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Techniques in Coloproctology

Ausgabe 1/2021

Inhalt (22 Artikel)

CONSENSUS STATEMENT

Consensus Definitions and Interpretation Templates for Fluoroscopic Imaging of Defecatory Pelvic Floor Disorders

Ian Paquette, David Rosman, Rania El Sayed, Tracy Hull, Ervin Kocjancic, Lieschen Quiroz, Susan Palmer, Abbas Shobeiri, Milena Weinstein, Gaurav Khatri, Liliana Bordeianou

Open Access Review

A systematic review of the literature assessing the outcomes of stapled haemorrhoidopexy versus open haemorrhoidectomy

Q. Z. Ruan, W. English, A. Hotouras, C. Bryant, F. Taylor, S. Andreani, S. D. Wexner, S. Banerjee

Review

Colorectal resection via natural orifice specimen extraction versus conventional laparoscopic extraction: a meta-analysis with meta-regression

Y. H. Chin, G. M. Decruz, C. H. Ng, H. Q. M. Tan, F. Lim, F. J. Foo, C. H. Tai, C. S. Chong

Multimedia Article

Feasibility of laparoscopic-assisted transanal pelvic exenteration in locally advanced rectal cancer with anterior invasion

T. Nonaka, T. Tominaga, Y. Akazawa, T. Sawai, Takeshi Nagayasu

Original Article

Superior rectal artery embolization for bleeding internal hemorrhoids

X. Han, F. Xia, G. Chen, Y. Sheng, W. Wang, Z. Wang, M. Zhao, X. Wang

Original Article

Diagnostic interobserver variability in Crohn’s disease- and ulcerative colitis-associated dysplasia: a multicenter digital survey from the IG-IBD Pathologists Group

G. Leoncini, F. Donato, L. Reggiani-Bonetti, T. Salviato, M. Cadei, M. Daperno, M. B. Principi, A. Armuzzi, F. Caprioli, G. Canavese, V. Villanacci, L. Albarello, A. Andorno, M. R. Aprile, M. C. Aquilano, L. Baron, S. Battista, G. Becchina, D. Bellis, E. Biletta, M. R. D’Ambrosio, E. David, R. Del Sordo, M. Facchetti, M. Fortunato, M. C. Giustiniani, D. Piscitelli, L. Saragoni, G. Tanzi

Original Article

The complexity of cryptoglandular fistula-in-ano can be predicted by the distance of the external opening to the anal verge; implications for preoperative imaging?

L. A. M. Leenders, J. Stijns, Y. T. van Loon, F. Van Tilborg, D. K. Wasowicz, D. D. E. Zimmerman

Original Article

First clinical experience with single-port robotic transanal minimally invasive surgery (SP rTAMIS) for benign rectal neoplasms

J. H. Marks, E. Kunkel, J. F. Salem, C. Martin, B. Anderson, S. Agarwal

Open Access Technical Note

The “impossible” rectal anastomosis: a novel use for endoluminal vacuum-assisted therapy

Nadja C. Lehwald-Tywuschik, Andrea Alexander, Nour Alkhanji, Georg Flügen, Stephen Fung, Alexander Rehders, Wolfram Trudo Knoefel

Open Access Technical Note

Autologous full-thickness skin graft as reinforcement in parastomal hernia repair: a feasibility study

V. Holmdahl, U. Gunnarsson, K. Strigård

Video Forum

4 K laparoscopic total mesorectal excision for ultralow rectal cancer

X. J. Zhang, P. F. Ma, S. Li, J. L. Zhang, Y. Z. Zhao

Open Access The Last Image

Bilateral lotus petal flap reconstruction for perianal Paget’s disease

Ugo Grossi, Giulio Aniello Santoro, Elisa Antoniazzi, Francesco Dell’Antonia, Enrico Busato, Giorgio Berna, Giacomo Zanus

The Last Image

Pushing the limits for the treatment of anal canal cancer

R. V. Pandini, V. E. Seid, L. S. Gerbasi, M. N. Figuereiredo, A. S. Portilho, M. Marcelino, S. E. A. Araújo

Zur Zeit gratis COVID-19 Correction

Correction to: The management of adult appendicitis during the COVID‑19 pandemic: an interim analysis of a UK cohort study

H. Javanmard-Emamghissi, H. Boyd-Carson, M. Hollyman, B. Doleman, A. Adiamah, J. N. Lund, R. Clifford, L. Dickerson, S. Richards, L. Pearce, J. Cornish, S. Hare, S. Lockwood, S. J. Moug, G. M. Tierney, H. Javanmard-Emamghissi, H. Boyd-Carson, M. Hollyman, B. Doleman, A. Adiamah, J.N. Lund, R. Clifford, L. Dickerson, S. Richards, L. Pearce, J. Cornish, S. Hare, S. Lockwood, S.J. Moug, G.M. Tierney

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.