Skip to main content
Erschienen in: International Urology and Nephrology 4/2010

01.12.2010 | Urology – Original Paper

No advantage is gained by preoperative bowel preparation in radical cystectomy and ileal conduit: a randomized controlled trial of 86 patients

verfasst von: Ran Xu, Xiaokun Zhao, Zhaohui Zhong, Lei Zhang

Erschienen in: International Urology and Nephrology | Ausgabe 4/2010

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Objective

Bowel preparation (BP) is performed routinely before intestinal surgery to reduce the risk of postoperative infectious complications. We studied the effect of BP on patients who underwent radical cystectomy and ileal conduit surgery. Our goal was to determine whether BP in these patients provided any benefits postoperatively.

Methods

Between Match 2006 and January 2009, 86 patients scheduled for radical cystectomy and ileal conduit were randomized to preoperative BP (group A) or surgery without BP (group B). Outcomes studied included operative time, recovery of patient and surgical complications.

Results

Eighty-six patients were included in the study, 47 in group A and 39 in group B. All surgeries were performed successfully using ileum. Postoperative complications were documented in 5 and 6 patients in groups A and B, respectively. Anastomotic leak occurred in 1 patient in group A, leading to multiple organ dysfunction and sepsis, with a fatal outcome. One case of ileus and three wound infections were also seen in group A. In group B, wound infection and ileus occurred in two patients each, anastomotic leak developed in 1 patient resulting to reoperation and one patient died from pulmonary embolism. No statistical difference in the frequency of complications and recovery of patient was observed between the 2 groups.

Conclusions

Our results suggest that no advantage is gained by preoperative BP in radical cystectomy and ileal conduit.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Jung B, Påhlman L, Nyström PO et al (2007) Multicentre randomized clinical trial of mechanical bowel preparation in elective colonic resection. Br J Surg 94:689–695. doi:10.1002/bjs.5816 CrossRefPubMed Jung B, Påhlman L, Nyström PO et al (2007) Multicentre randomized clinical trial of mechanical bowel preparation in elective colonic resection. Br J Surg 94:689–695. doi:10.​1002/​bjs.​5816 CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Ferguson KH, McNeil JJ, Morey AF (2002) Mechanical and antibiotic bowel preparation for urinary diversion surgery. J Urol 167:2352–2356CrossRefPubMed Ferguson KH, McNeil JJ, Morey AF (2002) Mechanical and antibiotic bowel preparation for urinary diversion surgery. J Urol 167:2352–2356CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat LoCicero J 3rd, Tajima T, Drapanas T (1975) A half-century of experience in the management of colon injuries: changing concepts. J Trauma 15:575–579CrossRefPubMed LoCicero J 3rd, Tajima T, Drapanas T (1975) A half-century of experience in the management of colon injuries: changing concepts. J Trauma 15:575–579CrossRefPubMed
6.
8.
Zurück zum Zitat Beloosesky Y, Grinblat J, Weiss A et al (2003) Electrolyte disorders following oral sodium phosphate administration for bowel cleansing in elderly patients. Arch Intern Med 163:803–808CrossRefPubMed Beloosesky Y, Grinblat J, Weiss A et al (2003) Electrolyte disorders following oral sodium phosphate administration for bowel cleansing in elderly patients. Arch Intern Med 163:803–808CrossRefPubMed
13.
14.
Zurück zum Zitat Wein AJ, Kavoussi LR, Novick AC, Partin AW, Peters CA (2007) Campell-Walsh Urology. In: Dahl DM, Scott McDougal W (eds) Use of intestinal segments and urinary diversion, 9th edn. WB Saunders, Philadelphia Section XV, Chapter 80 Wein AJ, Kavoussi LR, Novick AC, Partin AW, Peters CA (2007) Campell-Walsh Urology. In: Dahl DM, Scott McDougal W (eds) Use of intestinal segments and urinary diversion, 9th edn. WB Saunders, Philadelphia Section XV, Chapter 80
Metadaten
Titel
No advantage is gained by preoperative bowel preparation in radical cystectomy and ileal conduit: a randomized controlled trial of 86 patients
verfasst von
Ran Xu
Xiaokun Zhao
Zhaohui Zhong
Lei Zhang
Publikationsdatum
01.12.2010
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
International Urology and Nephrology / Ausgabe 4/2010
Print ISSN: 0301-1623
Elektronische ISSN: 1573-2584
DOI
https://doi.org/10.1007/s11255-010-9732-9

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2010

International Urology and Nephrology 4/2010 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

„Überwältigende“ Evidenz für Tripeltherapie beim metastasierten Prostata-Ca.

22.05.2024 Prostatakarzinom Nachrichten

Patienten mit metastasiertem hormonsensitivem Prostatakarzinom sollten nicht mehr mit einer alleinigen Androgendeprivationstherapie (ADT) behandelt werden, mahnt ein US-Team nach Sichtung der aktuellen Datenlage. Mit einer Tripeltherapie haben die Betroffenen offenbar die besten Überlebenschancen.

So sicher sind Tattoos: Neue Daten zur Risikobewertung

22.05.2024 Melanom Nachrichten

Das größte medizinische Problem bei Tattoos bleiben allergische Reaktionen. Melanome werden dadurch offensichtlich nicht gefördert, die Farbpigmente könnten aber andere Tumoren begünstigen.

CAR-M-Zellen: Warten auf das große Fressen

22.05.2024 Onkologische Immuntherapie Nachrichten

Auch myeloide Immunzellen lassen sich mit chimären Antigenrezeptoren gegen Tumoren ausstatten. Solche CAR-Fresszell-Therapien werden jetzt für solide Tumoren entwickelt. Künftig soll dieser Prozess nicht mehr ex vivo, sondern per mRNA im Körper der Betroffenen erfolgen.

Frühzeitige HbA1c-Kontrolle macht sich lebenslang bemerkbar

22.05.2024 Typ-2-Diabetes Nachrichten

Menschen mit Typ-2-Diabetes von Anfang an intensiv BZ-senkend zu behandeln, wirkt sich positiv auf Komplikationen und Mortalität aus – und das offenbar lebenslang, wie eine weitere Nachfolgeuntersuchung der UKPD-Studie nahelegt.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.