Skip to main content
Erschienen in: Journal of Nuclear Cardiology 4/2021

19.07.2021 | Correction

Correction to: ASNC/AHA/ASE/EANM/HFSA/ISA/SCMR/SNMMI Expert consensus recommendations for multimodality imaging in cardiac amyloidosis: Part 2 of 2—Diagnostic criteria and appropriate utilization

verfasst von: Sharmila Dorbala, MD, MPH, FASNC (Chair), Yukio Ando, MD, PhD, Sabahat Bokhari, MD, Angela Dispenzieri, MD, Rodney H. Falk, MD, Victor A. Ferrari, MD, Marianna Fontana, PhD, Olivier Gheysens, MD, PhD, Julian D. Gillmore, MD, PhD, Andor W. J. M. Glaudemans, MD, PhD, Mazen A. Hanna, MD, Bouke P. C. Hazenberg, MD, PhD, Arnt V. Kristen, MD, Raymond Y. Kwong, MD, MPH, Mathew S. Maurer, MD, Giampaolo Merlini, MD, Edward J. Miller, MD, PhD, James C. Moon, MD, Venkatesh L. Murthy, MD, PhD, C. Cristina Quarta, MD, PhD, Claudio Rapezzi, MD, Frederick L. Ruberg, MD, Sanjiv J. Shah, MD, Riemer H. J. A. Slart, MD, Hein J. Verberne, MD, PhD, Jamieson M. Bourque, MD, MHS, FASNC (Co-Chair)

Erschienen in: Journal of Nuclear Cardiology | Ausgabe 4/2021

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

  • In the Introduction SCMR was listed incorrectly. SCMR is the Society for Cardiovascular Magnetic Resonance.
  • Table 1. Criteria for Diagnosis, ‘Clinical Diagnosis of ATTR…,’ number should begin with “1.”
  • Table 2. Erroneously printed without Clinical scenario 7. ‘Prior testing suggestive of cardiac amyloidosis.’ Please see revised Table 2.
    Table 2
    Appropriate utilization rating of multimodality imaging for the assessment of cardiac amyloidosis
    https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs12350-021-02712-9/MediaObjects/12350_2021_2712_Tab2a_HTML.png
    https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs12350-021-02712-9/MediaObjects/12350_2021_2712_Tab2b_HTML.png
    https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs12350-021-02712-9/MediaObjects/12350_2021_2712_Tab2c_HTML.png
    A, appropriate; AL, amyloidogenic light chain; ATTR, amyloidogenic transthyretin; bone scintigraphy, 99mTc pyrophosphate (PYP), 99mTc-3,3-diphosphono-1,2-propanodicarboxylic acid (DPD), 99mTc-hydroxymethylene diphosphonate (HMDP); CMR, cardiac magnetic resonance; Echo, echocardiography; LV, left ventricular; MGUS, Monoclonal gammopathy of uncertain significance; M, maybe appropriate; NA, not assessed; NT-pro BNP, N-terminal pro-brain natriuretic peptide; R, rarely appropriate.
    *Time interval may vary based on the clinical status of the patient and local clinical practice.
    **Although most patients with cardiac amyloidosis will have preserved LV ejection fraction or “paradoxical” low-flow, low-gradient AS, LV ejection fraction may be reduced or mid-range in some cases.
    Indicates lack of consensus for rating among experts.
  • Acknowledgments erroneously printed without reviewers Richard Cheng, MD and Roy John, MD.
  • Reference 8. This article is now published. The citation is:
    Knight DS, Zumbo G, Barcella W, Steeden JA, Muthurangu V, Martinez-Naharro A, et al. Cardiac structural and functional consequences of amyloid deposition by cardiac magnetic resonance and echocardiography and their prognostic roles. JACC Cardiovasc Imaging 2019;12(5):823-33.
  • Reference 22. updated:
    Rowczenio D, Wechalekar. A Mutations in Hereditary Amyloidosis. 2015. Available at http://​amyloidosismutat​ions.​com/​mut-attr.​php
Metadaten
Titel
Correction to: ASNC/AHA/ASE/EANM/HFSA/ISA/SCMR/SNMMI Expert consensus recommendations for multimodality imaging in cardiac amyloidosis: Part 2 of 2—Diagnostic criteria and appropriate utilization
verfasst von
Sharmila Dorbala, MD, MPH, FASNC (Chair)
Yukio Ando, MD, PhD
Sabahat Bokhari, MD
Angela Dispenzieri, MD
Rodney H. Falk, MD
Victor A. Ferrari, MD
Marianna Fontana, PhD
Olivier Gheysens, MD, PhD
Julian D. Gillmore, MD, PhD
Andor W. J. M. Glaudemans, MD, PhD
Mazen A. Hanna, MD
Bouke P. C. Hazenberg, MD, PhD
Arnt V. Kristen, MD
Raymond Y. Kwong, MD, MPH
Mathew S. Maurer, MD
Giampaolo Merlini, MD
Edward J. Miller, MD, PhD
James C. Moon, MD
Venkatesh L. Murthy, MD, PhD
C. Cristina Quarta, MD, PhD
Claudio Rapezzi, MD
Frederick L. Ruberg, MD
Sanjiv J. Shah, MD
Riemer H. J. A. Slart, MD
Hein J. Verberne, MD, PhD
Jamieson M. Bourque, MD, MHS, FASNC (Co-Chair)
Publikationsdatum
19.07.2021
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
Journal of Nuclear Cardiology / Ausgabe 4/2021
Print ISSN: 1071-3581
Elektronische ISSN: 1532-6551
DOI
https://doi.org/10.1007/s12350-021-02712-9

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2021

Journal of Nuclear Cardiology 4/2021 Zur Ausgabe

Herzinfarkt mit 85 – trotzdem noch intensive Lipidsenkung?

16.05.2024 Hypercholesterinämie Nachrichten

Profitieren nach einem akuten Myokardinfarkt auch Betroffene über 80 Jahre noch von einer intensiven Lipidsenkung zur Sekundärprävention? Um diese Frage zu beantworten, wurden jetzt Registerdaten aus Frankreich ausgewertet.

Frühe Hypertonie erhöht späteres kardiovaskuläres Risiko

Wie wichtig es ist, pädiatrische Patienten auf Bluthochdruck zu screenen, zeigt eine kanadische Studie: Hypertone Druckwerte in Kindheit und Jugend steigern das Risiko für spätere kardiovaskuläre Komplikationen.

Schadet Ärger den Gefäßen?

14.05.2024 Arteriosklerose Nachrichten

In einer Studie aus New York wirkte sich Ärger kurzfristig deutlich negativ auf die Endothelfunktion gesunder Probanden aus. Möglicherweise hat dies Einfluss auf die kardiovaskuläre Gesundheit.

Intervallfasten zur Regeneration des Herzmuskels?

14.05.2024 Herzinfarkt Nachrichten

Die Nahrungsaufnahme auf wenige Stunden am Tag zu beschränken, hat möglicherweise einen günstigen Einfluss auf die Prognose nach akutem ST-Hebungsinfarkt. Darauf deutet eine Studie an der Uniklinik in Halle an der Saale hin.

Update Kardiologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.