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Erschienen in: World Journal of Surgery 12/2015

01.12.2015 | Scientific Review

Surgical Treatment of Genital Manifestations of Lymphatic Filariasis: A Systematic Review

verfasst von: Kah Heng Alexander Lim, Rick Speare, Gail Thomas, Patricia Graves

Erschienen in: World Journal of Surgery | Ausgabe 12/2015

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Abstract

Genital manifestations of lymphatic filariasis (genital LF) are a significant cause of disfigurement and disability in the developing world. Surgery is the standard treatment; however, definitive publications are lacking and best practice remains unclear. An exhaustive search strategy using keyword and subject headings was applied to Medline, EMBASE, Web of Science, CINAHL, and Scopus. Additionally citation lists, Google and Google Scholar, archives of relevant journals and websites were searched systematically. Studies with data on one or more human patient(s) who underwent surgery for genital LF were included. Articles were screened and data extracted by the first author with data verification by the second author. Fifty-seven studies were included: 18 series of ablative surgery, four series of non-ablative surgery and 35 case reports. Poor study quality, heterogeneous case definitions, lack of severity grading and limited follow-up precluded meta-analysis. Two series of simple hydrocelectomies performed in resource-limited settings reported early complication rates of 3.0–3.5 % using eversion and 5–7 % using excision, with recurrence of 7 % and 3–5 %, respectively. Complications were minimal for single-surgeon series and greater (12–18 %) when scrotal reconstruction was performed. There is little useful evidence for lymphatic bypass procedures in genital LF. Under-recognition of atypical manifestation of genital LF leads to potentially unnecessary surgeries. Surgery for genital LF is safe in resource-limited settings; however, more well-designed studies with better follow-up are needed. Research priorities include validation of case definitions and severity grading systems, and solutions to improve post-operative follow-up in resource-limited settings.
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Metadaten
Titel
Surgical Treatment of Genital Manifestations of Lymphatic Filariasis: A Systematic Review
verfasst von
Kah Heng Alexander Lim
Rick Speare
Gail Thomas
Patricia Graves
Publikationsdatum
01.12.2015
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
World Journal of Surgery / Ausgabe 12/2015
Print ISSN: 0364-2313
Elektronische ISSN: 1432-2323
DOI
https://doi.org/10.1007/s00268-015-3220-4

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.