Skip to main content
Erschienen in: Journal of General Internal Medicine 4/2017

19.12.2016 | Editorial

The Clinical Pharmacy Specialist: Part of the Solution

verfasst von: Adam J. Rose, MD MSc, Megan B. McCullough, PhD, Barry L. Carter, PharmD, Robert S. Rudin, PhD

Erschienen in: Journal of General Internal Medicine | Ausgabe 4/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Primary care is facing a shortage of providers, an issue compounded by expanded coverage under the Affordable Care Act (ACA) and population aging. Patients often cannot find a primary care panel that is accepting new patients, most practices cannot offer same-day appointments for acute complaints, and primary care providers (PCPs) may feel increasingly “burned-out”. While the ACA contains provisions to expand the pool of PCPs over time, including improved compensation for primary care relative to other specialties, this sort of incentive would take years to work, and is unlikely to fully solve the problem. Team-based care is often advanced as a solution to improve the quality, accessibility, and sustainability of primary care. A recent article suggested that full implementation of team-based care could completely address primary care shortages, without adding new physicians, by delegating tasks to other team members.1 This article, like many others, focused on a healthcare team consisting of physicians, nurse practitioners, physician’s assistants, and nurses.1 However, few articles about team-based primary care focus on the role of pharmacists, or even mention them—an omission also reflected in the setup of many practices. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Auerbach DI, Chen PG, Friedberg MW, et al. Nurse-managed health centers and patient-centered medical homes could mitigate expected primary care physician shortage. Health Aff. 2013;11:1933–41.CrossRef Auerbach DI, Chen PG, Friedberg MW, et al. Nurse-managed health centers and patient-centered medical homes could mitigate expected primary care physician shortage. Health Aff. 2013;11:1933–41.CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Yawn B, Goodwin MA, Zyzanski SJ, Stange KC. Time use during acute and chronic illness visits to a family physician. Fam Pract. 2003;20:474–7.CrossRefPubMed Yawn B, Goodwin MA, Zyzanski SJ, Stange KC. Time use during acute and chronic illness visits to a family physician. Fam Pract. 2003;20:474–7.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Carter BL. Primary care physician-pharmacist collaborative care model: strategies for implementation. Pharmacotherapy. 2016;36:363–73.CrossRefPubMed Carter BL. Primary care physician-pharmacist collaborative care model: strategies for implementation. Pharmacotherapy. 2016;36:363–73.CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Greer N, Bolduc J, Geukink E, et al. Pharmacist-led chronic disease management: a systematic review of effectiveness and harms compared with usual care. Ann Intern Med. 2016;165:30–40.CrossRef Greer N, Bolduc J, Geukink E, et al. Pharmacist-led chronic disease management: a systematic review of effectiveness and harms compared with usual care. Ann Intern Med. 2016;165:30–40.CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Carter BL, Coffey CS, Ardery G, et al. Cluster-randomized trial of a physician/pharmacist collaborative model to improve blood pressure control. Circ Cardiovasc Qual Outcomes. 2015;8:235–243.CrossRefPubMedPubMedCentral Carter BL, Coffey CS, Ardery G, et al. Cluster-randomized trial of a physician/pharmacist collaborative model to improve blood pressure control. Circ Cardiovasc Qual Outcomes. 2015;8:235–243.CrossRefPubMedPubMedCentral
Metadaten
Titel
The Clinical Pharmacy Specialist: Part of the Solution
verfasst von
Adam J. Rose, MD MSc
Megan B. McCullough, PhD
Barry L. Carter, PharmD
Robert S. Rudin, PhD
Publikationsdatum
19.12.2016
Verlag
Springer US
Erschienen in
Journal of General Internal Medicine / Ausgabe 4/2017
Print ISSN: 0884-8734
Elektronische ISSN: 1525-1497
DOI
https://doi.org/10.1007/s11606-016-3958-x

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2017

Journal of General Internal Medicine 4/2017 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Echinokokkose medikamentös behandeln oder operieren?

06.05.2024 DCK 2024 Kongressbericht

Die Therapie von Echinokokkosen sollte immer in spezialisierten Zentren erfolgen. Eine symptomlose Echinokokkose kann – egal ob von Hunde- oder Fuchsbandwurm ausgelöst – konservativ erfolgen. Wenn eine Op. nötig ist, kann es sinnvoll sein, vorher Zysten zu leeren und zu desinfizieren. 

Aquatherapie bei Fibromyalgie wirksamer als Trockenübungen

03.05.2024 Fibromyalgiesyndrom Nachrichten

Bewegungs-, Dehnungs- und Entspannungsübungen im Wasser lindern die Beschwerden von Patientinnen mit Fibromyalgie besser als das Üben auf trockenem Land. Das geht aus einer spanisch-brasilianischen Vergleichsstudie hervor.

Wo hapert es noch bei der Umsetzung der POMGAT-Leitlinie?

03.05.2024 DCK 2024 Kongressbericht

Seit November 2023 gibt es evidenzbasierte Empfehlungen zum perioperativen Management bei gastrointestinalen Tumoren (POMGAT) auf S3-Niveau. Vieles wird schon entsprechend der Empfehlungen durchgeführt. Wo es im Alltag noch hapert, zeigt eine Umfrage in einem Klinikverbund.

Das Risiko für Vorhofflimmern in der Bevölkerung steigt

02.05.2024 Vorhofflimmern Nachrichten

Das Risiko, im Lauf des Lebens an Vorhofflimmern zu erkranken, ist in den vergangenen 20 Jahren gestiegen: Laut dänischen Zahlen wird es drei von zehn Personen treffen. Das hat Folgen weit über die Schlaganfallgefährdung hinaus.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.