verfasst von:
Raymond J. Chan, Larissa Nekhlyudov, Saskia F.A. Duijts, Shawna V. Hudson, Jennifer M. Jones, Justin Keogh, Brad Love, Maryam B. Lustberg, Anja Mehnert-Theuerkauf, Paul Nathan, Kirsten K. Ness, Vanessa B. Sheppard, Katherine Smith, Amye Tevaarwerk, Xinhua Yu, Michael Feuerstein
Since the inception of the Journal of Cancer Survivorship (JCSU), the founding editor-in-chief, the associate editors, editorial board members, and peer reviewers have played important roles in influencing the knowledge base published in JCSU. The journal editors represent key disciplines, practice areas, and research expertise in cancer survivorship, which includes oncology and hematology, pediatric oncology, health psychology/behavior medicine, primary care, oncology nursing, exercise oncology, epidemiology, rehabilitation sciences, health services research, health policy, public health, and sociology. Over the years, the journal editors have worked to facilitate peer review and provide quality reviews to prospective authors. Earlier this year, Chan et al. [1] provided an overview of the evolution of JCSU since its inception in 2007 to 2020. Chan et al.’s [1] paper included a comprehensive description of the content, impact metrics, and top cited papers. In addition, they created a neural network using the key terms of published articles (Fig. 1) that depicted both minor and major themes published since the inception of JCSU.
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Raymond J. Chan Larissa Nekhlyudov Saskia F.A. Duijts Shawna V. Hudson Jennifer M. Jones Justin Keogh Brad Love Maryam B. Lustberg Anja Mehnert-Theuerkauf Paul Nathan Kirsten K. Ness Vanessa B. Sheppard Katherine Smith Amye Tevaarwerk Xinhua Yu Michael Feuerstein
Patienten mit metastasiertem hormonsensitivem Prostatakarzinom sollten nicht mehr mit einer alleinigen Androgendeprivationstherapie (ADT) behandelt werden, mahnt ein US-Team nach Sichtung der aktuellen Datenlage. Mit einer Tripeltherapie haben die Betroffenen offenbar die besten Überlebenschancen.
Das größte medizinische Problem bei Tattoos bleiben allergische Reaktionen. Melanome werden dadurch offensichtlich nicht gefördert, die Farbpigmente könnten aber andere Tumoren begünstigen.
Auch myeloide Immunzellen lassen sich mit chimären Antigenrezeptoren gegen Tumoren ausstatten. Solche CAR-Fresszell-Therapien werden jetzt für solide Tumoren entwickelt. Künftig soll dieser Prozess nicht mehr ex vivo, sondern per mRNA im Körper der Betroffenen erfolgen.
Frauen mit unbehandelter oder neu auftretender Hypertonie haben ein deutlich erhöhtes Risiko für Uterusmyome. Eine Therapie mit Antihypertensiva geht hingegen mit einer verringerten Inzidenz der gutartigen Tumoren einher.
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