® / Ausgabe 2/2016
Print ISSN: 1556-3316
Elektronische ISSN: 1556-3324
DOI
https://doi.org/10.1007/s11420-015-9482-4

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2016

HSS Journal ® 2/2016 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.