Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 5/2007

01.10.2007 | ORIGINAL ARTICLE

A Retrospective Analysis of 3,000 Primary Aesthetic Breast Augmentations: Postoperative Complications and Associated Factors

verfasst von: A. Araco, G. Gravante, F. Araco, D. Delogu, V. Cervelli, K. Walgenbach

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 5/2007

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

A large retrospective analysis was performed on a homogeneous group of patients undergoing primary aesthetic breast augmentations to define complication rates and find associated factors.

Methods

Data were collected from the personal databases of two different surgeons working at the Crown House Hospital, Oldbury, Birmingham, United Kingdom. The period considered was January 1996 to December 2001. All patients who received primary breast augmentation with or without associated mastopexy for cosmetic purposes were recorded.

Results

A total of 3,002 women were included in the study. Hematomas were present in 46 patients (1.5%), infections in 33 patients (1.1%), breast asymmetries in 23 patients (0.8%), rippling in 21 patients (0.7%), and capsular contractures in 14 patients (0.5%). The multivariate analysis found that implant placement and the technique used for pocket creation were variables associated with complications (p < 0.05). Capsular contractures carried a progressive cumulative risk and, in our series, appeared 5 years after surgery. No association was found between contractures and hematomas or infections.

Conclusions

The overall incidence of complications in our series was relatively high (4.6%). Surgical placement of prostheses and the technique used for pocket creation were associated with complications. However, few patients required reoperation (1.6%), and the overall satisfaction rate was acceptable (visual analog score, 7).
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Adams WP Jr, Rios JL, Smith SJ (2006) Enhancing patient outcomes in aesthetic and reconstructive breast surgery using triple antibiotic breast irrigation: Six-year prospective clinical study. Plast Reconstr Surg 117:30–36CrossRefPubMed Adams WP Jr, Rios JL, Smith SJ (2006) Enhancing patient outcomes in aesthetic and reconstructive breast surgery using triple antibiotic breast irrigation: Six-year prospective clinical study. Plast Reconstr Surg 117:30–36CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Biggs TM, Cukier J, Worthing LF (1982) Augmentation mammaplasty: A review of 18 years. Plast Reconstr Surg 69:445–452CrossRefPubMed Biggs TM, Cukier J, Worthing LF (1982) Augmentation mammaplasty: A review of 18 years. Plast Reconstr Surg 69:445–452CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Brickman M, Parsa NN, Parsa FD (2004) Late hematoma after breast implantation. Aesth Plast Surg 28:80–82CrossRef Brickman M, Parsa NN, Parsa FD (2004) Late hematoma after breast implantation. Aesth Plast Surg 28:80–82CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Camirand A, Doucet J, Harris J (1999) Breast augmentation: Compression—a very important factor in preventing capsular contracture. Plast Reconstr Surg 104:529–538CrossRefPubMed Camirand A, Doucet J, Harris J (1999) Breast augmentation: Compression—a very important factor in preventing capsular contracture. Plast Reconstr Surg 104:529–538CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat De Cholnoky T (1970) Augmentation mammaplasty: Survey of complications in 10,941 patients by 265 surgeons. Plast Reconstr Surg 45:573–577CrossRefPubMed De Cholnoky T (1970) Augmentation mammaplasty: Survey of complications in 10,941 patients by 265 surgeons. Plast Reconstr Surg 45:573–577CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Dionyssopoulos A (2005) The nonperfect results of breast implants. Ann Chir Plast Esthet 50:534–543CrossRefPubMed Dionyssopoulos A (2005) The nonperfect results of breast implants. Ann Chir Plast Esthet 50:534–543CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Handel N, Cordray T, Gutierrez J, et al. (2006) A long-term study of outcomes, complications, and patient satisfaction with breast implants. Plast Reconstr Surg 117:757–767CrossRefPubMed Handel N, Cordray T, Gutierrez J, et al. (2006) A long-term study of outcomes, complications, and patient satisfaction with breast implants. Plast Reconstr Surg 117:757–767CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Handel N, Jensen JA, Black Q, et al. (1995) The fate of breast implants: A critical analysis of complications and outcomes. Plast Reconstr Surg 96:1521–1533CrossRefPubMed Handel N, Jensen JA, Black Q, et al. (1995) The fate of breast implants: A critical analysis of complications and outcomes. Plast Reconstr Surg 96:1521–1533CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Handel N, Wellisch D, Silverstein MJ, et al. (1993) Knowledge, concern, and satisfaction among augmentation mammaplasty patients. Ann Plast Surg 30:13–20CrossRefPubMed Handel N, Wellisch D, Silverstein MJ, et al. (1993) Knowledge, concern, and satisfaction among augmentation mammaplasty patients. Ann Plast Surg 30:13–20CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Henriksen TF, Fryzek JP, Holmich LR, et al. (2005) Surgical intervention and capsular contracture after breast augmentation: A prospective study of risk factors. Ann Plast Surg 54:343–351CrossRefPubMed Henriksen TF, Fryzek JP, Holmich LR, et al. (2005) Surgical intervention and capsular contracture after breast augmentation: A prospective study of risk factors. Ann Plast Surg 54:343–351CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Henriksen TF, Holmich LR, Fryzek JP, et al. (2003) Incidence and severity of short-term complications after breast augmentation: Results from a nationwide breast implant registry. Ann Plast Surg 51:531–539CrossRefPubMed Henriksen TF, Holmich LR, Fryzek JP, et al. (2003) Incidence and severity of short-term complications after breast augmentation: Results from a nationwide breast implant registry. Ann Plast Surg 51:531–539CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Hudson DA (2004) Factors determining shape and symmetry in immediate breast reconstruction. Ann Plast Surg 52:15–21CrossRefPubMed Hudson DA (2004) Factors determining shape and symmetry in immediate breast reconstruction. Ann Plast Surg 52:15–21CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Lavine DM (1993) Saline inflatable prostheses: 14 years’ experience. Aesth Plast Surg 17:325–330CrossRef Lavine DM (1993) Saline inflatable prostheses: 14 years’ experience. Aesth Plast Surg 17:325–330CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Lemperle G, Exner K (1993) Effect of cortisone on capsular contracture in double-lumen breast implants: Ten years’ experience. Aesth Plast Surg 17:317–323CrossRef Lemperle G, Exner K (1993) Effect of cortisone on capsular contracture in double-lumen breast implants: Ten years’ experience. Aesth Plast Surg 17:317–323CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Mauro S, Eugenio F, Roberto B (2005) Late recurrent capsular hematoma after augmentation mammaplasty: Case report. Aesth Plast Surg 29:10–12CrossRef Mauro S, Eugenio F, Roberto B (2005) Late recurrent capsular hematoma after augmentation mammaplasty: Case report. Aesth Plast Surg 29:10–12CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Park AJ, Chetty U, Watson AC (1996) Patient satisfaction following insertion of silicone breast implants. Br J Plast Surg 49:515–518CrossRefPubMed Park AJ, Chetty U, Watson AC (1996) Patient satisfaction following insertion of silicone breast implants. Br J Plast Surg 49:515–518CrossRefPubMed
17.
Zurück zum Zitat Pittet B, Montandon D, Pittet D (2005) Infection in breast implants. Lancet Infect Dis 5:94–106CrossRefPubMed Pittet B, Montandon D, Pittet D (2005) Infection in breast implants. Lancet Infect Dis 5:94–106CrossRefPubMed
18.
Zurück zum Zitat Rohrich RJ, Hartley W, Brown S (2003) Incidence of breast and chest wall asymmetry in breast augmentation: A retrospective analysis of 100 patients. Plast Reconstr Surg 111:1513–1519CrossRefPubMed Rohrich RJ, Hartley W, Brown S (2003) Incidence of breast and chest wall asymmetry in breast augmentation: A retrospective analysis of 100 patients. Plast Reconstr Surg 111:1513–1519CrossRefPubMed
19.
Zurück zum Zitat Veiga DF, Filho JV, Schnaider CS, et al. (2006) Late hematoma after aesthetic breast augmentation with textured silicone prosthesis: A case report. Plast Reconstr Surg 117:757–767CrossRef Veiga DF, Filho JV, Schnaider CS, et al. (2006) Late hematoma after aesthetic breast augmentation with textured silicone prosthesis: A case report. Plast Reconstr Surg 117:757–767CrossRef
Metadaten
Titel
A Retrospective Analysis of 3,000 Primary Aesthetic Breast Augmentations: Postoperative Complications and Associated Factors
verfasst von
A. Araco
G. Gravante
F. Araco
D. Delogu
V. Cervelli
K. Walgenbach
Publikationsdatum
01.10.2007
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 5/2007
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-007-0162-8

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2007

Aesthetic Plastic Surgery 5/2007 Zur Ausgabe

Wie erfolgreich ist eine Re-Ablation nach Rezidiv?

23.04.2024 Ablationstherapie Nachrichten

Nach der Katheterablation von Vorhofflimmern kommt es bei etwa einem Drittel der Patienten zu Rezidiven, meist binnen eines Jahres. Wie sich spätere Rückfälle auf die Erfolgschancen einer erneuten Ablation auswirken, haben Schweizer Kardiologen erforscht.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Ureterstriktur: Innovative OP-Technik bewährt sich

19.04.2024 EAU 2024 Kongressbericht

Die Ureterstriktur ist eine relativ seltene Komplikation, trotzdem bedarf sie einer differenzierten Versorgung. In komplexen Fällen wird dies durch die roboterassistierte OP-Technik gewährleistet. Erste Resultate ermutigen.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.