Skip to main content
Erschienen in: Journal of General Internal Medicine 6/2011

01.06.2011 | Editorials

Conversations About Treatment at the End of Life

verfasst von: Ben A. Rich, JD, PhD, Debora A. Paterniti, PhD

Erschienen in: Journal of General Internal Medicine | Ausgabe 6/2011

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Conventional wisdom in medicine maintains that most physicians, certainly those experienced in talking with patients or their proxies about code status, can profoundly influence the outcome of code status discussions. While there may be few if any studies to substantiate the conventional wisdom, there are probably more than a few grains of truth to it. The study by Downar and colleagues1 provides interesting insights into the thoughts and perspectives of patients who have elected either a “full code” (FC) or “do not resuscitate” (DNR) status, enhancing information gleaned from the dearth of earlier studies. Previous observations indicate that the likelihood of a patient opting for a “full code” status drops dramatically when the patient is fully apprised of the prognosis, especially when life expectancy is less than 6 months.2 Also influential in decreasing a patient’s desire for FC status is that the patient understands that cardio-pulmonary resuscitation (CPR) is unlikely to successfully restore them to an acceptable minimum level of function and quality of life.3
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Downar J, Luk T, Sibbald RW, Santini T, et al. Why do patients agree to a “do not resuscitate” or “full code” order?: Perspectives of medical inpatients. JGIM. 2011; vol: pp. Downar J, Luk T, Sibbald RW, Santini T, et al. Why do patients agree to a “do not resuscitate” or “full code” order?: Perspectives of medical inpatients. JGIM. 2011; vol: pp.
2.
Zurück zum Zitat Weeks JC, Cook EF, O’Day SJ, Peterson LM, et al. Relationship between cancer patients’ predictions of prognosis and their treatment preferences. JAMA. 1998;279:1709–14.PubMedCrossRef Weeks JC, Cook EF, O’Day SJ, Peterson LM, et al. Relationship between cancer patients’ predictions of prognosis and their treatment preferences. JAMA. 1998;279:1709–14.PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Murphy DJ, Burrows D, Santilli S, Kemp AW, et al. The influence of the probability of survival on patients’ preferences regarding cardiopulmonary resuscitation. N Engl J Med. 1994;330:545–9.PubMedCrossRef Murphy DJ, Burrows D, Santilli S, Kemp AW, et al. The influence of the probability of survival on patients’ preferences regarding cardiopulmonary resuscitation. N Engl J Med. 1994;330:545–9.PubMedCrossRef
4.
Zurück zum Zitat Christakis NA. Death foretold: prophecy and prognosis in medical care. University of Chicago Press. 1999. Christakis NA. Death foretold: prophecy and prognosis in medical care. University of Chicago Press. 1999.
5.
Zurück zum Zitat Fins JJ, Miller FG, Acres CA, et al. End-of-life decision making in the hospital: current practices and future prospects. J Pain Symptom Manage. 1999;17:6–15.PubMedCrossRef Fins JJ, Miller FG, Acres CA, et al. End-of-life decision making in the hospital: current practices and future prospects. J Pain Symptom Manage. 1999;17:6–15.PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat Wanzer SH, Adelstein SJ, Federman DD, Cassel CK, et al. The physician’s responsibility toward hopelessly ill patients—a second look. N Engl J Med. 1989;320:844–9.PubMedCrossRef Wanzer SH, Adelstein SJ, Federman DD, Cassel CK, et al. The physician’s responsibility toward hopelessly ill patients—a second look. N Engl J Med. 1989;320:844–9.PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Conversations About Treatment at the End of Life
verfasst von
Ben A. Rich, JD, PhD
Debora A. Paterniti, PhD
Publikationsdatum
01.06.2011
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Journal of General Internal Medicine / Ausgabe 6/2011
Print ISSN: 0884-8734
Elektronische ISSN: 1525-1497
DOI
https://doi.org/10.1007/s11606-011-1694-9

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2011

Journal of General Internal Medicine 6/2011 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Alphablocker schützt vor Miktionsproblemen nach der Biopsie

16.05.2024 alpha-1-Rezeptorantagonisten Nachrichten

Nach einer Prostatabiopsie treten häufig Probleme beim Wasserlassen auf. Ob sich das durch den periinterventionellen Einsatz von Alphablockern verhindern lässt, haben australische Mediziner im Zuge einer Metaanalyse untersucht.

Eingreifen von Umstehenden rettet vor Erstickungstod!

15.05.2024 Fremdkörperaspiration Nachrichten

Wer sich an einem Essensrest verschluckt und um Luft ringt, benötigt vor allem rasche Hilfe. Dass Umstehende nur in jedem zweiten Erstickungsnotfall bereit waren, diese zu leisten, ist das ernüchternde Ergebnis einer Beobachtungsstudie aus Japan. Doch es gibt auch eine gute Nachricht.

Neue S3-Leitlinie zur unkomplizierten Zystitis: Auf Antibiotika verzichten?

15.05.2024 Harnwegsinfektionen Nachrichten

Welche Antibiotika darf man bei unkomplizierter Zystitis verwenden und wovon sollte man die Finger lassen? Welche pflanzlichen Präparate können helfen? Was taugt der zugelassene Impfstoff? Antworten vom Koordinator der frisch überarbeiteten S3-Leitlinie, Prof. Florian Wagenlehner.

Schadet Ärger den Gefäßen?

14.05.2024 Arteriosklerose Nachrichten

In einer Studie aus New York wirkte sich Ärger kurzfristig deutlich negativ auf die Endothelfunktion gesunder Probanden aus. Möglicherweise hat dies Einfluss auf die kardiovaskuläre Gesundheit.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.