Skip to main content
Erschienen in: Pediatric Drugs 1/2012

01.02.2012 | Adis Profile Report

Candesartan Cilexetil in Children and Adolescents Aged 1 to <17 Years with Hypertension

Profile Report

verfasst von: Sheridan M. Hoy, Gillian M. Keating

Erschienen in: Pediatric Drugs | Ausgabe 1/2012

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

In pediatric patients, normal blood pressure (BP) is a function of age, sex, and height percentile; thus, diagnosing hypertension in children and adolescents requires reference to a population distribution.[2] According to the Fourth Report on the Diagnosis, Evaluation, and Treatment of High Blood Pressure in Children and Adolescents[3] and the European Society of Hypertension guidelines,[4] hypertension in pediatric patients is defined as systolic BP (SBP) and/or diastolic BP (DBP) persistently exceeding the 95th percentile.[3,4] It may manifest secondary to another disease process, such as coarctation of the aorta, endocrine disease, or renal disease, with the likelihood of there being an underlying disease inversely related to age and directly related to the degree of BP elevation.[2,4] Hypertension may also manifest without identifiable cause (essential hypertension).[2] Although, as in adults, essential hypertension is more prevalent than secondary hypertension in pediatric patients, it is rarely observed in infants and young children; the prevalence of essential hypertension is significantly elevated in adolescence and often associated with excess weight and a family history of hypertension or cardiovascular disease.[2,3] …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Hoy SM, Keating GM. Candesartan cilexetil in children and adolescents aged 1 to <17 years with hypertension. Am J Cardiovasc Drugs 2010 Oct; 10(5): 335–42PubMedCrossRef Hoy SM, Keating GM. Candesartan cilexetil in children and adolescents aged 1 to <17 years with hypertension. Am J Cardiovasc Drugs 2010 Oct; 10(5): 335–42PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Hansen ML, Gunn PW, Kaelber DC. Underdiagnosis of hypertension in children and adolescents. JAMA 2007 Aug; 298(8): 874–9PubMedCrossRef Hansen ML, Gunn PW, Kaelber DC. Underdiagnosis of hypertension in children and adolescents. JAMA 2007 Aug; 298(8): 874–9PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat The fourth report on the diagnosis, evaluation, and treatment of high blood pressure in children and adolescents. Pediatrics 2004 Aug; 114 (2 Suppl. 4th Report): 555–76 The fourth report on the diagnosis, evaluation, and treatment of high blood pressure in children and adolescents. Pediatrics 2004 Aug; 114 (2 Suppl. 4th Report): 555–76
4.
Zurück zum Zitat Lurbe E, Cifkova R, Cruickshank JK, et al. Management of high blood pressure in children and adolescents: recommendations of the European Society of Hypertension. J Hypertens 2009 Sep; 27(9): 1719–42PubMedCrossRef Lurbe E, Cifkova R, Cruickshank JK, et al. Management of high blood pressure in children and adolescents: recommendations of the European Society of Hypertension. J Hypertens 2009 Sep; 27(9): 1719–42PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Flynn JT. Pediatric hypertension: recent trends and accomplishments, future challenges. Am J Hypertens 2008 Jun; 21(6): 605–12PubMedCrossRef Flynn JT. Pediatric hypertension: recent trends and accomplishments, future challenges. Am J Hypertens 2008 Jun; 21(6): 605–12PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Schaefer F, Van De Walle J, Zurowska A, et al. Efficacy, safety and pharmacokinetics of candesartan cilexetil in hypertensive children from 1 to less than 6 years of age. J Hypertens 2010 May; 28(5): 1083–90PubMedCrossRef Schaefer F, Van De Walle J, Zurowska A, et al. Efficacy, safety and pharmacokinetics of candesartan cilexetil in hypertensive children from 1 to less than 6 years of age. J Hypertens 2010 May; 28(5): 1083–90PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Trachtman H, Hainer JW, Sugg J, et al. Efficacy, safety, and pharmacokinetics of candesartan cilexetil in hypertensive children aged 6 to 17 years. J Clin Hypertens 2008 Oct; 10(10): 743–50CrossRef Trachtman H, Hainer JW, Sugg J, et al. Efficacy, safety, and pharmacokinetics of candesartan cilexetil in hypertensive children aged 6 to 17 years. J Clin Hypertens 2008 Oct; 10(10): 743–50CrossRef
Metadaten
Titel
Candesartan Cilexetil in Children and Adolescents Aged 1 to <17 Years with Hypertension
Profile Report
verfasst von
Sheridan M. Hoy
Gillian M. Keating
Publikationsdatum
01.02.2012
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
Pediatric Drugs / Ausgabe 1/2012
Print ISSN: 1174-5878
Elektronische ISSN: 1179-2019
DOI
https://doi.org/10.2165/11206950-000000000-00000

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2012

Pediatric Drugs 1/2012 Zur Ausgabe

Adis Drug Profile

Everolimus

Kinder mit anhaltender Sinusitis profitieren häufig von Antibiotika

30.04.2024 Rhinitis und Sinusitis Nachrichten

Persistieren Sinusitisbeschwerden bei Kindern länger als zehn Tage, ist eine Antibiotikatherapie häufig gut wirksam: Ein Therapieversagen ist damit zu über 40% seltener zu beobachten als unter Placebo.

Neuer Typ-1-Diabetes bei Kindern am Wochenende eher übersehen

23.04.2024 Typ-1-Diabetes Nachrichten

Wenn Kinder an Werktagen zum Arzt gehen, werden neu auftretender Typ-1-Diabetes und diabetische Ketoazidosen häufiger erkannt als bei Arztbesuchen an Wochenenden oder Feiertagen.

Neue Studienergebnisse zur Myopiekontrolle mit Atropin

22.04.2024 Fehlsichtigkeit Nachrichten

Augentropfen mit niedrig dosiertem Atropin können helfen, das Fortschreiten einer Kurzsichtigkeit bei Kindern zumindest zu verlangsamen, wie die Ergebnisse einer aktuellen Studie mit verschiedenen Dosierungen zeigen.

Spinale Muskelatrophie: Neugeborenen-Screening lohnt sich

18.04.2024 Spinale Muskelatrophien Nachrichten

Seit 2021 ist die Untersuchung auf spinale Muskelatrophie Teil des Neugeborenen-Screenings in Deutschland. Eine Studie liefert weitere Evidenz für den Nutzen der Maßnahme.

Update Pädiatrie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.