Skip to main content
main-content

14.06.2016 | Original Article | Sonderheft 1/2016

The Journal of Obstetrics and Gynecology of India 1/2016

Admission Cardiotocography: A Predictor of Neonatal Outcome

Zeitschrift:
The Journal of Obstetrics and Gynecology of India > Sonderheft 1/2016
Autoren:
Vishnu Bhartiya, Richa Sharma, Anand Kumar, Himsweta Srivastava
Wichtige Hinweise
Vishnu Bhartiya is an Assistant Professor in the Department of Obstetrics and Gynecology, University College of Medical Sciences and Guru Teg Bahadur Hospital; Richa Sharma is an Associate Professor in the Department of Obstetrics and Gynecology, University College of Medical Sciences and Guru Teg Bahadur Hospital; Anand Kumar is a Senior Resident in Mrs. Girdhar Lal Maternity Hospital; Himsweta Srivastava is an Assistant Professor in the Department of Obstetrics and Gynecology, University College of Medical Sciences and Guru Teg Bahadur Hospital.

Abstract

Background

Screening for fetal distress is a big challenge for obstetricians. Labor admission test by cardiotocography (CTG) can be utilized to differentiate between mothers, in whom continuous fetal monitoring is needed and those who can be managed by intermittent auscultation. Admission CTG is commonly used screening test which aims to identify on admission to the delivery unit the fetus at increased risk of intrapartum hypoxia. We conducted a study to evaluate the efficacy of CTG in low- and high-risk women.

Methods

A prospective longitudinal study was conducted on 200 low-risk and high-risk antenatal women, beyond 32-week gestation with live pregnancy in labor and admitted in labor ward.

Results

Correlation of labor admission test with meconium in low risk and high risk was found statistically significant (p = 0.0010 and p = 0.000046, respectively). Correlation of labor admission test with low Apgar score, NICU admission and mortality was found statistically insignificant in low-risk and high-risk groups.

Conclusion

Admission CTG does not benefit the neonatal outcome in normal- or low-risk women and rather results in increased obstetric intervention. Thus, it is not beneficial as a screening test to detect intrapartum fetal distress in normal- or low-risk women.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Sonderheft 1/2016

The Journal of Obstetrics and Gynecology of India 1/2016 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Gynäkologie und Geburtshilfe

Meistgelesene Bücher aus dem Fachgebiet

2014 | Buch

Perikonzeptionelle Frauenheilkunde

Fertilitätserhalt, Prävention und Management von Schwangerschaftsrisiken

Ein Praxisbuch für alle, die in der Beratung und Betreuung von Schwangeren und Paaren mit Kinderwunsch tätig sind. Die Herausgeber und Autoren haben alle wichtigen Informationen zusammengetragen, um Frauen sicher zu beraten, zu betreuen und kompetent Verantwortung zu übernehmen.

Herausgeber:
Christian Gnoth, Peter Mallmann

2014 | Buch

Praxisbuch Gynäkologische Onkologie

Das Nachschlagewerk für alle Ärzte in Klinik und Praxis, die Patientinnen mit bösartigen Tumoren des Genitales und der Mamma behandeln. Dieses Buch gibt in kompakter Weise einfach umsetzbare Handlungsanweisungen zum diagnostischen und therapeutischen Vorgehen und Hilfestellungen für die optimale Versorgung der Patientinnen.

Herausgeber:
Edgar Petru, Walter Jonat, Daniel Fink, Ossi R. Köchli

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Gynäkologie und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise