Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 2/2015

01.04.2015 | Innovative Techniques

New Body Contouring Technique in Male: The Muscular Sculpture

verfasst von: C. Monarca, M. I. Rizzo

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 2/2015

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Optimal male body contouring considers the entire body and drapes tight skin over the muscles. Males have pride in the appearance of their muscular development. There should be a deliberate effort to achieve an athletic body contour that reveals superficial musculature and selectively highlights adherences. We describe a new technique of male body contouring to achieve tight skin that very well reveals muscular bulk and accentuates adherences; minimal observable scars; a male muscular and athletic body, even for patients who are not, nor have been in the past, bodybuilders. Normal-weight and overweight patients need one operative step, in which the fat is removed and the muscles are sculpted at the same time by using selective liposuction, and if necessary, the fat is repositioned through lipofilling. The ex-obese patients need two operative steps: in the first, we perform abdominoplasty with inguinal scar (to remove the excess abdominal tissue and to lift the pubis) and periareolar scar (to breast lift and reduction); in the second, we sculpt the muscles and the adherences by selective liposuction. In all male patients, the authors strive to achieve a trapezoid chest and sculpted pectoralis major muscle, pronounced alba and semilunar lines, evident muscular bulk, and adherences in both the abdomen and extremities.

Level of Evidence V

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Hurwitz DJ (2014) Abstract 8: body contouring in the muscular male. Plast Reconstr Surg 133(4 Suppl):977CrossRef Hurwitz DJ (2014) Abstract 8: body contouring in the muscular male. Plast Reconstr Surg 133(4 Suppl):977CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Monarca C, Rizzo MI (2013) Gynecomastia: tips and tricks-classification and surgical approach. Plast Reconstr Surg 131(5):863e–865eCrossRefPubMed Monarca C, Rizzo MI (2013) Gynecomastia: tips and tricks-classification and surgical approach. Plast Reconstr Surg 131(5):863e–865eCrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Pontes R (2005) Addominoplastica - Resezione in blocco e sua applicazione nel lifting della coscia e nella torsoplastica. Piccin Ed Pontes R (2005) Addominoplastica - Resezione in blocco e sua applicazione nel lifting della coscia e nella torsoplastica. Piccin Ed
4.
Zurück zum Zitat Pontes R (1965) Plastica abdominal: Importância de sua associação à correção das hérnias incisionais. Rev Bras Cir 52:85 Pontes R (1965) Plastica abdominal: Importância de sua associação à correção das hérnias incisionais. Rev Bras Cir 52:85
5.
Zurück zum Zitat Illouz YG (1985) Surgical remodeling of the silhouette by aspiration lipolysis or selective lipectomy. Aesthetic Plast Surg 9(1):7–21CrossRefPubMed Illouz YG (1985) Surgical remodeling of the silhouette by aspiration lipolysis or selective lipectomy. Aesthetic Plast Surg 9(1):7–21CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Ersek RA, Salisbury AV (1997) Abdominal etching. Aesthet Plast Surg 21(5):328–331CrossRef Ersek RA, Salisbury AV (1997) Abdominal etching. Aesthet Plast Surg 21(5):328–331CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Hoyos AE, Millard JA (2007) VASER-assisted high-definition liposculpture. Aesthet Surg J 27(6):594–604CrossRefPubMed Hoyos AE, Millard JA (2007) VASER-assisted high-definition liposculpture. Aesthet Surg J 27(6):594–604CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Planas J, Morais BB (1999) New indications in the approach to the pendulous abdomen. Aesthet Plast Surg 23(4):267–270CrossRef Planas J, Morais BB (1999) New indications in the approach to the pendulous abdomen. Aesthet Plast Surg 23(4):267–270CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Pereira LH, Sterodimas A (2009) Composite body contouring. Aesthet Plast Surg 33(4):616–624CrossRef Pereira LH, Sterodimas A (2009) Composite body contouring. Aesthet Plast Surg 33(4):616–624CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Shridharani SM, Broyles JM, Matarasso A (2014) Liposuction devices: technology update. Med Devices (Auckl) 7:241–251CrossRef Shridharani SM, Broyles JM, Matarasso A (2014) Liposuction devices: technology update. Med Devices (Auckl) 7:241–251CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Mann MW, Palm MD, Sengelmann RD (2008) New advances in liposuction technology. Semin Cutan Med Surg 27(1):72–82CrossRefPubMed Mann MW, Palm MD, Sengelmann RD (2008) New advances in liposuction technology. Semin Cutan Med Surg 27(1):72–82CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Stephan PJ, Kenkel JM (2010) Updates and advances in liposuction. Aesthet Surg J 30(1):83–97CrossRefPubMed Stephan PJ, Kenkel JM (2010) Updates and advances in liposuction. Aesthet Surg J 30(1):83–97CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Tchkonia T, Thomou T, Zhu Y, Karagiannides I, Pothoulakis C, Jensen MD, Kirkland JL (2013) Mechanisms and metabolic implications of regional differences among fat depots. Cell Metab 17(5):644–656CrossRefPubMedCentralPubMed Tchkonia T, Thomou T, Zhu Y, Karagiannides I, Pothoulakis C, Jensen MD, Kirkland JL (2013) Mechanisms and metabolic implications of regional differences among fat depots. Cell Metab 17(5):644–656CrossRefPubMedCentralPubMed
14.
Zurück zum Zitat O’Brien KS, Daníelsdóttir S, Ólafsson RP, Hansdóttir I, Fridjónsdóttir TG, Jónsdóttir H (2013) The relationship between physical appearance concerns, disgust, and anti-fat prejudice. Body Image 10(4):619–623CrossRefPubMed O’Brien KS, Daníelsdóttir S, Ólafsson RP, Hansdóttir I, Fridjónsdóttir TG, Jónsdóttir H (2013) The relationship between physical appearance concerns, disgust, and anti-fat prejudice. Body Image 10(4):619–623CrossRefPubMed
15.
Zurück zum Zitat Narula HS, Carlson HE (2014) Gynaecomastia-pathophysiology, diagnosis and treatment. Nat Rev Endocrinol 10(11):684–698CrossRefPubMed Narula HS, Carlson HE (2014) Gynaecomastia-pathophysiology, diagnosis and treatment. Nat Rev Endocrinol 10(11):684–698CrossRefPubMed
16.
Zurück zum Zitat Mentz HA 3rd, Gilliland MD, Patronella CK (1993) Abdominal etching: differential liposuction to detail abdominal musculature. Aesthet Plast Surg 17(4):287–290CrossRef Mentz HA 3rd, Gilliland MD, Patronella CK (1993) Abdominal etching: differential liposuction to detail abdominal musculature. Aesthet Plast Surg 17(4):287–290CrossRef
17.
Zurück zum Zitat Gilliland MD (1993) Abdominal etching: differential liposuction details abdominal musculature. In: 12th Congressional Meeting of the International Society of Aesthetic Plastic Surgery. Paris, France, September Gilliland MD (1993) Abdominal etching: differential liposuction details abdominal musculature. In: 12th Congressional Meeting of the International Society of Aesthetic Plastic Surgery. Paris, France, September
18.
Zurück zum Zitat Gilliland MD (1993) Abdominal etching: utilizing differential liposuction for detailed skin retraction. In: 11th Annual Meeting of the Lipoplasty Society of North America. New Orleans, Louisiana, September Gilliland MD (1993) Abdominal etching: utilizing differential liposuction for detailed skin retraction. In: 11th Annual Meeting of the Lipoplasty Society of North America. New Orleans, Louisiana, September
19.
Zurück zum Zitat Troilius C (1996) Ten year evolution of liposuction. Aesthet Plast Surg 20(3):201–206CrossRef Troilius C (1996) Ten year evolution of liposuction. Aesthet Plast Surg 20(3):201–206CrossRef
20.
Zurück zum Zitat Kesselring UK (1984) Body contouring with suction lipectomy. Clin Plast Surg 11(3):393–408PubMed Kesselring UK (1984) Body contouring with suction lipectomy. Clin Plast Surg 11(3):393–408PubMed
Metadaten
Titel
New Body Contouring Technique in Male: The Muscular Sculpture
verfasst von
C. Monarca
M. I. Rizzo
Publikationsdatum
01.04.2015
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 2/2015
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-015-0448-1

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Aesthetic Plastic Surgery 2/2015 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.